En glad nyhet för oss utan fiber

Medlem
Medlem

De har säkert bara hittat ett nytt sätt att resonera på teoretiskt så att de skall kunna få folk att betala mer för samma skit.

Vem i sverige har den hastighet man betalar för? 100 pers?

Fast... jag är ganska nöjd även om mitt bredband strular hårt sedan tre veckor tillbaka. Tappar anslutningen till nätet flera gånger om dagen och då hjälper endast att starta om modemet. Enligt min leverantör har jag mycket "trasiga paket" som skickas. I det läget är det nog skitsamma hur snabbt det går - trasigt snabbt är fortfarande trasigt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ajdå, tråkigt å höra om ditt internet. Hoppas det löser sig!

Men jag tycker det här låter bra, även fast jag inte får den hastighet som är utlovad, så är fortfarande 100mbit/s bättre än mitt nuvarande, dvs. 8mbit/s.

Medlem

Ja hoppas kan man väll få göra. Skulle verkligen behöva lite mer kräm i ledningarna.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Nu skall jag berätta en riktigt jäkla sjuk sak när det gäller fibernätet i våran kommun.

Hör och häpna nu..

Våran kommun har ju somsagt fibernät men dem har inte hyrt ut det på entreprenant, utan sköter det själva. Då finns det två stycken olika varianter att välja bland som kommunen erbjuder.

Alternativ ett:

Tanka bandbreddsfritt i 10gb per månad sedan stryps bandbredden till 2mbit.

Pris: 250Kr/månad

Alternativ två:

Tanka fritt i 30gb/månad sedan stryps bandbredden till 4mbit.

Pris: 290kr/månad

Och till råda på allt!.. Så går det bara att välja kommunen som internetleverantör av fibernätet, är detta helt jävla sjukt eller helt jävla sjukt ! ! ! ?

Det borde väl finnas någon lag eller något kryphål så man kommer åt kommunen? För jag har hört från flera källor att andra operatöter såsom bredbandsbolaget och bahnhof vill in i nätet men kommunen släpper inte in dem, utan låser sina kunderna till sitt skitbredband.

Det borde väl finnas någon lag som kommunen strider emot? Nestor borde väl veta?.. För enligt mig själv så är detta totalt sinnessjukt!

Medlem

Hah, jag bor uppe i Lappland och har fiber


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Detta vore ju kul om det kommer igång. Dom byggde precis om vägen utanför men passade dom på att dra fiber då, Nä! Betalar för 24 Mbit men sitter på 15 fast det räcker rätt bra det också.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

00a
Medlem

Låter bra. Men Spelar inte så stor roll för min del dock. efter 5års Planerande och tjat så ska de gräva ut fiber till oss.
vid årsskiftet kommer vi ha 100m/bit:heart: kommer bli ett stort lyft från nuvarande 3g som delas på 4pers

Medlem

Problemet med den tekniken är att man måste på äckligt nära telefonstationen. Jag, glad som fan, kontakte Bredbandsbolaget för ungefär ett halvår sedan och ville uppgradera till vdsl2 (hade 24mbit/s och fick in ca 8 ), men fick reda på att jag bodde för långt ifrån den där förbannade stationen (2.8 km ifrån (!))

Kul jul...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar