Nåt som är galet!

Inaktiv
Nåt som är galet!

Hej!
Sitter här och undrar vad som är fel på min dator. Tex när jag spelar WoW så grafiklaggar det som tusan när jag är i Dalaran och nya boss fighter fast jag har rätt så snålt inställd grafik. Och spelar jag tex FarCry 2 med max grafik finns inte ett lagg så långt ögat kan nå. Köpte nyligen ett nytt grafik kort men blev inte bättre med det. Ska skriva upp vad jag har för grejer i:

CPU: Athlon64 x2 6000+ 3.0ghz dual core
Ram: 2 gig. 667 MHz ( PC2-5300 )
Graffe : XFX GEFORCE GTX 275 CORE EDITION 896MB DDR3 PCI-E DVI
HDD: SAMSUNG SPINPOINT F1 1TB SATA/300 7200RPM 32MB
Nätagg: CORSAIR TX 650W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V
Moderkort: Kommer inte ihåg alls vad det är för modell. Dock har den bara pci-express 1.0 x16.

Känns som att det enda jag kan misstänka att det kan vara segt är att jag bara har 1.0 versionen av expressx16 men det gör ju bara att kortet inte ger allt den kan. Tycker ändå det ska räcka till laggfritt spelande med relativt låg grafik inställt.
Har självklart senaste drivrutiner och allt och formaterade om datorn efter köp men vart inte bättre.
Nån som kan tänkas ha en aning om vad som kan vara fel?
MVH Tom

WoW använder knappt grafikkortet så, problemet är antingen dina RAM-minnen och processor.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

dåligt internet trådlöst?

Skrivet av 93karlsson:

dåligt internet trådlöst?

Man får inte grafikproblem med dålig internet anslutning.

Jag satt och läste lite, och vad jag kan se så använder WoW endast 1 kärna på AMD prollar. Ska se ifall jag kan hitta en fix.

Edit: Kan du kolla hur mycket FPS du har? "CTRL+R" drar upp "Show FPS:". Samt har du V-sync igång?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av 93karlsson:

dåligt internet trådlöst?

Man får inte grafikproblem med dålig internet anslutning.

Jag satt och läste lite, och vad jag kan se så använder WoW endast 1 kärna på AMD prollar. Ska se ifall jag kan hitta en fix.

Edit: Kan du kolla hur mycket FPS du har? "CTRL+R" drar upp "Show FPS:". Samt har du V-sync igång?

Det lär ju vara gammal info!
V-syncen lär ju inte ha något med problemet att göra såvida drivrutinerna till hans kort buggar!

Skulle mer tro på internet grejjen, då jag antar att skaparen av tråden är en amatör, no offense;), och inte märker skillnad på grafik lagg och hög ping...

Rätta mej gärna om jag har fel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Ja, hehe, när jag tog och sökte runt lite så såg jag att dom fixade det här "Endast 1 kärna med AMD prolle" problemet.

Tänkte efter lite och du har nog rätt här Tommy_h, han kan vara en amatör, ursäkta TS, men sen så är det så att WoW har ju blivit uppdaterat med lite olika shadows och så.

Så, min fråga är till TS, har du Shadows igång?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Sorry att jag inte kollat här på ett tag.
Tommy_h : Ne är absolut inget fel på nätet, är helt klart bara grafik lagg. Och vågar väl säga att jag inte är alltför dålig på datorer heller

master_chrille : Nej har Shadows på minimum och allt annat krävande.

Min fps i dalaran (om ni inte vet så är det storstaden där det är mest aktivitet i samtidigt) är ca 15-20fps där. Annars ligger den på ca 70-100 när jag spelar förutom på bossar på 25 manna där jag bara ligger på 5-10 fps och ibland blir det diabilds-sm på dom mest grafik krävande fighter.

Jämförde med en kompis som hade sämre dator med mindre ram,sämre grafikkort,långsammare cpu osv och han hade inga problem att hålla max grafik utan nån helst lagg nånstans

Medlem

måste vara nätverksproblem, din burk lär ju inte ha problem med ett simpelt spel som WoW om du klarar andra...hur är multiplayern i andra spel tex FC2?
vad har du för bredband? laddar ner annat samtidigt?
har du provat att uppgradera drivrutinerna för nätverkskortet?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar