Se dokumentär om våldsamma spel

Medlem

Rent filmtekniskt sett inte allt för bra, i mitt tycke, men det är mindre viktigt.

Debatten har inte riktigt ändrats mycket, verkar det som, från alla andra liknande debatter (våld i musik, film, etc.) så vad som är förvånande är hur den aldrig tycks dö ut. Alltid samma sak, alltid samma historia, alltid samma slutsats; landets ledning ser till att det dyker upp märkning, majoriteten fortsätter som innan och extremisterna är de enda som fortfarande är sura.

Min syn åtminstone

Medlem

Jag älskar våld!! jag tar allt å alla!

Inaktiv

Mmmm, detta blir underhållande att se.

Medlem

Så länge man tror att interaktiva val är mer förödande än att inte spendera tid i verkligeheten på att ta hand om medmänsklighet, empati, vårdande instanser samt att ha öppna diskussioner som grundar sig i samförstånd och gränsöverskridande framsteg kommer religion, politik, forboll och annan sport samt helt enektl gammal klassisk girighet och ära alltid vara värre än ett par spel. Fånig debatt som bara letar efter någon annan att skylla på en att kunna ta ett eget ansvar.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

haha enligt mig är det så mycket skitsnack det bara kan bli..

Medlem

"he became an expert shooter from playing that type of videogames" (Doom i det här fallet)

ROFL! Så alla som spelar FPS, är expert på att skjuta riktiga vapen, bara så ni vet.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Haha undra vad de tittar på, på medeltiden, med tanke på att man brände kvinnor, hängde folk på torget med jublade publik och var mycket mer våldsamma än idag.

Människor har alltid varit våldsamma, även när inte tv och spel fanns. Fast det är ju alltid lättare att skylla på en sak än att försöka lösa det riktiga problemet.


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem
12
Skriv svar