Medlem
Bygger dator

Tänkte bygga mig en dator och har varit på jakt efter bra komponenter. En speldator är vad jag är ute efter och jag undrar om det jag valt nedan är bra?

Kom gärna med tips om vad som är bra respektive dåligt, som kan behöva bytas ut.

Processor: Intel Core™ 2 Duo E7400 2,8GHz, - 1.190:-

Moderkort: ASUS P5Q Deluxe, P45, Socket-775 - 1.150:-

RAM MINNE: 2x2GB KIT Kingston HyperX PC-8500 1066mhz - 800:-

PROCESSORKYLARE: Thermalright 120 eXtreme socket 775 - 489:-

Grafikkort: MSI GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA - 1.895:-

Chassi: Antec Nine Hundred svart miditower 1.245:-

Nätagg: Corsair Powersupply TX 850W 1.265:-


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Vad har du för budget? Så att man inte ändrar och så "skenar" priset iväg.

Annars så tycker jag inte att det är något fel med den, vet inte om du behöver 850W nätagg dock, kanske räcker med en 600W(?)

Du kan ta ett 450W nätagg till det där. Kommer väl att dra max 300W. För att vara på den säkra sidan kan man välja 550W.

Corsair TX550W 945kr

Samt, kommer du att bara köra 1 grafikkort eller kommer du att skaffa 1 till? För annars kan du ta ett moderkort med bara 1 PCI-Express x16.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Skulle satsat på ett AM2+-system med en AM3-processor själv, Core 2 är som sagt en rätt döende plattform.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Du kan ta ett 450W nätagg till det där. Kommer väl att dra max 300W. För att vara på den säkra sidan kan man välja 550W.

Corsair TX550W 945kr

Samt, kommer du att bara köra 1 grafikkort eller kommer du att skaffa 1 till? För annars kan du ta ett moderkort med bara 1 PCI-Express x16.

<3 Fz snabba svar!

Har ett Geforce 8800... går väl knappast att koppla ihop den med 260 GTX?

Isåfall får det bli ett billigare moderkort.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Byt moderkort och processor mot Asus M4N72-E och Phenom II X3 720, som sagt innan, Core 2 är döende.

EDIT: Du kan använda ditt 8800GT som fysik-kort och beräkna fysik med, det är en bra idé.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar