Livet ur ett rovdjursperspektiv

Robot
Medlem
Livet ur ett rovdjursperspektiv

Ser ut som ett underhållande lir att lana lite på men tror man tröttnar ganska lätt.

Medlem

Det ser stelt ut. Predator ska vara en smidig jägare, ett demo vore inte helt fel.

Medlem

Håller med.. Tyckte det såg stelt ut. Men ett demo, jo tack!


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Inaktiv

Det är klart det ser stelt ut, det spelas ju på konsoll....

Inaktiv

animeringarna på aliens var ju ut märkt men jag vet inte grafiken kändes inte så top off the line när man såg träden tex

Medlem

Tur det kommer ett demo, hoppas på snart! håller med att det ser stelt ut, minns det var så roligt i AvP2 med light predator. Vänta i ett hörn på en marine sen springa fram fort som tusan med wristblade och ta huvet.

Gillar verkligen inte dessa waypoints han hoppar mellan. Men vi får se!

Medlem

"Distract point"-systemet var ju bara sämst... Fick värsta 90-tals vibbarna när jag såg det, då AI:n verkade hur korkad som helst.

Jag menar, ofta din stridspartner bara hade fortsatt gå medan den andra vänder sig om för att kolla vem som ropade...


signatur
Medlem

Inte mycket till blodbad där inte... Nåja, mina förväntningar håller sig fortsättningsvis nånstans i mitten av skalan, hoppas de inte gör oss besvikna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ren jävla idioti att man automatiskt blir synlig så fort man anfaller. Det är ett jävla spammande på cloak-knappen.

Sen är ljudeffekterna inget vidare heller. Vad är det för menlöst hjärtslagsljud tex? Vad hände med det som funnits i båda Predator-filmerna och både AvP 1 och 2?! Och det typiska Predator-klickandet? Det låter inte alls som i filmerna.

De verkar ha en bra grund, men det är så otroligt många detaljer som de fuckat upp helt utan synbar anledning. Många smådetaljer kan tillsammans höja ett spel enormt.

Som sagt, jag hoppas att en mod kan fixa till alla onödiga fel som utvecklarna gjort.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Ren jävla idioti att man automatiskt blir synlig så fort man anfaller. Det är ett jävla spammande på cloak-knappen.
.

Har för mig att det är på så sätt att dessa universums samurajer och ärofyllda jägare har någon inbyggd regel i sitt vapensystem som avaktiverar cloak vid bruk av vapen då det skulle vara för osportsligt annars. De jagar inte heller folk som är obeväpnade och inte är någon match eller kvinnor och då i synnerhet sådana som är havande etc.
I multiplayer skulle det nog inte vara så kul att hela tiden bli snipad av någon som är osynlig hela tiden heller. Så det är väl för balans med och att det ska vara konsekvent precis som i singleplayer.

Störde mig mest själv på själva UI:n som stinker xbox. Jag har sett detta förr. Operation flashpoint 2, GRAW etc. Det är liksom som att man tar på sig en djävla moppehjälm, stentuff med målade coola grejer i synfältet, flashiga statusfält, inramningar och linjer. woooooow.

Menmen jag tror det kommer bli kul ändå. Det måste det :S


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Sen är ljudeffekterna inget vidare heller. Vad är det för menlöst hjärtslagsljud tex? Vad hände med det som funnits i båda Predator-filmerna och både AvP 1 och 2?! Och det typiska Predator-klickandet? Det låter inte alls som i filmerna.

Hjärtbultandet har alltid varit där i både AVP 1 och 2 när predators går in i heat vision, det har inte varit lika tydligt bara.. var mer "woaaoeaohm... oaaahm.." ljud i dom äldre spelen samtidigt..

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Har för mig att det är på så sätt att dessa universums samurajer och ärofyllda jägare har någon inbyggd regel i sitt vapensystem som avaktiverar cloak vid bruk av vapen då det skulle vara för osportsligt annars.

Jag föreslår att du kollar filmerna en gång till, om du ens har sett dem över huvud taget. Det finns ingenting som säger att de måste decloaka så fort de attackerar något. I vissa, enstaka fall kan de göra det pga ära och sport, men det är knappast något som skulle vara inprogrammerat i vapensystemen. Det är inget annat än ett idiotiskt sätt att försöka balansera raserna då det enda, rätta sättet att balansera dem på är genom antal.

Skrivet av Mykee:

Hjärtbultandet har alltid varit där i både AVP 1 och 2 när predators går in i heat vision, det har inte varit lika tydligt bara.. var mer "woaaoeaohm... oaaahm.." ljud i dom äldre spelen samtidigt..

Jag föreslår att du läser lite noggrannare nästa gång. Ja, hjärtbultandet har varit där både i filmerna och tidigare spel vilket jag ganska tydligt påpekade i det förra inlägget. Men det nuvarande ljudet låter inte i närheten som i filmerna utan är mycket mer mänskligt och menlöst.

Medlem

hoppas att det var konsoll AI man såg på aliens där, sprang omkring som slöa maskar och åt fel håll (den första scenen med aliens). sen var ju "distract" funktionen riktigt keff, 10 sekunders långt ljudklipp och precis efter att det är avlutat så reagerar snubben och går dit ensam (var ju inte direkt som att distraheringen var glassbilen utan snarare en annan soldat i nöd).
om jag hade hört nånting bakom mig så hade jag vänt mig om direkt, inte stått med ryggen till för att sen undra vad det var som hände. och vem fan går till en tom plats där det omöjligt kan ha uppstått ett mänskligt ljud och att dom ställer sig precis där "disrtaheringsljudet" kom ifrån, om du har så bra hörsel så är du inte kanonmat, du är daredevil.

sen är hoppfunktionen riktigt ghei, sikta, tryck på en knapp, öppna en cola och landa.

lite mycket gnäll, sorry men det blir så efter ett par öl. Jag är stort fan av AvP2 och ser fram emot det här spelet som fan och jag vill verkligen att dom toppar spelupplevelsen från tvåan.

gnatt

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Jag föreslår att du kollar filmerna en gång till, om du ens har sett dem över huvud taget. Det finns ingenting som säger att de måste decloaka så fort de attackerar något. I vissa, enstaka fall kan de göra det pga ära och sport, men det är knappast något som skulle vara inprogrammerat i vapensystemen. Det är inget annat än ett idiotiskt sätt att försöka balansera raserna då det enda, rätta sättet att balansera dem på är genom antal.
.

Umm... balance?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skit i rovdjuren och aliens , det är marinsoldat man ska va och slakta dom små asen Co-op som marine kommer att rocka....

Medlem

Såg fantastiskt ut, även om grafiken är aningen åldrad. Tror dock inte att det blir speciellt roligt att spela.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Darkseed:

Jag föreslår att du kollar filmerna en gång till, om du ens har sett dem över huvud taget. Det finns ingenting som säger att de måste decloaka så fort de attackerar något. I vissa, enstaka fall kan de göra det pga ära och sport, men det är knappast något som skulle vara inprogrammerat i vapensystemen. Det är inget annat än ett idiotiskt sätt att försöka balansera raserna då det enda, rätta sättet att balansera dem på är genom antal.
.

Umm... balance?

No shit? Jag sa precis att man skall balansera efter antal. Varför måste jag alltid upprepa mig? Läsförståelsen verkar inte vara på topp på FZ. Eller så läser folk första meningen och skiter i resten.

Medlem

Många so inte sett filmerna ordentligt.
Japp dom dödar inte folk utan vapen etc, för de är ingen sport. Men dom dödar hej vilt när dom är Cloakade i filmerna.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Många so inte sett filmerna ordentligt.

Inklusive utvecklarna, verkar det nästan som. Ta en sådan detalj som Predatorns armdator tex. I samtliga av AvP-spelen så öppnar man luckan till datorn för att göra i stort sett allting. Men i filmerna så öppnas den ENDAST när han ska aktivera självförstörelsemekanismen. För allt annat så har den faktiskt knappar på utsidan.

En obetydlig detalj kan tyckas, men som sagt, många detajler små...

Det jag stör mig mest på är nog de otroligt överdimensionerade DUBBLA (ololol!1) handledsknivarna dock. Jag är övertygad om att just det designvalet gjordes för att tilltala alla konsolkids som tyvärr står för majoriteten av spelförsäljningen nu för tiden.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Jag föreslår att du kollar filmerna en gång till, om du ens har sett dem över huvud taget. Det finns ingenting som säger att de måste decloaka så fort de attackerar något. I vissa, enstaka fall kan de göra det pga ära och sport, men det är knappast något som skulle vara inprogrammerat i vapensystemen. Det är inget annat än ett idiotiskt sätt att försöka balansera raserna då det enda, rätta sättet att balansera dem på är genom antal.

Ah jo för filmerna var ju först... lol (ironi)
Jo "lore" säger att de bör göra sig synliga. Men utifrån vad du skriver får man väll anta att du inte läst serierna...

Dagens ungdom, ingen koll på vad som var viktigt

Inaktiv

neeejjj!! inte självfrätande aliens....


signatur

Infanteri-kolonister i led!

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Ah jo för filmerna var ju först... lol (ironi)
Jo "lore" säger att de bör göra sig synliga. Men utifrån vad du skriver får man väll anta att du inte läst serierna...

Dagens ungdom, ingen koll på vad som var viktigt

Eh, jo tänka sig att de var det. Serietidningarna är baserade på filmerna, inte tvärt om, och tänka sig att jag HAR läst serierna. Andra filmen må ha varit löst baserad på storyn i Concrete Jungle men det förändrar inte det faktum att den första filmen var först och att Concrete Jungle var baserad på DEN.

Dagens ungdom, ingen koll på vad som var viktigt. *fnissar hejdlöst*

Inaktiv

Kul att se hur Darkseed gör bort sig gång på gång i den här tråden. Underhållning på hög nivå!

Medlem

Tja....både i filmerna och i serierna så kunde de döda cloakade.
Med staven och knivarna, men så fort de använde sina energivapen kom de ur cloak för att energikällan inte kan uppehålla båda systemen samtidigt.
Detta framgår med i serierna

Så nej, det har inget med ära att göra, det har med att båda sakerna kan ej vara operativa samtidigt. En brist i deras teknik, som annars är så avancerad.

Ära o heder ja?
De dödar inte ngr obeväpnade nej iom att det ej är hedersamt och ej finns ngn ära i det. Se bara i Predator 2 när han upptäcker att den kvinnliga polisen är gravid.
Såvida man inte är "städare" då dödar man allt i sin väg för att komma åt aliens, iaf enligt AvPR
Asgarvade till scenen inne i sportaffären.

Medlem
Skrivet av brtkrb:

Kul att se hur Darkseed gör bort sig gång på gång i den här tråden. Underhållning på hög nivå!

Om du kan så får du så gärna påpeka exakt HUR jag gör bort mig, om du nu skulle ha något av värde att tillägga.

Detta tvivlar jag dock ganska starkt på.

Inaktiv

fyfan vad tråkigt de där såg ut
men vad förväntade man sig av ett så uselt spelföretag som rebellion


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Ren jävla idioti att man automatiskt blir synlig så fort man anfaller. Det är ett jävla spammande på cloak-knappen.

Det kallas balans för i helvete, dessutom har man alltid blivit av med cloaken när man attackerar som Pred, ända sedan 1999 och första AVP versionen, btw fuck AVP filmerna som är sämst.

Vad är poängen annars, kul lir sitta där och bara vara helt invincible för fan tänk till lite.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Darkseed:

Ren jävla idioti att man automatiskt blir synlig så fort man anfaller. Det är ett jävla spammande på cloak-knappen.

Det kallas balans för i helvete, dessutom har man alltid blivit av med cloaken när man attackerar som Pred, ända sedan 1999 och första AVP versionen, btw fuck AVP filmerna som är sämst.

Vad är poängen annars, kul lir sitta där och bara vara helt invincible för fan tänk till lite.

Ännu en som inte kan läsa och bidrar med rejäla faktafel. För det första har jag redan sagt att det skall balanseras efter ANTAL, inget annat. Predators skall alltid vara utnumrerade. Bra spel som blivit sönderbalanserade äro många, och jag spelar hellre ett spel som inte är helt perfekt balanserat än ett som helt saknar själ. Men så spelar jag mest för att ha roligt också och tar inte livet av mig om jag skulle bli fraggad några gånger.

Nej, man har INTE alltid blivit av med cloak när man anfallit. I första AvP blev man av med cloak vid användning av speargun, disc och pistolen. I AvP2 vid användning av shoulder cannon (troligtvis disc och pistol här också, kommer ej ihåg till 100%).

ALDRIG när man anfallit med wristblades, förrän nu. Skitlöjligt.

Angående osynlighet och gnället om att marines skulle vara hjälplösa så har de något som kallas motion tracker. Predatorn är heller inte osynlig i ordets rätta bemärkelse utan den går att se om man tittar noga.

Det enda jag håller med dig om är AvP-filmerna, men de låtsas jag inte ens om som de existerar så jag utgår aldrig ifrån dem när jag pratar lore.

Frågor?

Medlem

Såg precis Predator från 1987 för första gången på länge, dvs vad som ligger till grunden för all Predator-lore, och vad jag kan se har Darkseed rätt på samtliga punkter.

Predatorn dödar uteslutande cloakat, enda gången han är ocloakad är när han förbinder sina sår och när han jagar den till synes obeväpnade Arnold i slutstriden.
Armdatorn öppnas endast för självförstörelsemekanismen och manipuleras i övrigt stängd.
Hjärtljuden är markant annorlunda än de som nu presenteras.

Carl Weathers karaktär får armen avskjuten av ett mycket tydligt shoulder cannon-skott som avfyras när Predatorn är cloakad, så det där snacket om att vapensystemen inte klarar det är ju bara bull.

Vem är det som gör bort sig egentligen?

12
Skriv svar