Napoleon: Total War

Robot
Napoleon: Total War

En för tidig expansion eller ett spel som står stadigt på egna ben? I väntan på recensionen svarar FZ på läsarnas frågor om Napoleon: Total War.

#napoleon-total-war, #creative-assembly, #empire-total-war, #sega, #medieval-ii-total-war-kingdoms, #left-4-dead, #left-4-dead-2, #shogun-total-war


Medlem
FZ-chefen snackar Napoleon: Total War

Låter låvande

Medlem

Jag har redan förbeställt "Napoleon Total War Imperial Edition" på Steam..Kan inte vänta

Qjt
Medlem

Nästan så jag blir sugen på det ju, har aldrig lirat något total war innan.

Medlem
Citat:

Har AI:n förbättrats sedan Empire? Har den så kallade melee-buggen försvunnit? Och viktigaste av allt, kan den ens göra upp riktiga linjer med soldaterna? (Frågat av Wartoz)

- Utan att ha gjort några veteskapliga tester känns det som om pathfindingen har förbättrats. Enheterna reagerar snabbare och är överlag bättre på att utföra de order de får på slagfältet. Formationerna sätts och upplöses mycket snabbare.

Det låter ju som du förklarar ens egna trupper. Vad jag vill veta, och vad jag tror Wartoz menade, är om fiende AIn faktiskt kan kontra ens trupprörelser samt ställa upp sina på ett rimligt vis.

Mesta delen av mina strider i Empire var alltid att AIn rusade in i min linje av 2000 man med enstaka regementen, det var något tråkigt.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Hahaha! Ställde ni frågorna som dem skrivs i artiklen? Total sågar ju Empire!

Medlem

hmm verkar kul, aldrig spelat sådana slags rts, men ser lovande ut kanske blir kolla lite mera och köpra då:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Blir väl ett köp

Medlem

trevligt att läsa när det skrivs av en totalwar fantast :P, känner likadant om spelen, detta kommer bli såå grymt

Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=105448 Köpte för en månad sedan tillsammans med BS2 & AVP... d v s alla stora titlar till PC i februari=)

Inaktiv

Nu är jag kanske lite petig, men frågan som löd:

"När får vi se realistiska slag med tusentals trupper istället för små skitslag med 1000-2000 man på sin höjd."

1000-2000 = tusentals.

Medlem

M2TW left broken while CA moved on to Kingdoms
ETW broken unplayable mess while CA moves on to Napoleon
They must think that customers are stupid...

Inaktiv
Skrivet av Buio:

Nu är jag kanske lite petig, men frågan som löd:

"När får vi se realistiska slag med tusentals trupper istället för små skitslag med 1000-2000 man på sin höjd."

1000-2000 = tusentals.

Reagerade också på den frågan, inte av samma anledning utan för frågan var dum.

Under 1800 talet hade ett _litet_ slag ca 20.000 man. Ofta hade slagen över 100.000 man

Waterloo, Ulm, Vitora, La Rothière, Ligny, Jena-Auerstedt, Heilsberg, Friedland, Eylau, Castiglione, Bussaco, Austerlitz, hade ca 150.000 man eller mer
Lützen (inte den Svenska versionen) Bautzen, Aspern-Essling hade 200.000 man.
Wagram, Dresden, Borodino, Berezina hade ca 300.000(!) man.
Smolensk hade 400.000(!!) man.
Leipzig hade över 600.000 (!!!) man.

Så, för att göra ett onödigt långt svar med onödigt mycket fakta kort. (tänk på att jag bara rabblade upp slag med Napoleon nu)

Jag menar, vilken dator skulle realistiskt klara av det? De skulle behöva göra om hela Total war spelstilen för att skapa sådana stora slag. Skulle förstöra hela spelet, men folk verkar inte vilja inse det.

Inaktiv

Håller med det, med de största slagen hade de inte kunnat behålla den grafiska detaljrikedom slagen nu har. Så det är nog ett val de gjort. Först och främst pga prestanda som sagt, men även kanske för att vilja behålla en viss närhet/personlighet till slagen.

När det blir enormt storskaliga slag så börjar man tappa intresse för hur det går för individuella enheter och blir mer distanserad från striden (det går över på en mer strategisk nivå istället för taktisk). Den nivå de har nu gör att striderna blir lite mer personliga och fortfarande en hyfsat realistisk skildring med den valda skalan.

Inaktiv

Jag undrar vilket spel som är näst i serien...

Första världskriget?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Jag undrar vilket spel som är näst i serien...

Första världskriget?

Tror inte det, jag tror dom går bakåt i tiden igen. Eller stannar i 1800-talet.

Hur gör man nåt kul av början på 1900 talets krigsföring? Fronterna flyttades knappt ett par meter. De stog bara och sköt på varann i flera år.

Dessutom tror jag inte det går att göra ett bra Total war när det blir så modern stridsföring. Det var väl ungefär då som slag osv inte längre blev 2st armeer uppradade mot varann på ett fält, nu började dom istället med skyttegravar osv.

Och ärligt talat nu, det skulle inte vara ett spel i Total war stil, jag tror knappast dom vill förlora Total war känslan.

Personligen skulle jag vilja se Rome 2, eller någonting runt den tiden.

Inaktiv

Om de gör något nytt och går framåt i tiden lär vi få se amerikanska inbördeskriget. Den taktiska delen är inte helt olik, men den strategiska delen lär bli annorlunda (få faktioner som slåss). Men diplomati-delen är ändå inte något av spelets starkare sidor.

Inaktiv
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Tpiom:

Jag undrar vilket spel som är näst i serien...

Första världskriget?

Tror inte det, jag tror dom går bakåt i tiden igen. Eller stannar i 1800-talet.

Hur gör man nåt kul av början på 1900 talets krigsföring? Fronterna flyttades knappt ett par meter. De stog bara och sköt på varann i flera år.

Dessutom tror jag inte det går att göra ett bra Total war när det blir så modern stridsföring. Det var väl ungefär då som slag osv inte längre blev 2st armeer uppradade mot varann på ett fält, nu började dom istället med skyttegravar osv.

Och ärligt talat nu, det skulle inte vara ett spel i Total war stil, jag tror knappast dom vill förlora Total war känslan.

Personligen skulle jag vilja se Rome 2, eller någonting runt den tiden.

Sant.

Men jag skulle gärna vilja se ett andra världskrig spel i stil med total war men man börjar ju bli lite less på WW2 spel

Något coolt vore ju en annan kontinent, Asien till exempel eller remake av Rome med modern teknik.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Tpiom:

Jag undrar vilket spel som är näst i serien...

Första världskriget?

Tror inte det, jag tror dom går bakåt i tiden igen. Eller stannar i 1800-talet.

Hur gör man nåt kul av början på 1900 talets krigsföring? Fronterna flyttades knappt ett par meter. De stog bara och sköt på varann i flera år.

Dessutom tror jag inte det går att göra ett bra Total war när det blir så modern stridsföring. Det var väl ungefär då som slag osv inte längre blev 2st armeer uppradade mot varann på ett fält, nu började dom istället med skyttegravar osv.

Och ärligt talat nu, det skulle inte vara ett spel i Total war stil, jag tror knappast dom vill förlora Total war känslan.

Personligen skulle jag vilja se Rome 2, eller någonting runt den tiden.

Sant.

Men jag skulle gärna vilja se ett andra världskrig spel i stil med total war men man börjar ju bli lite less på WW2 spel

Något coolt vore ju en annan kontinent, Asien till exempel eller remake av Rome med modern teknik.

Håller med, Asien skulle kunna vara mycket, mycket intressant. Vore nog inte helt förvånande om nästa Total war utspelade sig i Asien.

Medlem
Citat:

Har AI:n förbättrats sedan Empire? Har den så kallade melee-buggen försvunnit? Och viktigaste av allt, kan den ens göra upp riktiga linjer med soldaterna? (Frågat av Wartoz)
- Utan att ha gjort några veteskapliga tester känns det som om pathfindingen har förbättrats. Enheterna reagerar snabbare och är överlag bättre på att utföra de order de får på slagfältet. Formationerna sätts och upplöses mycket snabbare.

Mao, nej. Och mao, så kommer spelet bli rätt tråkigt. Dålig AI i ett single playerspel är döden.

1
Skriv svar