Chassi; Extra tyst eller extra kylning?

Medlem
Chassi; Extra tyst eller extra kylning?

Håller på att välja ut lite delar till en ny burk och undrar lite över chassin... Väljer för tillfället mellan; NZXT Hush Black och Antec Three Hundred. Vad är att föredra? Hush, som är lite tystare, enligt vad jag förstått, eller Antec 300 har bättre kylning?

Tack på förhand.

Medlem

P182/183 Lite mera pengar, så mycket bättre.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det skulle nog tyvärr spräcka min budget. Letar efter något i prisklassen under 1000 på Chassi, skulle jag tro...

Medlem

Nåja, bättre att undvara lite mer pengar nu än att bli sur över att du kunde fått bra mycket bättre senare, annars säger jag väl ett Antec Solo då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Du har en poäng där, Zelaxe, men jag tror som sagt tyvärr inte att ca 500 extra för chassit är någonting som min budget skulle uppskatta...
Försöker dra ner kostnaderna där det går, och samtidigt hålla god kvalitet på burken, och har bara satt ett uppskattat pris på nätaggregat än så länge. Kanske behöver en del av de pengarna till det...

[---]

Kom just på att det är smart ifall det hela fungerar tillsammans med varandra, så jag tar och postar de övriga delarna jag tänkt mig också:

Chassi: (än så länge obestämt)

Nätaggregat: (Än så länge obestämt, men någon 500W, eller högre) [Tips tas gärna emot. Nätaggregat känns som en liten djungel för mig]

Moderkort: Hade tänkt
Gigabyte MA790FXT-UD5P

Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.4GHz / 8MB / Socket AM3 hade jag tänkt.

Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 1GB är planen.

RAM: Tänkte köra på 4 GB, förslagsvis 2 stycken "Kingston ValueRAM DDR3 PC10600 1333MHz 2GB"

Tänkte fortsätta använda min nuvarande sekundära hårddisk, fast använda den som primär nu, en WD-Caviar-disk på 250 GB. Desamma gäller DVD-läsaren. Åtminstone tillfälligt.

(Tror inte jag missat något, men kan inte lova:P)

Några synpunkter?

Medlem

Dra ner på processorn direkt, den är sjukt överdriven mot grafikkortet, du klarar ju dig på en 940/955 utan problem. Vad har du för budget på nätaggregatet? Corsiar HX520 kan vara ett tips annars.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Låter nog som en bra idé, nu när du säger det... Tackar

EDIT: Efter en Recension hos sweclockers blev jag lite sugen på detta chassi, Zegamax Unicorn. Är det något att ha?

1
Skriv svar