Åhej igen! ny speldator på Gång! Duglig?

Medlem
Åhej igen! ny speldator på Gång! Duglig?

Tjena Allihop!

Har siktat in mig på att köpa en ny speldator i den närmaste veckan, och eftersom ni verkar kunna en del, så undrar jag om den jag har spanat in är något att ha?

http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180

Den burken, hade tänkt ändra liite i den, som typ grafikkort, och processor.

Sen OS får man bara med i 32bit, så tänkte strunta i det, och köpa ett 64 separat. Bra/Dåligt?

Vilket av de tillgängliga grafikkorten borde jag ta?

Ni behöver inte svara på alla frågor om ni inte vill, mest bara om det är en dålig/duglig/bra speldator, i princip.

Min budget är MAX 12500kr inkl. OS och skärm.

Tack så mycket!

/Dennis


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vänta några veckor tills AMD släpper sina nya kort, det där är inte prisvärt för 5 öre.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Den borde du inte köpa, det är "gårdagens" grejjer i den!

Bästa vore ju om du byggde en egen dator! Det är faktist ganska lätt, behöver bara lite erfarenhet som lego byggare som liten;)

Kör du mycket gamla spel borde du gå på Windows 7 eftersom du får med Xp som en "emulator" i det, vet inte om det gäller för alla versioner dock.

EDIT: såg nu att köper du en dator idag får du med en W7 licens så du kan uppgradera vista sen när W7 släpps;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag tycker det ser bra ut, men byt grafikkort! Kör på nåt 4890-kort eller, som sagt, vänta tills AMD släpper sina nya grejer.

Sen skulle jag aldrig lägga ut pengar på ett OS, men det är jag det...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Jag tycker det ser bra ut, men byt grafikkort! Kör på nåt 4890-kort eller, som sagt, vänta tills AMD släpper sina nya grejer.

Sen skulle jag aldrig lägga ut pengar på ett OS, men det är jag det...

Ja för grafikkortet är ju verkligen det dåliga här;) Sen är det ju självklart att man snor OS:et, man behöver ju liksom bara det för att kunna göra alla övrig grejjer med datorn...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hmm, okej.

Vad är det som är så dåligt/gammalt i den då?

Jag är så värdelös på datorer, har aldrig ens öppnat en dator och kikat i den, så vet inte hur man gör när man bygger,eller vilka delar som passar ihop med vilka! Helt värdelös på termer.

Så ni tycker inte att jag borde köpa den? Kan man få bättre grejjer för samma pengar?

Hur då?

Satan med frågor


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag skulle välja den här:
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274

Sen skulle jag byta ut (tryck på konfigurera själv)
Grafikkort:
Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP, Lite-Retail
Minne:
Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL4-4-4-12, 800MHz, DHX

Samma skärm:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477711
OS:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331583
Skulle personligen ta Xp 32bit men..

Plus mus och tangentbord så är du på 11000 igen, svårt att göra sånt här eftersom att om man byggde själv skulle man få så mycket bättre dator för pengarna!:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hmmm, Jag fick hjälp av en polare att bygga ihop en spelburk från scratch på inet igårkväll, och den gick på 10400 kronor. Problemet är att jag kan ju som sagt inte bygga skiten själv, vågar helt enkelt inte, av rädsla för att förstöra något, eller spränga lägenheten eller nåt i den stilen, Så därför måste jag lägga till 800 för att de ska bygga ihop och testa burken först... Och då är man plötsligt uppe i 11200 igen.. Dock så var det betydligt bättre Grafikkort, Nätagg, minnen i den.. Får se hur ajg gör.

Ska se om jag kan få någon att komma hit och hjälpa mig bygga ihop burken.

Den här datorn satte vi ihop.:

http://img3.imageshack.us/img3/4577/datorbyggeb.jpg

Nu är ju som sagt montering medräknat i priset, sen ska det till en ny processorfläkt. och en skärm får jag köpa också. fast Den kan vi strunta i i nuläget, och bara fokusera på datorn


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ja den där var ju bra mycket bättre än de andra alternativen:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Fortfarande, vänta på AMDs nya serier.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tack så mycket för all feedback. Har fått hjälp av en kompis att sätta ihop en bra dator, och jag ska montera den själv (HJÄLP!).

Jag har inte råd med 5XXX serien, så det får bli ett 4890, som är dugligt det med

Men tack igen för hjälpen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar