svart skärm, resten av datorn fungerar

Medlem
svart skärm, resten av datorn fungerar

Hej.
Har haft lite små problem med min dator.
När jag har spelat på den blir skärmen helt plötsligt svart.
Spelet är fortfarande igång och allt är som vanligt bara att skärmen blivit svart. ljud och allt är fortfarande igång, efter ett tag kommer det tillbaka igen och det funkar som vanligt.

Men så nu idag så blev skärmen svart igen och jag väntade men den kom inte tillbaka, jag startade om datorn men det är fortfarande svart.

jag trodde att det kunde vara glapp i någon av kontakerna i datorn men allt satt som det skulle och det hjälpte inte.

vad kan felet vara, har grafikkortet gått sönder? eller är det något annat?

det är inte skärmen heller för den fungerar när jag kopplar in den på en annan dator

tack på förhand

Medlem

Det är nog grafikkortet, har du något annat grafikkort att testa med? Vad är det för grafikkort?

Medlem

har tyvärr inget att testa med, får kolla med någon polare. tror att det är ett nvidia 7500

Medlem

Tror inte att något har gått isönder, låter som om det är en konflikt mellan grafikkort och mjukvaran / drivrutinerna...

Medlem

okej. hur kan man rätta till det?
lite krånligt eftersom man inte ser någonting^^

Medlem

Går skärmen in i viloläge, alltså lampan börjar lysa orange istället för t ex grönt?


signatur
Medlem

ja det gör den. (den blinkar som den gör i viloläge)

Inaktiv

brukar funka att nollställa bios av någon konstig anledning

Reseta BIOS: Ta ut det lilla batteriet på moderkortet. Vänta i 1minut ungefär och sen sätt in det igen. Vissa moderkortet har en liten knapp direkt på kortet som det bara är att trycka på så resetar det.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

okej. hade visst kvar garrantin på den så dom kommer och byter ut grafikkortet imorgon

1
Skriv svar