Datorn startar halvt?

Inaktiv
Datorn startar halvt?

Hejsan nu behöver jag verkligen hjälp. min dator startar inte. Igår satt jag och spelade på min dator så svartnade min skärm.

jag försökte ta upp akrivitets användaren (Ctrl+Alt+Del) men den kom inte upp.

inget hände altså. så jag såg inget alternativ än att stänga av datorn med På/av knappen (som du startar datorn med)
Sen när jag skulle starta datorn igen så ville den inte starta.
Den ger ifrån sig en massa högljudt ljud men den startar inte (Knappen som man startar med brukar bli GRÖN men nu bli den ORANGE.
har testat med att dra ut och in alla sladdar, inget funkde. så jag öppnade chassit samtigt som datorn var på och då var det en lampa där inne så lyste Orange och antar att det är någon varnings lampa av något slag?

Har ingen idé om hur jag ska lösa detta så snälla hjälpa mig! Om det hjälper er med något så har jag en /Dell Dimension C521\ Tack så mycket

Medlem

Låter mer som att den får för lite el tycker jag.

Men jag låter någon som kan mer ta över.

Inaktiv

men då har ström-kablen gått sönder utan att jag har rört det för att jag testade att någon höll fast datorn medans jag tryckte in sladden men de funkade inte.

Medlem

kontakta Dell och fråga dom exakt vad den oranga lampan på moderkortet innebär. dom borde kunna säga med exakta ord vad som är fel

Inaktiv
Inaktiv

Något har överhettats och gått sönder.
Något har lossnat.
Gissar på det förstnämnda.
Beroende på hur långt datorn startar beror det på olika saker. Tror ändå att grafikkortet inte hittas av någon anledning, det har gått sönder alternativt moderkortet. Det är dock med största sannolikhet grafikkortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar