Snabbkollen – Har du spelat Half-Life 2 (även känt som världens bästa spel)?
Yep, spelade det way back och älskade det. Har inte haft PC på 10+ år så har inte kunnat spela om det (funkade visserligen ett tag på Mac också men det flöt som sirap så gick inte att spela på min iMac ändå) men i minnet är det fortfarande världens bästa spel i min bok också. Kanske inte håller med om jag får spela om det men skulle faktiskt tro det.
Har inte spelat det. Är oupplyst och håller därmed The Witcher 3 som världens bästa spel.
Men okej, jag SKA spela Half-Life 2. One of these days. Men det är ju så mycket man ska spela hela tiden...
Ja. Efter att man spelat Half Life 2.
Bara kört genom dom typ 20 gånger.
Ja, och jag kommer ihåg hur jävla besviken man var över att man inte sprang runt på Black Mesa, som fortfarande är coolt och har något mystiskt över sig. Tvåan var något helt annat och har inte kommit över det än 😅
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Minns fortfarande e3-demonstrationen från 2003 och vad imponerad jag var när de sköt ner enstaka plankor och lekte runt med gravitygunnen<3.
Jag har spelat världens bästa spel och jag har spelat Half Life 2, som där och då var ett väldigt bra spel.
Om jag tar av mig mina romantiska och nostalgiska spelglasögon, så har Half Life 2 inte åldrats särskilt väl.
Faktum är att Portal 1 & 2 känns mer tidlöst i jämförelse.
Väntan efter Episode 2 har dessutom varit frustrerande lång, där Alyx bara gjorde känslorna av frustration ännu större gentemot Valve och Gabe.
Half Life 3 riskerar att bli Duke Nukem Forever två komma noll, om det nu någonsin släpps det vill säga.
Extremt bra spel men jämfört med CT (Chrono Trigger) är det tyvärr nära Big Rigs atmosfär-mässigt.
Samt om man jämför chockgraden på en 12åring (som jag var vid tilfället) när ettan (HL1) kom faller den där tyvärr också.
Liten sidenote också, jag fick spelet gratis pga. ett garantiärende. HL1 alltså
Bara kört 1:an och den körde jag nog 2-3 gånger. Vet inte om jag klara ända ut? Kanske 1 gång? Har säkert spelat HL1 50-100 timmar totalt iaf. CS 1.3-1.5 bör jag spelat 200-500 timmar iaf.
HL2 saknade jag en vettig dator till när det begav sig. Bara kört 5-10 minuter på brorsans dator. Men det räknar jag inte som att jag har spelat HL2.
Alyx har jag kört 5-6 timmar om inte mer.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]