Ingen ålning i dåligt sällskap

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag tycker inte prone känns så värst nödvändigt. Kolla på det som det är nu, det är en eldstrid mellan recons! Nästan alla servrar jag spelat på har varit smackfulla med recons i båda lagen, och ingen av de bryr sig om objective. Attackers siktar på Defenders från sin kulle, och defenders på attackers från sina byggnader.

Till slut förlurar ena laget, oftast attackers, pågrund av att allt de gjort är suttit på sin kulle och försökt leka jägare med bössan.

Fanns det prone skulle det nog också lockat fram fler recons(snipers), vilket bara blir ännu ett lager skit på skiten.

Utan prone känns det lite mer intensivt i alla fall...

Men jo, jag måste hålla med lite ändå, prone är skönt, men åt helvete med det om det ska vara såhär många snipers.

En förbättring skulle nog vara om de gjorde M-COMs odödliga mot damage, och de ända sätten att spränga dom på är att "planta" eller spränga hela byggnaden. Just nu krävs det bara 5 C-4s och den går inte att repaira... (Vilket också lockar fram fler Recons, då de har C-4)

Fast så är det såklart fortfarande en beta.

Tyvärr så är det många som skiter i objectives, ibland är det 8-10 snipers uppe på första kullen.

Då får man göra så gott det går för att spränga A+B så dom iaf blir tvugna att flytta sig framåt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Mikzarn:

Bra. Hade blivit ett långsamt skitspel med prone.

MW2 har det och det är en långsamt skitspel?? haha.. som sagt BFBC2 trodde alla skulle vara den spel som kunde slå MW2 men efter ett tag när det börjar närma sig släpp så kommer mer och mer negativa saker upp.

Du jämför med MW2 ett quake på steroider där små banor mixas med snabbt gameplay seriöst.. prone har tagits bort pga att det är gamebreaking i BFBC2 inte för att jävlas med folk eller för att dem är lata.

Seriöst vem fan går och säger att dem är LATA? dem bygger för i helvete ett spel...

Citat:

Samma med BF2 man får dra loss ett helt man innan det dör ibland, hitboxarna är helt löjligt dåliga.

Hitboxar , hmm det var länge sedan sådana användes.. funkar inte riktigt så i dagens spel.

Anyway pröva hardcore mode istället, ger spelet precis det damage system som normal mode borde haft.

Dvs helt underbart.

HC låter bra, men hittar bara high ping servers med HC. Alltid kört HC på Cod spelen, mycket roligare! HC FTW!

Medlem

Fanns det inte fordon och grejs? Jag har inte spelat betan, men normalt brukar stridsvagn vs sniper = död sniper. Sen är det trist att folk bara tänker på k/d-ratio, man kan undra om det inte borde tas bort helt på banor där man vinner på annat sätt.

Medlem

Synd, men det går ganska bra att spela ändå.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av liath:

Jasså det kanske tog det slut på knappar på konsoll-kontrollerna? Bra jobbat DICE... osv.

Amen to that brother. Men det går att överlevla utan. Tråkigt men men, konsolerna vettu. usch

Haha,,varför skylla på konsollerna?? Finns otaliga spel där knapparna räcker till för att prona.
Har du inte läst att dem tagit bort prone pga #######".
Ja du får gissa dig fram
Ledtråd: Det nämns i tråden och i otaliga andra trådar gällande detta spel.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag tycker inte prone känns så värst nödvändigt. Kolla på det som det är nu, det är en eldstrid mellan recons! Nästan alla servrar jag spelat på har varit smackfulla med recons i båda lagen, och ingen av de bryr sig om objective. Attackers siktar på Defenders från sin kulle, och defenders på attackers från sina byggnader.

Till slut förlurar ena laget, oftast attackers, pågrund av att allt de gjort är suttit på sin kulle och försökt leka jägare med bössan.

Fanns det prone skulle det nog också lockat fram fler recons(snipers), vilket bara blir ännu ett lager skit på skiten.

Utan prone känns det lite mer intensivt i alla fall...

Men jo, jag måste hålla med lite ändå, prone är skönt, men åt helvete med det om det ska vara såhär många snipers.

En förbättring skulle nog vara om de gjorde M-COMs odödliga mot damage, och de ända sätten att spränga dom på är att "planta" eller spränga hela byggnaden. Just nu krävs det bara 5 C-4s och den går inte att repaira... (Vilket också lockar fram fler Recons, då de har C-4)

Fast så är det såklart fortfarande en beta.

håller med helt helt sjukt störigt när man hamnar i en squad med 3 snipers som bara ligger och trycker 500 meter från slagfältet. hadde ju bara varit reacons på servrarna om prone funnits.

Medlem

Om de inte ska ha prone får de gärna göra betongblock och andra skydd 1 meter högre så inte pannan sticker upp konstant, det går ju för helvete inte att ta skydd!

Konsolportning - it sucks!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Medlem

Så länge de designat resten av spelet så att ålning inte behövs så är det ok. Men om man spelar och känner att det fattas... fail.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Det kommer.

Och nej skulle inte vilja se prone i detta spel, alla skulle sitta å campa.:P

Medlem

Jag kommer att sakna prone, känns så dumt och stelt utan det.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

jag tycker dom gjorde helt rätt!
Nu under betan känns det som att folk hellre är en annan klass än recon, vilket jag tycker är bra! älskar när folk vill köra lite finlir med lite små galna taktiker

Medlem

Det roligaste av allt är att folk verkligen sitter och hoppas på att prone kommer "patchas" in som ett resultat av betan. Tror inte man inser mängden arbete och pengar ett sånt beslut skulle kosta. Enbart QA-processen skulle bli helt sjuk med en feature-creep av den nivån, om man helt plötsligt kunde krypa i ett spel som designats med avsaknaden av det.

Medlem

I MW2 finns prone och det blir ju knappast sämre på grund av det. Tvärtom.

Gör om gör rätt.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av liath:

Jasså det kanske tog det slut på knappar på konsoll-kontrollerna? Bra jobbat DICE... osv.

Amen to that brother. Men det går att överlevla utan. Tråkigt men men, konsolerna vettu. usch

Haha,,varför skylla på konsollerna?? Finns otaliga spel där knapparna räcker till för att prona.
Har du inte läst att dem tagit bort prone pga #######".
Ja du får gissa dig fram
Ledtråd: Det nämns i tråden och i otaliga andra trådar gällande detta spel.

Det är bara för att dom ska ha något att skylla på.

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Mikzarn:

Bra. Hade blivit ett långsamt skitspel med prone.

MW2 har det och det är en långsamt skitspel?? haha.."...."

Ja.

Medlem
Skrivet av Chrille:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Mikzarn:

Bra. Hade blivit ett långsamt skitspel med prone.

MW2 har det och det är en långsamt skitspel?? haha.."...."

Ja.

MW2 är ett (eller flera) steg tillbaks i spelutvecklingen för MP-spel på PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Angående Recon spelare:
"I'm a lone ranger...
The ultimate warrior. One shot, one kill. Invisible and invincible. I am the core of my team.
Along with the other 10 lone rangers cuddling in the bushes with me."

Hade spelare kunnat krypa så hade det bara blivit mer av ett jävla ormhål.

Medlem

yay ni campers blir enklare att döda!

Medlem
Skrivet av mayhem877:

Ett krigsspel utan prone??
Och nämn inte dolphin diving, så jävla enkelt att få bort, bara att lägga till en delay och göra så att man inte kan skjuta medens man lägger sig ner/ställer sig upp...
Det jobbigaste som finns är ju när man sätter sig ner bakom en mur och en liiiiten bit av huvudet sticker fram till alla krypskyttars glädje.

+1


signatur

B lup

Medlem

Trist.

Jag tycker det ser så roligt ut när folk crawlar på marken.


signatur

Memento Mori

Medlem

Dåligt designval. Att kunna ligga ner känns ganska lämpligt för en soldat. Sen föredrar jag själv när det går lite långsammare så att inga run'n'gun-nissar får förstöra spelet. Det blir tillräckligt snabbt iom förstörelsemöjligheterna ändå.

Medlem

Som några andra här så saknade jag prone den första timmen eller två. Inget jag tänker på längre och kan rent av tycka det är skönt. Grymt kul spel när teamworken funkar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

http://www.collegehumor.com/video:1926105
Alltid jobbigt att vara n00b, men det är kul att BF:BC2 är så noobvänligt att snipers/soldater inte får ligga ner

Medlem

Tycker det fungerar skitbra utan prone, sakna det i början men nu flyter det på kanon. Verkar som det tänkt på de flesta objekten ska man kunna ducka bakom precis lagom.. Sku bli avsevärt mycke mera snipers som campa annars.

Och ni kan ju inte gämföra mw2 och bc2, bc2 har waaaayyy more buskar och träd att gömma sig i ärn mw2. Därav behövs ligga i mw2.

FZ gänget, ni borde göra en poll. "fungerar bc2 bra utan prone ja/nej" .. Inte "vill ni ha prone" då lär 80% svara ja..

Inaktiv

Jävligt skönt att det inte finns med, är så trött på folk som slänger sig på magen (i luften) för att sen landa på marken, ställa sig upp, springa sidleds för att sen repetera det.

Medlem

Det är lugnt för mig. Jag gillade aldrig att kräla i snödrivor i lumpen jag heller.


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Inaktiv

Tycker det funkar ypperligt utan prone. Ni som absolut vill ha en verklighetssimulator kan vänja er eller stå över. IMHO är det ett bra val att inte tag med det.

Medlem

har ändå ingen användning för sån skit

Medlem

Det roligaste att göra mot en klunga med Recongubbar är att:
Välja Recon själv
Välja Mortar Strike istället för C4
Ta sikte på ansiktet på en sniper
Avvakta fyrverkeri och panik


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skriv svar