Bad Company 2-betan i filarkivet

Robot
Medlem
Bad Company 2-betan i filarkivet

tackar , nu behöver man bara vänta på en beta key ...

MFZ
Medlem

är det spelbart än? igår krashade spelet om och om igen när man försökte starta serverbrowsern.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ja det är spelbart om du lyckas komma in i en bra server som inte laggar. Lyckades komma in i en och det var skoj Men använd bara "Play now" just nu .. DICE håller på att tittar till lagget och kraschandet

Medlem

Jag har lirat halva natten och vill hem från IT-lektionen om binära tal och lira mer... Så bra var det spelet
Garanterat inköp!
Tur så är Februari en kort månad!

Medlem

Kraschar även efter en avslutad spelomgång och ett meddelande om twitter.
Känns precis som om det bara är tillåtet att spela en runda för att testa

Medlem

det fungerar fint nu. gick inge vidare med att browsa servrar förut men det verkar löst nu. lagget in game är fortfarande kvar, tror det beror mycket på dåliga servrar. fungerade mycket bättre med 2-3 person på en server.

Medlem
Skrivet av Yukki:

Ja det är spelbart om du lyckas komma in i en bra server som inte laggar. Lyckades komma in i en och det var skoj Men använd bara "Play now" just nu .. DICE håller på att tittar till lagget och kraschandet

grattis till första inlägget förresten

Medlem

Otroligt kul spel, kan knappt vänta på fullversionen! Har självklart förhandsbokat för länge sedan. Lite synd att det laggar men jag litar på DICE att dom ska fixa det inom några dagars framtid.

Medlem

Blir att spela igenom ettan i helgen och testa tvåan när jag kommer tillbaks från sälen, grymt med ps3 demo!

Medlem

Ny dator först, sen detta. Mums filibabba.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Spelade en stund igår och det var faktiskt rätt bra. Jag fick köra på Medium quality då på High hade jag bara 30FPS och i multiplayer är det för lite. Konstigt nog ser det inte så bra på high som jag förväntade mig. I alla fall är gameplay skön, och ljudet är helt otroligt - det bästa med hela spelet imo. Alla bang och skott låter skitbra!

Medlem

Mycket lovande kan jag säga iaf.

Men menyerna är bedrövliga, många funktioner saknas, friendlist funkar inte, nästan varenda server rubber-bandar, jag laggar på lägsta möjliga inställningar vilket jag starkt betvivlar är min dators fel då jag kan köra många andra spel, specielt multiplatform spel, på långt högre upplösning/inställningar.

För mig är det för tillfället ospelbart, även om jag lyckats spränga nån APC å skjutit lite folk (kan inte snipa folk om dom inte står helt still).

Och så crashar det framför allt i menyerna/inloggningen relativt ofta.

Men, spelet i sig har mycket att erbjuda, och förbannat kul var det att slänga ut en motion sensor nära en byggnad, se att folk rör sig där inne och blåsa upp väggen med ett stationärt pansarvärn.

Hur man tilldelas poäng tycker jag också är väldigt uppmuntrande, eller vad sägs som critical assist efter att man skadad någon rejält innan denne blivit dödad av en lagkamrat? Motion sensor assist? Defensive/offensive assists, multikills osv.

Jag hoppas dom bara fixa dom bedrövliga menyerna, framförallt server browsern då, och optimerar spelet, det ska fan inte behöva lagga så för mig (kör till o med under vad den rekommenderade)! >:

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

är det spelbart än? igår krashade spelet om och om igen när man försökte starta serverbrowsern.

Funkade fint med steam versionen men nu när jag testar icke steam version så crashar server browser för mig

Medlem

Kul spel, fast ändå ganska så besviken ändå.


signatur

B lup

Medlem

e såååå besviken att FOV är typ 60? känns som jag kutar runt inzoomat hela tiden, skittråkigt. ångrar mitt förhandsköp...

Medlem

Spelade det igår dock laggade det och krashade helatiden det har dock stor potential och hoppas att dice får tummen ur och ger oss prone och en bra server browser..

Medlem

Spelet laggade något fruktansvärt exakt hela tiden för mig. Servern låg på typ 300 latency också :/


signatur

Rawr

Medlem

Måste säga att jag är väldigt nöjd med gårdagens reaktion på spelet. Fysiken är otroligt bra, och allt känns så "verkligt" det kan bli i dagens spel (hade dock velat ha den här effekten som Crysis har i DX10, då det blir ofokus runt om medan du går omkring eller rör dig åt sidan). Det jag är missnöjd med är det otroliga ping-lagget och omöjligheten att komma in på en servern som bara har 2 spelare (vad det sägs i browsern), och när man väl kommer in så är ju servern full med spelare! Sen krashandet i menyn, -1...

Annars, SJUKT BRA SPEL! Kommer utan tvekan bli årets spel, eller varför inte århundradets spel?

Medlem
Skrivet av Oneone:

e såååå besviken att FOV är typ 60? känns som jag kutar runt inzoomat hela tiden, skittråkigt. ångrar mitt förhandsköp...

Serri? Btw så ska det fixas enligt utvecklarna.. samt detta är en beta orka förvänta sig för mkt

Nu när betan kommit undrar jag lite saker.
Jag antar att det är en sleten konsollport?
Nåja, frågor:

Finns det consol?
Fungerar deras dedikerade servrar bra?
Hur känns menyerna? Är dom konsollifierade?
Kan man se pingen när man kollar scoreboard?

Är det ett väloptimerat spel för PC helt enkelt.

Jag spelade lite på mitt 360 precis bara för att se, men jag gillar det inte alls, det är för mycket consol över spelet, vilket inte är så konstigt då jag lirar på just en...konsoll. Hoppas verkligen inte PC-versionen är likadan, för gameplay'et var suveränt!

Medlem
Skrivet av pelson:

Nu när betan kommit undrar jag lite saker.
Jag antar att det är en sleten konsollport?
Nåja, frågor:

Finns det consol?
Fungerar deras dedikerade servrar bra?
Hur känns menyerna? Är dom konsollifierade?
Kan man se pingen när man kollar scoreboard?

Är det ett väloptimerat spel för PC helt enkelt.

Jag spelade lite på mitt 360 precis bara för att se, men jag gillar det inte alls, det är för mycket consol över spelet, vilket inte är så konstigt då jag lirar på just en...konsoll. Hoppas verkligen inte PC-versionen är likadan, för gameplay'et var suveränt!

Du gillade det inte men tycker ändå gameplayet var suveränt? Menyer osv är inte konsol finns iaf tillräckligt att konfiga för tangentbordet och graffe inställningar.

Det laggar just nu men sånt kommer ju försvinna med tiden dem jobbar på det, sånt är att räkna med helt enkelt och det kommer lösas annars vore det ju katastrof och helt värdelöst.

Det finns ingen konsol i spelet av den anledningen att frostbite motorn aldrig haft någon inbyggd konsoll... admin tools kommer finnas till server admins istället.

Inaktiv

Jag har fortfarande problem med Server Browser. Står att mina stats uppdateras, sen stänger spelet ner sig, var likadant inatt. Titt- som tätt får jag "check your network connection and try again" hela tiden också, trist.

Nåväl, det är en beta, man får finna sig i det. Suveränt spel när det väl är igång dock! Man får bara hålla tummarna på att det är en schysst ping på servern så man slipper rubberband-effekten.

Vet inte vad som är fel på min dator, jag kör allt på max och det _hackar_. Jag har en Core i7, 6GB ram och HD5870. Och det hackar. Min kusin har en Core i5, 4GB ram och HD5850 och hans flyter. Vad f*n?! Alla andra spel flyter på.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Oneone:

e såååå besviken att FOV är typ 60? känns som jag kutar runt inzoomat hela tiden, skittråkigt. ångrar mitt förhandsköp...

Tror också dom kommer att ändra detta. Annars kommer folk med Nvidia Eyefinity få sjuuuukt övertag. Fov 90 och spelet är näst intill perfekt, sjukt roligt iaf

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Oneone:

e såååå besviken att FOV är typ 60? känns som jag kutar runt inzoomat hela tiden, skittråkigt. ångrar mitt förhandsköp...

Tror också dom kommer att ändra detta. Annars kommer folk med Nvidia Eyefinity få sjuuuukt övertag. Fov 90 och spelet är näst intill perfekt, sjukt roligt iaf

Säg inte det till ati bara :).

Verkar riktigt coolt och hoppas på nyckel snart.

Medlem
Skrivet av Darkside666:

Vet inte vad som är fel på min dator, jag kör allt på max och det _hackar_. Jag har en Core i7, 6GB ram och HD5870. Och det hackar. Min kusin har en Core i5, 4GB ram och HD5850 och hans flyter. Vad f*n?! Alla andra spel flyter på.

Det är bara en beta, så oroa dig inte. Iofs tråkigt om du inte kan spela nu, för det är rätt kul. Jag får en del grafikfel("blinkande" fönster och vatten mm), men annars funkar det bra... förutom lagget då. Ser fram emot den färdiga produkten!


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Hatar vinterbanor, varför var de tvungna att använda en vinterbana till betan?


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Ruskigt skoj, bra action men saknar Prone :/. Fan ska man bara huka sig när man blir beskjuten av en kulspruta i för låg terräng! Men men, det funkar.

Medlem

Tack FZ! Jag trodde jag skulle få skippa betan, trots att man sitter på en nyckel. Har försökt några ggr att få hem något ifrån de officiellt angivna sidorna, men de är ju förfärliga i både användbarhet och hastighet.
Riktigt gott! ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

123
Skriv svar