Wings of Prey recenserat

Robot
Medlem
Wings of Prey recenserat

Grafiken i detta är så underbart vackert, man kan förvisso fixa nästintill lika visuellt vackert i IL-2 Sturmovik 1946 med lite moddar. Men detta har ju alla visuella effekter som man saknar i orginalet. Dock tror jag inte detta spel kommer ta över tronen från IL-2 1946, då IL-2 har allt, planen, slagfält, realismen (ingen arkad alls, vilket är bra). Samt att detta är inte den officiella uppföljaren då det är 1C: Maddox Games som gjorde IL-2 Sturmovik 1946 och dom jobbar redan på en riktig uppföljare som ser mycket lovande ut med detaljer på planen, grafiken, realismen och vad jag sett så har dom slopat möjligheten till arkad. Storm of War: Battle of Britain, sägs komma i år. Hoppas!

Övrigt så är recensionen bra, men Mikael Fröding du kunde väl matat på lite mer? Tycker den var väldigt kort.

Medlem

Den är väldigt kort av en anledning: jag fick i uppgift att skriva en kortare recension på detta spel


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Roligt spel, lite för arkadigt dock för min smak. Väntar på Storm of War: Battle of Britain

Medlem

Riktigt bra flightsim måste jag säga. Det är endast tre saker jag finner negativt: Unlimited ammo oavsett svårighetsgrad, Skademodellerna på planen, som verkar väldigt simpla. Du kan t.ex. inte bli av med en trasig vinge genom att flyga för våghalsigt, utan det enda som händer när ditt plan är sönderskjutet är att det blir trögare att svänga och du flyger långsammare. Det sista är multiplayern, som jag tycker är ganska poänglös. Det känns inte annorlunda jämfört med att flyga mot bottar, och är bara förvirrande då man kan välja plan från båda sidor, så man vet inte vem som är på ens eget lag eller inte om man kör på de högre svårighetsgraderna.

Medlem

De som är sugna på en riktigt bra sim ska kolla in DCS Black Shark. Väldigt bra Helikopter Sim, nästa del i DCS serien ska tydligen vara A10 sedan AH64.

Grafiken är dock inte alls lika trevlig som i Wings of Prey, men känslan och realismen är på topp.

Medlem

Gillar detta spel:up:

Medlem

Skademodellen verkar simplare, sen har jag hört att det visas typ procent mässigt hur mycket skadad man är. 100% är full heal på planet, sen tickar det ner för träffar. Löjligt, health bar på plan? WUUUUUUT?

Medlem

Demot gav mig inte mersmak måste jag säga. Men efter den här recensionen är jag sugen på att leta upp ett exemplar bara för att jag fullkomligt älskar Spitfire.

Grym recension för övrigt!

Medlem

De jobbar ju hela tiden på att förbättra spelet. Kom ihåg att iL-2 inte var helt ok när det släpptes heller.

Tror att det här kan bli riktigt bra om de får en chans att patcha/tweaka/förbättra spelet.
Speltillverkarna hänger på diverse forum också så de lyssnar hela tiden på folket


signatur

Jäh!

Medlem

vad heter spelet egentligen? Wings of Prey eller IL-2 Sturmovik: Birds of Prey? jag kan inte hitta det förstnämnda nånstans...och det andra verkar inte finnas till pc...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

vad heter spelet egentligen? Wings of Prey eller IL-2 Sturmovik: Birds of Prey? jag kan inte hitta det förstnämnda nånstans...och det andra verkar inte finnas till pc...

Det heter Wings of Prey.
Du kan köpa och ladda ner det här:
http://yuplay.com/story.php?title=Wings-Prey-9&invite=1001


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Propy:

vad heter spelet egentligen? Wings of Prey eller IL-2 Sturmovik: Birds of Prey? jag kan inte hitta det förstnämnda nånstans...och det andra verkar inte finnas till pc...

IL-2 Sturmovik: Birds of Prey är till konsol.
Wings of Prey eller IL-2 Sturmovik: Wings of Prey är till PC. Finns på Steam i alla fall.

Medlem

ok...men oväntat svårt att hitta försäljare...har inga butiker det?

oavsett vilket så ska jag nog testa demot först.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Mig veterligen finns det inte att köpa i butik utan går bara att köpa och ladda hem det via nätet.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Det är Yuplay eller Steam som gäller.
Väldigt roligt spel, och välförtjänt betyg i det här läget. Multiplayer har dock en del buggar, främst krascher och ljudproblem.

Medlem

Givet köp IL-2 1946 börjar bli lite tradigt även om multiplayer delen lever starkt ännu. Tycker inte Wings of Prey är sk. arkadigt som några tycker, kännslan är minst likvärdig med 1946 men har ännu inte testat hela spelet iofs..

Medlem

Väntar på det riktiga storm of war battle of britain

Inaktiv

Sunkigt testsystem.

Medlem

Kan man inte spela som tysk och försvara sitt fadersland? Fy fan vad värdelöst. Väntar hellre på ett spel där man kan dra på sig sin Luftwaffeuniform och hoppa in i sin Focke-Wulf Fw 190 för att försvara städerna från svärmen av Avro Lancasters.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Helt underbart spel. Skaffade det för ca 2 veckor sen via steam och köpte en ny joystick enbart för att kunna spela detta. Ångrar mig inte en sekund, har haft väldigt många roliga och actionfyllda timmar med det i både singel och multiplayer, mycket roligare än jag någonsin hade med IL2.

Nått som är bra att veta är att utvecklarna ständigt jobbar på att förbättra spelet och då menar jag inte bara buggfixar utan även nya features, några exempel på vad som är plannerat är co-op läge, dedikerade servrar(Infinity ward läs och ta lärdom), mission editor, aircraft customization m.m.

Spelet är öven otroligt bra optimerat så det kommer flyta på bra även för er med lite sämre datorer

Så ni som inte har testat detta ta och tanka hem demon nu!

Medlem

5 av 5 möjliga får detta spel av mig.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Roligt spel, lite för arkadigt dock för min smak. Väntar på Storm of War: Battle of Britain

Håller med.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Den är väldigt kort av en anledning: jag fick i uppgift att skriva en kortare recension på detta spel

Ursäkta att jag frågar men varför ger du inte spelet en större recension? Spelet är det bästa flygspelet som träffat hyllorna på många år... Anledningen att simulatorspel / flygspel inte slår är för att ingen skriver om dom på större spelsidor.

Jag tror ni underskattar hur många hardcore flygsimsentusiaster det finns...

Medlem

Ett råd till alla hardcore flightsimers: vänta på det "riktga"! Detta är ett arkad!

Kanske därför den tunna recensionen... Som att säga att min bil är blå och fin... för att den förtjänar inte heller någon bättre beskrivning

Medlem

Hitta ju en demo version i FZ filarkiv så det blir att testa lite ikväll
http://www.fz.se/filer/?id=9407

Ta HTTP och inte BitTorrent då det inte fins någon som seedar

Medlem
Skrivet av b0bl00i:
Skrivet av DonGrif:

Den är väldigt kort av en anledning: jag fick i uppgift att skriva en kortare recension på detta spel

Ursäkta att jag frågar men varför ger du inte spelet en större recension? Spelet är det bästa flygspelet som träffat hyllorna på många år... Anledningen att simulatorspel / flygspel inte slår är för att ingen skriver om dom på större spelsidor.

Jag tror ni underskattar hur många hardcore flygsimsentusiaster det finns...

En anledning till att det blev en kortare recension är att spelet faktiskt funnits ute att köpa en tid nu. Spelet är inte lika "hot" med andra ord


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Bromstarzan:

Ett råd till alla hardcore flightsimers: vänta på det "riktga"! Detta är ett arkad!

Kanske därför den tunna recensionen... Som att säga att min bil är blå och fin... för att den förtjänar inte heller någon bättre beskrivning

Massor med fail i det där uttalandet

Inaktiv

Demot var roligt, blir nog ett köp snart! Synd att jag missade 50% rean som steam hade!

Ser fram emot multiplayer delen!

1
Skriv svar