Medlem
Ny hårdisk

Hej jag behöver en ny hårdisk så jag skulle vilja ha lite råd på vilken jag ska köpa. Jag är redo att lägga mellan 500-1200 kr

Dessutom så har jag en fråga fungerar alla hårdiskar tillsammans med varandra eller är det som med grafikkort att man måste ha samma?


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Tittar också efter en ny disk då en av mina rök igår. Vad jag personligen ser närmare på är Western Digitals Black-serie, lutandes åt 500- eller 640GB (SATA 2, 32MB cache). I samma veva har jag då tänkt strukturera om bland diskarna och minimera flaskhalsar, samt skjutsa upp prestandan på systempartitionen, förhoppningsvis. Små siffror det rör sig om egentligen. Då kommer jag hamna mellan 600-700kr, så om du kan gå högre än så kan jag tänka mig att du siktar närmare 1TB? En annan fråga kan vara vad du tänkt för disken, lagring eller aktivt arbetande (t.ex. system).

Enda du väl egentligen behöver tänka på är gränssnittet (IDE, S-ATA osv) emot moderkortet, att den kan hantera det. Sedan kanske det är dumt att bygga upp flaskhalsar i mån av överföringshastighet om man plockar mycket mellan sina diskar. Kanske.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

okej


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Inaktiv

Alla hårddiskar fungerar med varandra. Som det har skrivits tidigare, vad ska du ha hårddisken till? Lagring eller för ditt operativsystem?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Lagring och program


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

1
Skriv svar