Inaktiv
Mus-DPI för spel

Hej!

Var lyxig idag och skaffade mig en Logitech G9-mus som hittills verkar riktigt söt och trevlig.

Nåt som är mindre sött är hur man ska ställa in den, vilket snarare är en röra bara :S

Man kan ställa in max 5 "on-the-fly" (knappar på musen) DPI-lägen.

Logitechs standard för "gaming" är: 200dpi, 800dpi och 2000dpi.
Utöver detta har jag själv ställt in att Windows "pekarhastighet" ska stängas av och Logitech-programmet hantera detta.
Hastighet = 5, Acceleration = 1 (standardvärden).

Sedan Rapporteringsfrekvens = 1000 rapporter/sekund.

----

Jag antar att de sista inställningarna är OK, men om jag ska spela FPS-spel - bör jag inte ha max (3200) dpi inställt och inte bara 2000?
Eller ska man köra lägre?

Tack!

Medlem
Skrivet av ProbablyX:

Hej!

Var lyxig idag och skaffade mig en Logitech G9-mus som hittills verkar riktigt söt och trevlig.

Nåt som är mindre sött är hur man ska ställa in den, vilket snarare är en röra bara :S

Man kan ställa in max 5 "on-the-fly" (knappar på musen) DPI-lägen.

Logitechs standard för "gaming" är: 200dpi, 800dpi och 2000dpi.
Utöver detta har jag själv ställt in att Windows "pekarhastighet" ska stängas av och Logitech-programmet hantera detta.
Hastighet = 5, Acceleration = 1 (standardvärden).

Sedan Rapporteringsfrekvens = 1000 rapporter/sekund.

----

Jag antar att de sista inställningarna är OK, men om jag ska spela FPS-spel - bör jag inte ha max (3200) dpi inställt och inte bara 2000?
Eller ska man köra lägre?

Tack!

Det handlar ju faktiskt om en smaksak. Vissa kanske föredrar högre medans resten föredrar lägre. Testa dig fram till något läge som du tycker passar dig:)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar