Mark Rein om Ipad

Medlem
Mark Rein om Ipad

Slösurfa på toaletten hade inte varit fel


signatur
Medlem

Precis, många säger att det bara är en laptop utan tangentbord, men den är ju så mycket mer bärbar och "casual" i min mening, perfekt för slösurfing eller eBookläsning!

Medlem

Håller med Ricken, det finns nog många användningsområden där den passar bättre än för just spelande. Sen vore det ju inte fel med lite spel när man sitter på tåget eller liknande så vi får ju se var detta leder

/ LordDaimos

Medlem

meeh, har nog varken råd eller lust att ha en sådan manick! Men visst verkar den ball!!

Medlem

Spelen blir nog som en bonus. Tror inte det blir en konkurrent till "riktiga" spel på PC/konsoll... Men jag kommer köpa en!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

iphone var aldrig såld som en spelplattform, men blev det ändå.
jag vill har en ipad, och bättre, den ska vara kopplad till fast telefoni så man kan köra video samtal

Medlem

Vad är det för något? Ser ut som en trådlös skärm med touchscreen
Vad klarar den av? Blir den överhettat? Är den rörelsekänslig som dagens handkontroller?

Medlem

Blir spännande att se om det kommer ligga folk med en iPad i gräset till sommaren. Den känns på tok för dyr för att slå stort, då det inte finns någon innovation att tala om. Vill man ringa och göra lite krimskrams har man touch-phone och vill man arbeta har man en laptop/netbook...Ah, jag är inte imponerad. Skulle jag vilja ha en...mmm...skulle jag vilja betala massa tusingar för den...oh no

Inaktiv

Som jag skrev i den förra tråden:

Skrivet av anon_646:

Standard versionen med WiFi kostar den:

16Gb = 499USD
32Gb = 599USD
64Gb = 699USD

Den med WiFi och 3G kommer att kosta:

16Gb = 629USD
32Gb = 729USD
64Gb = 829USD

Sedan får man lägga till moms på det priset i Sverige och även pålägg för mellanhänder så billigaste kommer väll att landa mellan 5000 och 6000 SEK skulle jag tro.

Tycker det är på tok för dyrt för att vara ett låst system från Apple där dom dikterar vad man får göra med den.

Jag väntar istället tills det kommer en version med Android/Chrome OS istället som är mycket mer öppen för utvecklare och användare istället för Apples slutna mjukvara...

Dock måste man säga att Apple vet hur man säljer sämre hårdvara som är mindre öppet till ett dyrare pris, bara pga av lite plast runt skärmen...

Inaktiv

Men man köper väl inte en sådan här sak för att primärt spela spel på den? Eller vad är poängen med den?

Medlem

Dom hävdar att det saknas något mellan mobilen och laptopen, men det har jag aldrig kännt iaf...

Ska jag släpa med mig nått extra kan jag lika gärna ta laptopen som den där, i alla andra fall så har jag allt i mobilen.

Medlem

Ser ut som ytterligare något skit apple prackar på folk. Sedan tvingas man använda itunes, istore, iwhatever... som också är rent skit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har också svårt att se det där gapet mellan mobil och laptop...

Inaktiv

En förstorad iPod Touch. Fortfarande lika låst till det som Apple anser att vi skall använda oss av med den. Den klarar inte av flash och där rök all vettig mediawebb. Bra marketing Apple men nej, den har ingen plats.

Medlem

Vilket jävla trams!
Crapple iCrap måste vara årets största skämt innan året knappt har hunnit börja ens.
Detta är en iPod touch med större skärm. Allt det du kan göra på iPaden kan du även göra med din iPod touch, med andra ord; inte speciellt mycket det.
Den som köper iPad för att slösurfa kommer nog att bli sådär lagom besviken då den liksom deras övriga skitprodukter saknar fullt stöd för Flash.
Att deras andra plojprdukter såsom iPhone och iPod touch saknar flash, kan jag kanske förlåta men att iPaden gör det borde nästan leda arkebusering på utvecklarna
Man är nog rätt IQ-befriad om man väljer en iPod touch storlek större framför en netbook med Intel Atom processor och nVidias Ion chip.
Inte nog med att denna stora skitprodukt är ungefär lika stor som en netbook, saknar den dessutom några elementära saker som den mest avancerade produkten borde ha, bl.a. 16:9 bildförhållanden, möjlighet för extra minne i form av minneskortsläsare, riktig multitasking och inte bara spela musik och ha igång ett program åt gången som fallet är med Apples skitprodukter. Den som tror att man kommer kunna avjuta roliga spel skall nog inte hoppas för mycket. En sådan stor skärbräda som denna är, hade jag inte ens rört vid med en tång.
Jag beklagar er allihopa som har funderingar på att köpa denna urkorkade sak tillika skärbräda.

Medlem

Skulle vart lite cool om den inte kostade sådär förjäkligt mycket!

Medlem
Skrivet av McKinley:

Vilket jävla trams!
Crapple iCrap måste vara årets största skämt innan året knappt har hunnit börja ens.
Detta är en iPod touch med större skärm. Allt det du kan göra på iPaden kan du även göra med din iPod touch, med andra ord; inte speciellt mycket det.
Den som köper iPad för att slösurfa kommer nog att bli sådär lagom besviken då den liksom deras övriga skitprodukter saknar fullt stöd för Flash.
Att deras andra plojprdukter såsom iPhone och iPod touch saknar flash, kan jag kanske förlåta men att iPaden gör det borde nästan leda arkebusering på utvecklarna
Man är nog rätt IQ-befriad om man väljer en iPod touch storlek större framför en netbook med Intel Atom processor och nVidias Ion chip.
Inte nog med att denna stora skitprodukt är ungefär lika stor som en netbook, saknar den dessutom några elementära saker som den mest avancerade produkten borde ha, bl.a. 16:9 bildförhållanden, möjlighet för extra minne i form av minneskortsläsare, riktig multitasking och inte bara spela musik och ha igång ett program åt gången som fallet är med Apples skitprodukter. Den som tror att man kommer kunna avjuta roliga spel skall nog inte hoppas för mycket. En sådan stor skärbräda som denna är, hade jag inte ens rört vid med en tång.
Jag beklagar er allihopa som har funderingar på att köpa denna urkorkade sak tillika skärbräda.

Ditt applehat genomsyrar ditt inlägg och gör att du framstår som en riktig idiot trots att du har några poäng i ditt inlägg.

Ipod, Iphone, Imac, de är alla extremt populära och kvaliten på dem är bland det bästa som går att köpa. Men begränsningarna som apple tvingar på en är, som du skriver, ett skämt.
Men produkterna i sig går knappast att kalla för skämt, hur mycket man än hatar dem.
Finns så gott som ingen studio inom media, video som ljud/musik som använder något annat än mac pga deras pålitlighet och stabila produktion.

För en privatperson är iPaden inget annat än en dyr skrytleksak med några praktiska funktioner som man endå kunnat hitta/lösa på andra billigare och enklare sätt.

För en skola, ett lager, en kanslist, en kontorist, en serviceman, en serviceelektriker, o.s.v. kan iPaden vara ett mycket mycket användbart verktyg. Visst, en laptop kan göra mycket av de samma, men är inte lika enkel och smidig att bära med sig/hantera som en ipad.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Idiot eller inte men jag är inte ensam om dessa häftiga åsikter om iPaden. Nästan hela teknikblogsfären pratar rätt nedlåtande om denna produkt. Det är bara Apples trogna fans som borstar av sig problemen som nonsens.

När Steve Jobs under presentationen av iPaden, proklamerar att detta är den mest avancerade tableten, är det inte svårt att hålla sig från asgarv. Jag måste även hånle lite åt er som tror iPaden är första produkten av sitt slag som Steve jobs mer än gärna försöker ge sken av.
Han pratar om produktivitet men var fan finns den egentligen när du inte kan multi-taska ordentligt?
Var finns friheten med iPaden när du inte kan installera egna program?
Appstore är din vän heter det visst men då kan man lika bra hålla sig till iPhonen som även den är rätt dum men dock betydligt mindre och även har 3G och WiFi.

Att tro att man skall kunna uträtta mer seriösa saker på en iPad är bokstavligen att svälja all jizz Steve Jobs skjuter ut.
Där faller dina tänkta köpkandidater tungt Soulless.

Friskt vågat, hälften vunnet Apple. Hoppas nu bara att gemene svensk är mer sansade än vad de tror.

1
Skriv svar