Medlem
Vilket kort?

Tjena, Ska köpa delar och bygga ihop en egen dator, men kan inte bestämma mig vilket grafikkort jag ska köpa :S har hört att ATI är de prisvärdaste i nuläget.
Får inte vara så dyrt max 1300 kr :S

Mkt tacksam för svar!

HD4850. Bra pris, bra prestanda.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

HD4870 kostar närmare 1300kr, ger en liten extra knuff i jämförelse med HD4850.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Medlem

okej Tack så mycket! Blir väll ett hd4870. men har inte bestämt mig vilken processor jag ska köpa:S blir en AMD i alla fall. Men vet inte vilket som är bäst av Athlonx2 2,7 GhZ eller Phenomx3 2,1 Ghz ( HAR HITTAT båda till samma pris.

Tacksam för svar

Medlem

Phenom x3 2,1 GhZ är bättre än Athlon x2 2,7 GhZ. Om Det är 7750 du tänkte på då iofs? Och Phenom 8750? Tror att Phenom slår allt förutom minnesläsningen? Men det är i princip struntsamma. Om du söker lite på google kan du säkert hitta jämnförelser :).


signatur

/ 8Bit Crew :)

Medlem

Ska du ha en amd just för att du har ett moderkort som är kompatibelt med de eller för att du är fanboy? Annars skulle jag starkt rekommendera Core2! Amd är ganska långt efter Intel just nu


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Athlon 2 alla dagar i veckan, mindre transistorer och mer cache, rätt överklockningsvänlig också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Athlon 2 alla dagar i veckan, mindre transistorer och mer cache, rätt överklockningsvänlig också.

Tror inte det är något han bryr sig om;)
Bästa vore och gå på en billig Core2 eftersom de överklockas jävligt mycket och jävligt enkelt:) Om det är spelprestanda du vill ha vill säga;)

Men ska du ha AMD borde du ta Athlonx2 2,7 GhZ eftersom i princip inga spel är optimerade för 3 kärnor, ska du däremot överklocka så gå på x3


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Zelaxe:

Athlon 2 alla dagar i veckan, mindre transistorer och mer cache, rätt överklockningsvänlig också.

Tror inte det är något han bryr sig om;)
Bästa vore och gå på en billig Core2 eftersom de överklockas jävligt mycket och jävligt enkelt:) Om det är spelprestanda du vill ha vill säga;)

Men ska du ha AMD borde du ta Athlonx2 2,7 GhZ eftersom i princip inga spel är optimerade för 3 kärnor, ska du däremot överklocka så gå på x3

Va? De gamla Phenom-prollarna överklockar som skit och en AMD-processor är minst lika enkel att klocka.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ne ska inte överklocka kan inte det där och vill inte ta risken. Men blir nog en AMD ATHLON II X2 250, SOCKET AM3 (3,0 Ghz) men funkar det till detta moderkort:?

Gigabyte MA770-UD3
Art nr: 124046
Beskrivning: Socket: AM3/AM2+/AM2
CPU stöd: AMD Phenom, Sempron, Athlon
Chipset: AMD 770/SB710
FSB: 5200/2000 MT/s
Max RAM buss: DDR2 1333

och funkar ett
HD4870 1GB Sapphire
Art nr: 124292
Beskrivning: GPU: ATI Radeon HD4870
Minnesstorlek: 1GB
RAM: GDDR5 @ 256-bit
Gränssnitt: PCI Express 2.0 x16
1 x TV/HDTV-ut
- CrossFireX

till det moderkortet ?

tacksam för svar!

Medlem

Japp det passar!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Medlem

Men hur kan man se vilken hårdisk som funkar ?:S

Medlem

Har den SATA passar den.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Men har hittat ett GTx 260(896mb) billigt, men är det bättre än hd4870? och räcker ett 500 Ws nätagg till det?

Medlem

GTX260 presterar ungefär lika bra som ett HD4870.
Beror på vilket nätaggregat, undvik Ace och annan skit bara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

okej tack, men vad kan hända ifall man har dåligt nätagg?

Medlem

Den ger felaktiga spänningar som ger kortare liv på komponenterna, lägre effektivitet som ger högre el-förbrukning och värme, låter mera, hög ripple som också kan skada komponenter och sist men inte minst har dem en tendens att kunna börja brinna eller sprängas.

Kör på ett Corsair CX400W/VX450W, de duger utmärkt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ÄR corsair "DET enda nätagget som har kvalitét" eller finns det andra lite billigare märken?

Zalman, Cooler Master, Tagan (Har ett Tagan 580W i min andra dator och det fungerar mycket bra och är tyst.) och Corsair. Detta är dom som jag tycker har bäst kvalitét.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

FSP gör väl helt okej agg om du ligger på en väldigt stram budget, annars har Antec riktigt bra också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

okej, Men räcker verlkigen 450 Watt om jag ska ha ett gtx 260? hört att dem drar mycket ström?

Medlem

Så allt beställt:)! Blev en Amd II x2 3,0 Ghz 4 gb ram,moderkort, Nvidia 260GTX, 500GB hårdisk och ett corsair 450W

Anledningen att det blev ett 260gtx istället för ett HD4870 är att jag tänkte köpa Nvidia 3D Vison senare och det stödjer bara Nvidia Kort....:S

Medlem

Det systemet kommer inte dra mer än 300 riktiga Watt i load, så det är inga som helst problem.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Men fundrarde på ifall man kan koppla in en HDMI kabel till grafikkortet? eftersom jag har en HD skärm ?

Det går inte. GTX260 har inte HDMI utgång, GTX295 har det däremot.

Det finns addapters så att man kan koppla HDMI till DVI.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av waagaard:

Men fundrarde på ifall man kan koppla in en HDMI kabel till grafikkortet? eftersom jag har en HD skärm ?

Varför skulle du vilja göra det? Det är samma signaler som går genom DVI-kontakten som HDMI-kontakten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ja venne bättre bild :P? Men hur kan man veta vilket chassi som passar till vilket moderkort?

Medlem

Alla ATX-moderkort passar till ATX-chassin, Micro-ATX-moderkort passar till ATX-chassin och Micro-ATX-chassin.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar