Dragon Age 2 kommer bli superhett

Robot
Medlem
Dragon Age 2 kommer bli superhett

Att ens beslut påverkar spelet ännu mer, i synnerhet slutet.

Medlem

Jaaaaa! Visste inte ens att det skulle komma en uppföljare ( har inte lirat klart orginalet) även om namnet på 1:an kanske hintade om det. Nu ska jag bara köpa CE av Origins först från Amazon, missade tyvärr det i början.


signatur
Medlem

Jag har inte hunnit köra klart dragon age, men mitt första intryck var väldigt positivt. Grafiken var inget jag störde mig på. Härliga karaktärer och valmöjligheter för karaktärsbildning. Om bioware vill förbättra grafikmotorn, så får dom gärna göra det.

Bara bioware fortsätter längs samma väg som de gjort med dragon age, så kommer jag vara väldigt nöjd


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

FFS fuck graphics!
Dialog och dialogval!! Ge oss Charisma och Intelligens som påverkar dialog samt djupare karaktärsutveckling!


signatur

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!" - Alistair

Medlem

Tycker att det enklaste vore att de väntade tills nästa generation konsoler så de kan bre på lite. Spelet använder enligt min polare Wikipedia tydligen deras nya egenutvecklade motor "Eclipse", vilket ju i alla fall är att föredra framför Unreal 3 som ME använder...

Medlem

Lägg lite tid på att laga ettan istället.. Skulle klarat det två veckor efter release om det inte vore för alla jävla buggar mot slutet.

Medlem

fler balla vapen armors, och att du så klart ögongodis..

AW8
Medlem

De kan gärna ta bort de slumpmässiga striderna när man reser mellan platser. De är bara irriterande.

Men grafiken tycker jag inte behövs bli finare, det ser ju redan bra ut.


signatur

PC gamer 'til I die.

QRT
Medlem

Het grafik, "balla" vapen etc... lol. Fuck that.

Medlem

Ser faktiskt mer fram emot The Witcher 2 än Dragon Age. Hade DA varit mer som Mass Effect eller Baldur's Gate (förstår inte på vilket sätt folk tycker att det är likt) så hade jag älskat det, men nu är det bara ett halvbra RPG med bra voiceacting.

Medlem

"Köp vårat spel, vi ska göra massa dlc's!, Eller vänta, vi gör en 2'a istället...."


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jag tycker de ska fixa så att spelet blir mer av en öppen värld. Jag gillar inte grejen att behöva ha en laddningsruta så fort man ska till ett annat ställe.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag tycker de ska fixa så att spelet blir mer av en öppen värld. Jag gillar inte grejen att behöva ha en laddningsruta så fort man ska till ett annat ställe.

Det tycker jag också. Jag tycker rent av att hela DA tappar rejält på grund av det här. Efter att ha ränt runt i Oblivion blir man lätt bortskämd. Det här med att ladda kartor till höger och vänster så fort man går utanför en viss del av ett område suger.

Medlem

Gör ett Dragon Age med Mass Effect 2 motorn så blir det nog bra... men som andra sagt, fixa laddningstiderna...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Gör ett Dragon Age med Mass Effect 2 motorn så blir det nog bra... men som andra sagt, fixa laddningstiderna...

Det är ju det man verkligen inte vill. Unreal motorn är verkligen värdelös, texturer poppar upp hej vilt.
Dock är ME ett riktigt trevligt spel!


signatur
Medlem
Skrivet av draim:

Det är ju det man verkligen inte vill. Unreal motorn är verkligen värdelös, texturer poppar upp hej vilt.
Dock är ME ett riktigt trevligt spel!

I ME2 har jag hittills inte sett en enda textur poppa in, jämfört med ettan där det var riktigt illa då och då. De måste ha jobbat hårt med modifikationerna till 2an, för de har gjort mirakel med motorn.

Medlem

Vilken idiot. Lägg ner lite mer tid på att göra ett större spel istället för att maxa grafiken...

Medlem

fattar inte varför folk gnäller om unreal motorn, har aldrig haft problem med det.

Medlem

Lite multiplayer så att spelet håller längre än en vecka vore ju trevligt..

Inaktiv

Urgh... På vilket sätt skulle grafiken göra spelet bättre? Skulle hellre se att dom arbetade på en större story där ens val väger tyngre än på något så meninglöst som några extra pixlar.

Medlem

Jag har kört ME2 nu i 24 timmar (inte i sträck) och har sett att det poppat texturer nån gång ibland, speciellt om jag avbrutit en filmsekvens som direkt går över i en cutscene.

Jag föredrar Dragon Age på PS3 mot PC så det kanske är därför jag tycker ME2 motorn är en bra ersättare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lägg lite tid på att laga ettan istället.. Skulle klarat det två veckor efter release om det inte vore för alla jävla buggar mot slutet.

Buggar mot slutet? Jag stör mig på att man inte kan spela PC-versionen (tycks gälla främst quad-core AMD) i mer än 1 timme i sträck innan grafiklagg blir så störigt att man måste stänga av det och starta om. Känns som en fet j-vla minnesläcka. Laddningstiderna kan ibland bli flera minuter långa även om det bara är data som normalt sett skulle ta under 20 sek att ladda. Och av döma av forumen så är det kända och utbredda problem, men än så länge har det inte ordnats i någon patch.
Det hjälper dock en del om man stänger ner så att spelet bara kör på en processor i stället för fyra (!!!) - framför allt laddningstiderna.

Sådana störiga problem har sänkt hela DA-O upplevelsen för mig och det känns inte så speciellt roligt ännu...

Började dock köra ME2 i torsdags och även om man sett en del buggar där så har det hitintills bara varit småsaker. Så jäkla bra story att DA-O ligger ljusår (ha, ha) efter IMHO.

Inaktiv
Skrivet av Carling:
Skrivet av T.Mani:

Jag tycker de ska fixa så att spelet blir mer av en öppen värld. Jag gillar inte grejen att behöva ha en laddningsruta så fort man ska till ett annat ställe.

Det tycker jag också. Jag tycker rent av att hela DA tappar rejält på grund av det här. Efter att ha ränt runt i Oblivion blir man lätt bortskämd. Det här med att ladda kartor till höger och vänster så fort man går utanför en viss del av ett område suger.

Håller helt med. Framförallt när områdena endast är något större än en skolåda. Sjukt oepsika miljöer. Osynliga väggar för att begränsa spelaren, eller höga kullar, det känns så jäkla tradigt.

Borderlands är ett bra exempel på hur man kan öppna upp zoner som inte är jätte stora, görs bra där tycker jag.

Får gärna jobba lite med världen också och få den mer levande. Hade gärna sett fiender typ pilla med vapen, laga mat, sova när man stötte på dem än att alla står med vapnen i högsta hugg vända mot en och väntar på att man går in i deras aggro zon.

Medlem

Väntat på Return to Ostagar. Är på level 22 och har bara sista questen kvar. Spelat 135h Ge hit Ostagar! Bästa spelet på bra länge. Lite väl lätt när man får fetare grejer dock.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skrivet av draim:
Skrivet av MaXMC:

Gör ett Dragon Age med Mass Effect 2 motorn så blir det nog bra... men som andra sagt, fixa laddningstiderna...

Det är ju det man verkligen inte vill. Unreal motorn är verkligen värdelös, texturer poppar upp hej vilt.
Dock är ME ett riktigt trevligt spel!

Tönt vilken dålig koll du har


signatur
Medlem

Ja det verkar bara vara jag som är lite imponerad över att dom faktiskt fick in en jävla massa spel på en enda DVD.. ja OK grafiken kanske inte är top off the line... men helt duglig. Man blir än dock lite förvånad på att tex Lost Odessey kan ligga på så många skivor... men men.. jar Mass Effect framför mig.. SKOJ!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

ORLAIS!!! JAG VILL KUNNA ÅKA DIT!

Jag hoppas verkligen att dom gör spelet lite mer "flervärldsbaserat" alltså olika länder.
det vore sjukt nice, och så skulle det inte vara helt fel om dom finjusterar fighterna lite.
ibland kändes det som att man inte slogs.

Inaktiv

var nån i spelet som snackade om att grey warden en gång i tiden red till strid på gryphons eller nåt, det skulle va lite häftigt.
Sen vill jag verkligen att fienderna ska vara lite annorlunda. hellre färre fiender och svårare situationer än massa köttande som i dvärg tunnlarna

Medlem

Personligen hade jag sett lättare takikmenyer a la mass effect 2 och bättre AI så man känner att man inte måste taktikpausa varje sekund för att använda olika spells, alldeles för många valmöjligheter som man kände inte gjorde någon slags nytta eller skillnad. Så antingen aningen bättre AI eller enklare orders helt enkelt.

Dialogerna likaså även om det är bioware och storyn är helt makalös så känns det som valen påverkar mer i mass effect serien än dragon age, och självfallet lite mer armor och vapen att välja mellan för olika suationer, alltså armor som t.ex. reagerar på range och armors som är bra mot närstrid

12
Skriv svar