Vad skulle ni betala för denna dator?

Medlem
Vad skulle ni betala för denna dator?

Tja!

Jag vet att det finns en del trådar med "hur mycket är min dator värd" tyvärr så har jag samma fråga.

Försöker sälja min dator samt andra saker men jag vet inte om jag begär för mycket eller kanske för lite.

Specs:

Cpu: Intel Quad Core Q6600 2.4GHZ

GPU: 2x EVGA 8800GTX 768MB

Moderkort: EVGA 680i SLI

Hårddisk: 500GB Seagate 7200RPM

RAM: 4GB PC6400 Corsair DHX XMS2

Ljudkort: X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series

Nätagg: Thermaltake Toughpower 850W Modular

Chassi: Coolermaster Cosmos

Skärmar: 2x Samsung 226BW 22" Widescreen

Högtalare: Logitech z5400 5.1

allt som står där ska säljas, även skärmarna.

När allt var nytt, betalade jag runt 30 000kr mer eller mindre. Det var runt ett år sedan.

Vad skulle ni tycka är ett rimligt pris för allt?

Tack!

Medlem

15-20000?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

15-20000?

Jasså? Jag har försökt sälja den i runt en månad nu men jag har inte fått någon som vill köpa den för runt 10 000 ens.

Den är runt 1 år gammalt också, så jag vet inte om det vore logiskt att begära så mycket pengar. Jag kanske har fel dock.

Medlem

9k är den väl värd med skärmarna kanske, inte så mycket mer skulle jag tro.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

9k är den väl värd med skärmarna kanske, inte så mycket mer skulle jag tro.

Exakt, det var något jag förväntade mig. 10 000kr för allt är inte så farligt ändå.

jag skulle testa att sälja datorn för sig och skärmarna för sig och högtalarna för sig jag tror du skulle få det lättare sålt eftersom en person som är ute efter en dator brukar bara vilja ha datorn en kille som letar efter högtalare är nog inte ute efter datorn etc etc testa det...


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem
Skrivet av TSX|WritemasterTM:

jag skulle testa att sälja datorn för sig och skärmarna för sig och högtalarna för sig jag tror du skulle få det lättare sålt eftersom en person som är ute efter en dator brukar bara vilja ha datorn en kille som letar efter högtalare är nog inte ute efter datorn etc etc testa det...

Jo exakt min tanke, jag har gjort det och jag har fått folk som har velat köpa skrämarna och ljudet. Verkar vara lättare att sälja allt för sig (som du nämnde).

Glad att jag kunde hjälpa till:P om jag nu gjorde det eller om du redan hade kommit på det... =D


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

1
Skriv svar