Medlem
Behöver Hjälp!

Joo... såhär är det att jag har ett ATI Radeon 4650 HD. Igår slutade det att fungera som det ska.

Jag köpte Darkest Of Days igår och när jag försöker starta det står det att min dator inte klarar minimum kraven.

Jag lyckades få igång det men menyn består bara av Vita kuber och rektanglar vilket tyder på Grafikkortsproblem.

jag installerade även ATITool men det kan inte starta. Felmedelandet lyder:

Kernel Mode Driver does not seem to be running. A device driver is required for communication with your video hardware.

Ja... Jag har provat att ominstallera grafikkortsdrivrutinerna.

Jag kör Windows 7 RC Build 7600 x64 Bit

Om mer specs behövs så säg till.

Snabb hjälp upskattas eftersom jag längtar efter att spela Darkest Of Days.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Om du använder Vista 64bitars så är de det som strular för dig:evil: Hårdvaru relaterade applikationer funkar tyvär inte med Vista 64 (Ultimate bla.) Kan hända att det funkar om du har ett köpt OP och inte en piratkopia. Annars så måste du tyvärr installera ett 32bits operativsystem för o få det att funka..:) Och konstigt nog så verkar Darkest of Days vara jävligt ostabilt och överdrivet krävande med tanke på grafiken:down: Men helt klart ett bra spel


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Om du använder Vista 64bitars så är de det som strular för dig:evil: Hårdvaru relaterade applikationer funkar tyvär inte med Vista 64 (Ultimate bla.) Kan hända att det funkar om du har ett köpt OP och inte en piratkopia. Annars så måste du tyvärr installera ett 32bits operativsystem för o få det att funka..:) Och konstigt nog så verkar Darkest of Days vara jävligt ostabilt och överdrivet krävande med tanke på grafiken:down: Men helt klart ett bra spel

Har svårt och se hur något program skulle fungera överhuvudtaget om det var som du skrev;) För övrigt är det ingen skillnad på piratkopierade OS och ett köpt:) men det du försökte få fram var nog att spelet inte är kompatibelt med 64 bitars strukturen;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Spelet är nytt, så det bör vara kompatibelt med ett 64bit-OS.
Sen, vad har du för andra komponenter i datorn?
____________
Sökte på google: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=37324
Testa att stänga av UAC, det är Vista dom pratar om där men Vista och Win7 är ganska lika.
__________

Skrivet av Vozk:

Om du använder Vista 64bitars så är de det som strular för dig Hårdvaru relaterade applikationer funkar tyvär inte med Vista 64 (Ultimate bla.)

Läs gärna igen. Han skrev att han använder Win7 64bit.

Men, tillbaka på topic. Testa att installera spelet på ett 32bit OS. Kan vara så att det är något problem när dom gjorde spelet så att det inte är helt kompatibelt med Win7.

EDIT: Okej, läste att detta spelet använder PhysX. Testa att sänka den till Low.
Quote från Darkest of days forum:

Citat:

First thing first make certain that you have PhysX set to low since you have an ATI card. That made a gigantic difference for me. Even with quad core processor, 4 gigs of ram, and an ATI HD4850 it worked pretty much like a slide show with PhysX set to anything higher than low.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar