STORT problem hjälp

Inaktiv
STORT problem hjälp

Hej hej, jag har ett riktigt stort problem...

Igår när jag satt o spelade World of warcraft så upstod detta problem
http://img39.imageshack.us/i/bildoik.jpg/

Jag har aldrig haft problemet förr men nu har jag det så fort jag startar datorn.. Eller hinner va inna på datorn i kanske 1-3 min så fort jag startar ett spel uppstår detta.

Jag har haft datorn i ca 1.5 år och aldrig några problem. Har dock aldrig formaterat om hårdisken men tror inte de hjälper... eller? Jag hag ett Gforce 8800 GT kort

Snälla hjälp.

Inaktiv

Mitt 4850 började bete sig så här om dagen. Felsökt i den mån jag haft möjlighet och ork och kommit fram till att grafikkortet hade havererat. Jag har kört mitt kort på lägsta fläktvarvet så mycket som möjligt och har nog bränt upp det på det sättet.
Kolla temperaturena på kortet med tex RivaTuner, det är inte omöjligt att det blir för varmt. Rensa kortets kylning ordentligt från damm och se till att du har hyfsad genomströmning av friskt luft.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

har haft detta problemet en gång, med ett annat spel och kort. men spelet spelar ingen roll, kortet har blivit överhettat precis som paddanl skrev. jag köpte ett nytt och allt funkade (var nog dags att uppdatera ändå).
du kanske kan kolla så att fläktarna är rena och fungerar sätta på kyllpasta eller nåt sånt...
men tyvärr så tror jag att du nog får köpa ett nytt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Exakt samma artifakter fick jag när jag lirade Hitman:Blood Money! Var överhettning av grafikkortet, men tror inte att du behöver byta. Mitt fungerade som det skulle när jag började köra med öppet chassit, det kan vara en grej att prova. Annars skulle jag satsa på en ny fläkt!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar