Hjälp! Min dator funkar inte!

Inaktiv
Hjälp! Min dator funkar inte!

Min kära HP Mini 2133 dog för ett par timmar sedan, glodde på film med VCL och körde Avast antivirus samtidigt, plötsligt hängde sig datorn och jag tvingades till att starta om, när Windows skulle startas upp frös den igen, jag hade inget annat val än att starta om igen, och nu är den död. Strömlampan lyser så den får ström, men skärmen förblir svart, inte ens fläkten brummar =/

Vad kan jag göra? Support är ju värdelös...Kan man tvinga den att boota upp eller nåt?

På support fick jag bara "det ska finnas en lucka på bottnen av datorn som du kan skruva av, där in under finns minnes modulen, ta ur och sätt i den igen så ska det funka"....Jo, problemet är bara att jag inte har nån lucka som jag kan skruva av så att jag kan göra det.... -_-


signatur

Vill du har gratis prylar? Den här sidan ger bort massor av gratis prylar: http://www.cubelagoon.com/?ref=7009

Medlem

Jag tror det kan bero på VLC... Hade liknande problem med utorrent. Att när jag hade utorrent igång samtidigt som VLC så frös datorn :\ Fast det tog ett bra tag att lista ut vad frysningarna berodde på. Så de blev många reboots vill säga:P Du kan alltid prova att resetta CMOS genom att flytta en jumper på moderkortet. Men om den nu startar, prova att gå in i felsäkert läge och avaktivera alla onödiga program som startar upp när du kommer in i windows. Testa också att återställa systemet till ett tidigare datum om det tidigare inte skulle funka. Kan hända att det är det som är problemet Hoppas jag var till hjälp!

Vozk


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar