Dragon Age 2 kommer bli superhett

Medlem
Skrivet av ne0m:

Dialogerna likaså även om det är bioware och storyn är helt makalös så känns det som valen påverkar mer i mass effect serien än dragon age, och självfallet lite mer armor och vapen att välja mellan för olika suationer, alltså armor som t.ex. reagerar på range och armors som är bra mot närstrid

Jag håller verkligen inte med när det gäller ME1 (har inte spelat 2an än). Valen i ME1 gör ju knappt någon skillnad alls på det stora hela. Ta bara slutet tex, oavsett om du väljer att rädda eller offra X (anti-spoiler) så blir det samma resultat i slutänden politiskt. Eller hur man får med sig alla följeslagare oavsett om man vill eller inte.

Jag håller med om att dom gör bättre i att lägga krutet på att fortsätta utveckla valmöjligheterna så att det man gör påverkar ännu mer. Grafik är trevligt, men det tar massa utvecklingstid från annat som är viktigare för ett BioWare-spel. Det djupet i story, karaktärer, valmöjligheter, och hur man påverkar världen med sina val som är BioWares styrka.

Vad gäller laddningstider och zonindelning tycker jag inte det gör så mycket, även om öppna världar är trevliga. Håller dock med om att det är störigt med osynliga väggar osv. Det får en att tappa känslan lite.

Mer taktiska strider och mindre köttande låter också bra. Även om det gärna får vara köttande också ibland, men då kan det gärna vara ännu mer än vad det är nu. Ta dvärgtunnlarna men lägg in horder av fiender som kommer mot dig i stället (tänk Sagan om Ringen).

Nä, nu ska jag slänga i mig lite frukost sen blir det att fortsätta leta efter The Anvil of The Void

Medlem

Det skulle vara riktigt härligt om fler utvecklare ville skapa ett stridssystem mer likt mount&blade och Rune, där man får vara mer aktiv i fightingen, (vilket håll man ska slå/parrera svärd med). Hugga av armar för att snubben inte blockade, ta bort healthbaren och sätt in "du dör om du får ett hugg i ett vitalt område"-principen. Jag är så fruktansvärt trött på den här "world of warcraft"-fightstilen (markera och 1-4-2-3-5-7-2-1-1-1-1-1-1-2-3, mata sifferkombinationer så snubben gör olika grejer) Man vill ju slåss själv, bara jag? Jag är ingen programmerare men däremot har jag ett (vad jag tror) sjukt kul spel som jag sitter och trollar fram. Vet dock inte vart man ska vända sig med sina idéer

Inaktiv

Vill att de satsar på Multiplay och ett bra Toolset, det är det som håller NWN1 vid liv fortfarande.

Medlem
Skrivet av robineng:

Urgh... På vilket sätt skulle grafiken göra spelet bättre? Skulle hellre se att dom arbetade på en större story där ens val väger tyngre än på något så meninglöst som några extra pixlar.

På vilket sätt skulle det ena utesluta det andra? Det är inte manusförfattarna som arbetar med grafiken och inte grafikerna som arbetar med handlingen. Sen förstår jag inte vad du menar med att ens val bara påverkar några pixlar, det är ju snarare motsatsen...

Skrivet av Eisenhart73:

Väntat på Return to Ostagar. Är på level 22 och har bara sista questen kvar. Spelat 135h Ge hit Ostagar! Bästa spelet på bra länge. Lite väl lätt när man får fetare grejer dock.

Ladda ner Return to Ostagar då? Det släpptes igår.

Skrivet av gurkoz:

"Köp vårat spel, vi ska göra massa dlc's!, Eller vänta, vi gör en 2'a istället...."

Varför skulle en uppföljare utesluta DLC? Det är två helt olika team som arbetar på de två sakerna.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

MULTIPLAYER FFS


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

omg, ni spelar säkert på easy också!
Buggar? Jag stötte nog aldrig på några buggar tror ja, inga som var värt att lägga märke till..
Sedan, laddningstider? De korta tiderna var knappt märkbara.
Testa och spela NWN2 Storm of Zehir! Där har ni laddningstider som heter duga!


signatur

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!" - Alistair

Medlem

Jag brukar vara väldigt kritisk till grafik före gameplay.. men i detta fall tror jag det kan göra susen. Dragon Age såg ju egentligen ganska retarderat ut (förutom inomhus miljöerna) - vilket ledde till att jag ALDRIG blev nöjd med min karaktär.. hur mycket jag än startade om och pillade med chargen. Detta är viktigt för mig i ett RPG som DA och där försvann, för mig, en stor del av stämningen.


signatur

Have a good time!

Medlem

Har någon hört om det kommer mer DLC efter return to ostagar?

Medlem

Faaan va bra det ska bliii då! älska dragon age!!!!11


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Bioware gör riktigt kvalitativa spel men det börjar bli på tok för enkelt. Mass Effect 2 är så jävla bantat att det är skammligt. Att kalla det ett RPG är oförskämt, samma sak med DA. Trist att det knappt fanns något godis heller för oss "lootwhores". DA2 kommer väl spela sig själv om det fortsätter åt det här hållet. Men det e klart annars hade ju inte konsolspelarna klarat av det

Medlem

Om du anser att ett överflöd av vapen vilka enbart 5% var värda att behålla är "RPG", tror jag du är fel ute. Vad exakt är ett RPG? Är EVE online med sitt spreadsheet heaven det renaste man kan komma rpg? Är det att pricka i stats? Ha mer än två dialogval? Att prata med vem man vill och gå vart som helst?

Många saker är inte nerdummade, snarare effektiviserade.

Medlem

men suck.. gnälla på grafiken


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Ser faktiskt mer fram emot The Witcher 2 än Dragon Age. Hade DA varit mer som Mass Effect eller Baldur's Gate (förstår inte på vilket sätt folk tycker att det är likt) så hade jag älskat det, men nu är det bara ett halvbra RPG med bra voiceacting.

Sanning! Tycker precis som dig att Dragon Age aldrig blir mer än ett "bra" eller "ok" spel (halvbra är kanske att ta i). Årets spel 2009? Kom igen nu...

The Witcher 2 är nummer ett på önskelistan, hoppas de hittar en bra utgivare snart.

Medlem

Jag ser helst en ordentlig revamp av combatsystemet. Många var emot att Mass Effect 2 blev aningen mer combatinriktat, men jag anser dock att det är ett succérecept.

Medlem
Skrivet av Laserbejja:

FFS fuck graphics!
Dialog och dialogval!! Ge oss Charisma och Intelligens som påverkar dialog samt djupare karaktärsutveckling!

word! =D

Inaktiv

Grafiken gjorde mig väldigt missnöjd faktiskt och mer side quest

Medlem
Skrivet av Laserbejja:

Buggar? Jag stötte nog aldrig på några buggar tror ja, inga som var värt att lägga märke till..

Testa att göra annat än att springa genom spelet så lär du märka en hel del mot slutet. Har drygt 4 sidequests som inte går att slutföra, avklarade uppdragsgivare som fortfarande står med ett utropstecken ovanför sig (alltså att jag skall kunna avsluta ett avslutat uppdrag), till råga på allt så kan jag (och MÅNGA fler) inte byta tillbaks till den utrustning man använde innan ett specifikt uppdrag mot slutet, där man bär en sämre rustning.

Har kollat upp alla dessa problem och de verkar vara väldigt vanliga. Det är som att Bioware inte orkade buggtesta hela spelet och gav upp halvvägs. Visst, jag kan ta mig an sista uppdraget och avsluta spelet; Men varför skulle jag när det finns sidequests jag vill slutföra? Varför skulle jag vilja göra flera timmar ogjorda genom att bära en rustning med specs sämre än liknande cirka 30 timmar tidigare i spelet?

Medlem

Det coolaste vore att fixa Magi/Melee-balansen och ffa att kunna få in fler chars i sitt party. Varför inte kunna rekrytera vilken tjomme som helst och sedan utveckla deras skills? Eller göra ett helt party?
90% av partyt blir ju förutbestämt med nuvarande. Wynne som healer, Alistair som Tank och Hon roguen och en själv....var är alla andra healers? Finns 3-4 tanks men bara en healer och 2 rogues? suck


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

NIB
Medlem

Jag önskar att dom kunde dra ner på utgivningstakten, har fortfarande inte hunnit installera ettan, den ligger vid datorn som en julklapp.

So many games, so little time...

12
Skriv svar