Slö surf med router!

Medlem
Slö surf med router!

Tja!
Jag får otroligt seg surfhastighet när jag surfar med router. Kör jag utan router så funkar det perfekt. Jag får däremot normal upp/ner hastighet när jag använder utorrent. Nu testade jag att pinga till t.ex. google men begäran gör timeout 4 gånger för att sen förlora alla paket. Samma sak vid aftonbladet ping men här förloras 2/4 paket.

Detta gäller INTE surf samtidigt som utorrent körs utan vanlig surf. Detta inlägg skriver jag t.ex. via Opera 10 med Turbo igång annars så skulle jag aldrig klara av att surfa runt.

Jag testade även bredbandskollen och fick normala resultat.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Har du öppnat portar för respektive webbläsare?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Låter som ett DNS problem.


signatur
Medlem

DNS-problem ger inte timeouts när man pingar saker

Medlem

Jag har inte routerns brandvägg aktiverad. Jag kör med ESET 32 internet security och där är allt som det ska. Detta problem fick jag alltså när jag kopplade in routern. Allt gick perfekt innan det.

Här har ni nått att fundera på:

Sidor som funkar normalt:
Feber, FZ, IDG, Aftonbladet mfl

Sidor som inte fungerar:
Google, Hotmail, IMDB, YouTube. När jag ska surfa på Imdb så står det tom "anslutning avbröts". Sidan kommer inte ens upp. Med Opera 10 Turbo så funkar det, men inte utan Turbo.

Nu kopplade jag ur routern å jag kommer inte in på Google. Alla andra sidor funkar normalt. Jag sitter å streamar en fotbollsmatch på bet365. Ska söka igenom datorn efter virus/spyware nu. Jag installerade windows 7 för 1 vecka sen måste vara omöjligt med virus. Uppdaterar er efter sökningen.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Nu så har jag gjort följande (routern är urkopplad).

- rensat allt i alla browsers.
- sökt datorn med CCleaner (det hittade är rensat)
- sökt datorn med Spybot - Search & Destroy (inget hittat)
- sökt datorn med ESET 4 internet security (inget hittat)
- reparerat internet anslutningen

Nu fungerar allt perfekt. Jag kommer in på gmail, google, hotmail osv. Allt är normalt.

Vågar jag koppla in routern?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Vad har du för router? Min strejkade totalt för ett tag sedan, satte på brandväggen så funkade det. Nu funkar det även om den är av av någon konstig anledning.


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:

Vad har du för router? Min strejkade totalt för ett tag sedan, satte på brandväggen så funkade det. Nu funkar det även om den är av av någon konstig anledning.

Har en Philips CPWBS054 11b/g
Har däremot inte testat att sätta på routerns brandvägg. Få testa det nån gång.

Men om jag bör öppna en port för t.ex. Firefox då bör inte Firefox alls gå att surfa på om porten nu är stängd? Eller hur? Inte bara att några enstaka sidor inte fungerar. Är porten stängd så är den stängd.


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar