Problem med grafikkort & drivrutiner

Inaktiv
Problem med grafikkort & drivrutiner

Tjena!

det här är en ganska lång historia och jag har bråkat med datorn i 2 veckor nu.

min windows 7 beta började knasa. då tänkte jag att det vore bra med en ny OS. dessvärre så fick jag stora problem när moderkortet inte hittade datorns dvd-rom så jag köpte ett nytt moderkort: asus P5QL-E. dessvärre funkade det nya operativ systemet inte bättre(windows x64 eternity). jag fick en del konstiga blue screens osv.

efter det tänkte jag att jag skippar allt å installerade en ny, 'fungerade' version utav windows 7 ultimate x64. efter det så fick jag stora problem med grafiken. boot bilden å allt innan det är en stor grafik buggs sörja. kan tex inte se vad som står på menyerna i bios dock fungerar windows alldeles utmärkt. förutom att skiten frös när den kände för det.

efter att ha installerat om den så bröt helvetet lös å jag kunde numera inte spela nånting eftersom att windows vägrade hitta driv rutinerna.

jag har provat med driv rutinerna för windows 7 beta, det som kom med skivan och det senaste för vista 64.

nu använder jag vista x64 och har samma problem med grafiken.

kortet i fråga är en 8800 GT BFG tech OC2 som jag har använt i över ett år.

Mvh.

Vad har du i datorn?

Har du köpt ditt Windows OS eller är det nerladdat?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

nerladdat.

moderkort: asus p5ql-e
processor: intel quad 2.66ghz
ram: 8gig corsair dominator ddr2
nätagg: 600w

Fixa en "icke-crackad" Windows då.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Medlem

Du borde sätta upp en varning i början av ditt inlägg, sär skrivning skadar ögonen.

OnT: Vad ligger temperaturen på grafikkortet på? Låter onekligen som temp-relaterat.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Om du har grafiska problem redan vid boot så kan du nog slänga kortet, går fläkten på kortet?
Har du klockat kortet själv sen eller ändrat timings på minnena på kortet?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Fläkten verkar fungera som den ska.
den drar i hög varv när man startar datorn, som vanligt.

jag laddade ner nvidia ntune för att kolla tempen.
men jag fick blue screen när jag startade programmet, tänker nog inte ge mig in på det där nån mer.

Medlem

Minnena verkar det vara fel på också då, bränn ut Ultimate Boot CD och kör memtest därifrån i ca 8 timmar eller gärna mer.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar