Bärbar till att spela upp 720p-film

Medlem
Bärbar till att spela upp 720p-film

Hejzan!

Ska köpa mig en billig bärbar som jag ska koppla till min full-HDTV och kolla på högupplöst film på. Den måste ha HDMI. Vad klarar jag mig med för dator om den ska klara 720p? How low can I go liksom? Går det med typ vilken bärbar som helst, eller måste den ha C2D och grejer?

Tack.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av AshTray:

Hejzan!

Ska köpa mig en billig bärbar som jag ska koppla till min full-HDTV och kolla på högupplöst film på. Den måste ha HDMI. Vad klarar jag mig med för dator om den ska klara 720p? How low can I go liksom? Går det med typ vilken bärbar som helst, eller måste den ha C2D och grejer?

Tack.

Varför ska du ha en bärbar? En sån här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447148 kan spela upp 1080p utan problem.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

00a
Medlem

Att hitta en dator som inte klarar 720p är nog svårt.

Medlem

Har redan en rätt fet stationär som klarar 1080p utan problem, men är sugen på en bärbar också

Ok, så jag kan i stort sett ta vilken som helst alltså?


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Ett se till att den har blutay spelare och om du vill ha billig blueray spelare skaffa ps3. fortfarande en av de mer prisvärde br spelare.

00a
Medlem
Skrivet av AshTray:

Ok, så jag kan i stort sett ta vilken som helst alltså?

Ja. Även netbooks med Atom processor klarar 720p, och att hitta en dator med sämre processor än atom är inte lätt.

Medlem
Skrivet av Joel1992:
Skrivet av AshTray:

Ok, så jag kan i stort sett ta vilken som helst alltså?

Ja. Även netbooks med Atom processor klarar 720p, och att hitta en dator med sämre processor än atom är inte lätt.

Tvivlar på att en Atom klarar 720p, källa tack.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

00a
Medlem

Kör med 720p på min asus Eee men märkte nu efter lite googlande att många har problem med 720p och även att 720p med högre bitrate än average kan bli ett problem. så en atom kanske inte är det mest optimala om man ska spela 720p, men det går!

Här diskuterar de lite om 720p och atom

Medlem

Jag skulle köpa en dator med minst 2.0 Ghz Dualcore och minst 2 GB i ram-minne. Så funkar det galant.

1
Skriv svar