Konstiga rutor (flimmer)

Medlem
Konstiga rutor (flimmer)

Hej!

Har precis fått ett grafikrelaterat problem. Det gäller flimmer i form av konstiga grönaktiga rutor. Det uppstår när jag ska se vissa videos och när jag spelar spel såsom Battlefield Heroes.

Fick problemet i samband med att jag försökte koppla min dator till TVn vilket sedan misslyckades varvid jag kopplade ifrån TVn igen. Kan det ha något med det att göra?

Har senaste flash player och drivrutiner samt Direct x. Har även googlat men utan resultat.

Mitt grafikkort: Nvidia GeForce 8600GT 256mb

Jag tror att problemet ligger i att datorn uppfattar det som att jag fortfarande har två bildskärmar installerade (datorskärm + TV). Har försökt att avinstallera den andra bildskärmen (TV'n) via Nvidia Control Panel, enhetshanteraren och egenskaper för bildskärm utan lyckat resultat.

Bifogar bilder:

http://img48.imageshack.us/img48/1989/problem1.png

http://img2.imageshack.us/img2/1440/problem2.png

Tacksam för svar!

//Persson

Medlem

Grafikkortet är överhettat alt. trasiga drivrutiner.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Det brukar vara överhettning i grafikkortet, oåterkalleligt fel (alltå redan sönder). Vid överklockning kan det ge samma symptom. Med lite tur så försvinner det vid rengöring/bättre kylning/normalklockning men det brukar som sagt redan ha gått sönder.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

är det konstant grönt flimer eller händer det efter en tids spelande
verkar skumt att det inte är på hela skärmen i andra bilden

Medlem

Exakt så där hade jag förut men efter att jag bytte nätagg och minnen så har det inte hänt en ända gång.

Medlem

Hade samma fel och sedan pajja grafikkortet x/

Medlem

Det där med gröna rutor låter bekant. Är det konstant beror det på döda pixlar... som enkelt kan gå bort genom att du trycker tummen mot dem.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Enligt dina bilder verkar det inte vara pixeldöd eftersom det inte är lika på de båda bilderna. Det ser ut att uppstå i typ "videofönster".


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

var tv och dator igång när du kopplade ihop dom? skulle oxå tippa på att kortet är pasch. tyvärr.

1
Skriv svar