Medlem
Buggigt Physx

Tja Forumister.

Mirror's Edge och Batman: Arkham Asylum Demo'n krashar så fort jag använder Physx. Batman kan jag inte göra så mycket åt, men Mirror's Edge är patchat så gott det går. Utan Physx, och med mitt GTX260 TwinFrozr OC, kan jag maxa. Har googlat skiten. Hade 8800GT innan och trodde det var anledningen, att det var för klent. Funkar Physx för er?

Jag smyger in en andra grej här, och det är att när nått spel krashar får jag en "irreterande varningsskylt"-agent. Så länge den finns kan jag inte lira spelen lika flytande, jag måste boota om för det. Tänkte att jag kunde resetta grafikmotorn, men hittar ingen sån funktion. Nu kan väl jag undvika det med att inte klocka kortet, men det ska jag väl kunna. Speciellt när jag kör "säkra" klockor.

Burk: C2Duo E6750, 2GB Ballistix CL4, Asus P5K, GTX260 TwinFrozr OC


signatur

/ Shuburn

Medlem

Troligen dina grafikkorts drivrutiner som är gamla!
Vad kör du för OS? Xp? Vista eller Windows 7?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

givetvis senaste drivarna, Vista Home Pre x64. iof så trissade jag upp clockningen rätt ordentligt, från 655 till 720, för att det stod att det gick i en test, att det var en säker clockning. sen jag återställde till standard clock så har det funkat med physx å allt. tycker fortfarande att jag borde kunna köra clockat...


signatur

/ Shuburn

Medlem
Skrivet av Munky84:

givetvis senaste drivarna, Vista Home Pre x64. iof så trissade jag upp clockningen rätt ordentligt, från 655 till 720, för att det stod att det gick i en test, att det var en säker clockning. sen jag återställde till standard clock så har det funkat med physx å allt. tycker fortfarande att jag borde kunna köra clockat...

Mmh klockningen borde ju inte påverka det tycker man.. skulle ju gissa på att det är vista eller just att det är 64 bitars som strular till det då! Du får nog vänta på nya drivrutiner helt enkelt..

Annars kan du ju pröva att klocka med något annat program, t.ex Rivatuner, ATITool eller något dylikt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

jo, nu när du nämner ATITool så.. tänkte inte på att dom använder det i överklock-testen... jag tror inte jag behöver den här tråden längre.. tackar mannen


signatur

/ Shuburn

1
Skriv svar