Inaktiv
Grafikkort

Tjenare!

Tänket införskaffa ett nytt grafikkort, men vet inte vad jag ska köpa!

Budget ~2000kr, men om jag kommer ihåg rätt så måste det väl "passa" med moderkortet eller hur det nu är?

Om det nu är så- hur vet jag vilket moderkort jag har?

tack på förhand

Medlem

Det enda som behöver passa är anslutningen mellan moderkortet och grafikkortet. Alltså enligt dagens standard kommer ditt moderkort behöva ha en PCI Express x16-buss. Om du känner igen PCI-bussarna kan du helt enkelt öppna datorn och kolla vilka sorters bussar det finns på ditt moderkort. Annars får du skaffa en programvara som samlar all information om din dators hårdvara och läsa ut ur programmet och kolla upp specifikationerna på moderkortet.

Om du vet hur ditt nuvarande grafikkort är anslutet kan du ju utgå ifrån det och därmed veta vad du ska kolla efter.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Inaktiv

Har förresten PCI-express ifall det hjälper.:P

Medlem

Ta ett HD4890.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Majsvaffla:

Det enda som behöver passa är anslutningen mellan moderkortet och grafikkortet. Alltså enligt dagens standard kommer ditt moderkort behöva ha en PCI Express x16-buss. Om du känner igen PCI-bussarna kan du helt enkelt öppna datorn och kolla vilka sorters bussar det finns på ditt moderkort. Annars får du skaffa en programvara som samlar all information om din dators hårdvara och läsa ut ur programmet och kolla upp specifikationerna på moderkortet.

Om du vet hur ditt nuvarande grafikkort är anslutet kan du ju utgå ifrån det och därmed veta vad du ska kolla efter.

Tankat CPU-Z för att kolla.
Har NVIDIA GeForce 8600 GTW.
PCI-Express; "link width: 16" "max supported: 16"

Sådär. lite förslag nu skulle va toppen

Medlem

HD4890 som dom andra skrev.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

HD4890 som dom andra skrev.

Varför just det? Är det verkligen så bra?

det kostar ju runt 2.5? prisvärt?

Finns det inget liknande för runt 2k?

Skrivet av sotegihe:
Skrivet av master_chrille:

HD4890 som dom andra skrev.

Varför just det? Är det verkligen så bra?

det kostar ju runt 2.5? prisvärt?

Finns det inget liknande för runt 2k?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=485137


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ja ett HD4890 är det mest prisvärda valet, ett bra kort som håller ett bra tag till.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Ja ett HD4890 är det mest prisvärda valet, ett bra kort som håller ett bra tag till.

Det måste jag hålla med om!


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

1
Skriv svar