Shenmue 3 potentiellt plattformsexklusivt

Robot
Shenmue 3 potentiellt plattformsexklusivt
BME
Medlem
Shenmue 3 potentiellt plattformsexklusivt

nu är inte jag "speljournalist" men betyder inte "konsolexklusivt" att det är exklusivt till konsoler, dvs inte kommer ut till PC. Plattformsexklusivt är ordet ni letar efter.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av BME:

nu är inte jag "speljournalist" men betyder inte "konsolexklusivt" att det är exklusivt till konsoler, dvs inte kommer ut till PC. Plattformsexklusivt är ordet ni letar efter.

Du noterade det någon minut efter att jag ändrat det Lite uppdateringsdelay vettu', men tack för notisen. Det skavde lite i hjärnbarken. Ha en härlig måndag.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
gnu
Medlem

SHEN MUE 3!! jag köper vilken konsol det än kommer till!

Medlem

Ojoj.. kommer ihåg när jag spelade det på Dreamcast. Det var stort. Jag klarade det aldrig dock. Får hoppas det kommer till 360 så jag får revansch.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Oja, kom till 360 min son!!... SON!!

Ge dem ze moneyz, någon.

Inaktiv

Xbox 360 borde det komma till isåntfall

Medlem

Sålänge det kommer till PC så spelar det ingen roll.


signatur

- PiDuT

Medlem

Jag skiter i vad de kommer till så länge de inte är till en handhållen plattform. Har väntat i flera år nu på 3an, GIVE IT TO ME!!!!

Medlem

Har bara 360 men köper fan en PS3 ifall det bara skulle släppas till det. Har väntar alldelles för länge.

Medlem

Hoppas på PS3!
De spel som är PS3 exklusiva och välarbetade är så sjukt snygga på playstation (Uncharted 2 hint hint)

Medlem

Hur kan de ens tänka tanken att Shenmue går i bakslag när de bara släpper skit övrigt fall? Shenmue lär väl knappast sälja sämre än deras överflöd av Sonic-spel som ingen vill ha iaf.

Medlem

Med tid och ett team som kan utveckla till PS3 så skulle jag föredra PS3. Bl a för att den nästintill är ljudlös och inte låter som en jetmotor som Xboxen.

Medlem

Får hoppas Gates öppnar den allsmäktiga plånboken för detta!

Flakmonkey

För spelets skull så borde det släppas till PS3 om det nu måste vara exklusivt. Den största marknaden kommer med största sannolikhet finnas i Japan och då vore det ju korkat att släppa det till 360. Wii skulle ju då vara en möjlighet, men det känns inte riktigt som att Shenmue är ett spel som skulle fungera så bra på Wii, inte pga styrningen utan begränsningarna i hårdvaran.

Medlem

Ja, så är det i dagens spelindustri. Mästerverk får man tigga på sina bara knän att det skall komma en uppföljare till, medan skräp säljer i drivor.

Tänk om Saturn-versionen av Shenmue hade kommit ut då det begav sig..
Nåja, det är bara att hoppas att man får spela en fortsättning.

Medlem

Spelar ingen roll för mig. Helst inte Wii dock. Om det är PS3 eller 360 spelar ingen roll för jag har båda. Sega hoppas nog på att Microsoft nappar eftersom 360'n har sålt bäst. Nintendo tankar folk bara till så den kommer inte göra nån förtjänst. Men när allt kommer omkring så är det nog Sony som skulle vara mest sugen tror jag. Skulle vara kul om dem kunde skicka med de två tidigare spelen i portade former också.

Ett måste om dem nu börjar utveckla spelet är att Yuji Naka regisserar och skriver som de förra spelen. Manuset lär ju dock redan vara färdigt men Naka-san måste regissera också, annars blir det skit. Lär nog bli hans allra sista projekt för Sega isåfall och då kan man faktiskt vinka av honom med gott samvete. :')

Medlem

Whut? Naka Yuuji har väl inte haft nåt med Shenmue att göra. Du måste tänka på Suzuki Yuu?

Medlem

Såg nån på shenmue dojo som påpekade att man skulle kunna släppa Shenmue och Shenmue 2 på Live och PSN för att testa hur väl det skulle gå kanske. Låter inte som en helt dålig idé, speciellt för de som inte fått chansen att prova de här två ypperligt välgjorda spelen.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Whut? Naka Yuuji har väl inte haft nåt med Shenmue att göra. Du måste tänka på Suzuki Yuu?

Haha jamen justefan, blandade ihop dem. Svårt att hålla isär dem där två mästarnamnen. xD

Medlem

OMG!!! Det här är spelet man väntat på i flera år!! Alla andra spel som man längtat efter kan slänga sig i väggen...

Hur kan dom tveka på detta spel? Höga utvecklingskostnader (tidernas mest välgjorda spel 1 & 2'an)? Hade jag haft pengar så hade jag finansierat utvecklingen själv bara för att få fortsätta där man slutade i 2'an!!!

1
Skriv svar