GREJERNA TAR UT VARNADRA??

Medlem
GREJERNA TAR UT VARNADRA??

Hej har tänk köpa nytt grafik kort och undrar om de nya grafik kort kanske tar ut t.ex procesorn elr videon kort elr nåt??
Vet inte vad jag ska köpa för kort ännu behöver veta först om de har hänt nåt sånt här någon gång.
Vore tacksam för svar:)


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Videokort=grafikkort. Ne, det ingen komponenter som tar ut andra komponenter sådär.

Medlem

vad menar du med "ta ut"? att de tar bort funktioner? det som kan hända väl att ditt kort kräver mer än vad nätagg leverarar (...eller att du råkar vara statisk och förstör något annat...)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

De jag menar är att (nu suger jag på hårdvara men) t.ex procceorn är för gammal och inte orkar driva kortet och då funkar inte grafik kortet


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Moderkortet måste stödja den typen av grafikkort samt att nätaggregatet måste kunna leverera tillräckligt med ström till komponenterna i datorn.

Och sen är det ingen vidare idé att köpa ett nytt grafikkort om processorn är nåt gammalt bråte då processorn inte kommer klara av något som grafikkortet är användbart för.


signatur
Medlem

Precis, håll dig till nya prylar och bra minnen så kommer att flyta på...

Medlem

Du kan ju skriva vad du har i datorn och vad du har tänkt köpa för grafikkort så hjälper vi dig.

Medlem

Jag vet inte ännu vad jag ska köpa för grafik kort jag vet dock bara tt jag har en 3.16GHz processor i datan kan komma med mer info senare


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

1
Skriv svar