Råd för grafikkort och HDD

Råd för grafikkort och HDD

Hej!
Det är så att mitt grafikkort (tror jag) har lagt av, och ska därför köpa nytt, när jag ändå håller på ska jag köpa ett uppgraderingspaket från komplett.

Denna hade jag tänkt mig.

Skulle någon kunna rekommendera ett grafikkort som inte är alltför dyrt. Helst inte mer än 3000, men nu har jag inte alls koll på vad grafikkort kostar, så allra högst 5000.

Skulle ett nytt nätagg behövas? Mitt nuvarande ligger på 400W, samma här, inte alltför dyrt. Ett bra men helst under tusenlappen.

Sen kanske en ny HDD, helst runt tusenlappen. Behöver inte va jättestor.

Tack på förhand, Count_Sandpaper

Medlem

Köp ett HD4870/GTX260 och vänta på att de nya grafikkorten kommer i höst med DX11. Som nätaggregat är Corsair VX450W/550W eller HX520W med modulära kablar ett bra val.
Ang. hdd så är en Western Digital 640GB Blue en rekommendation eller lägg lite extrapengar på en SSD från Intel istället, helt överlägsen prestanda.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skulle du kunna länka till dom sakerna du pratar om, på blocket eller nåt annat. För jag blir bara helt förvirrad när jag kollar på HDD och grafikkort på komplett...

Medlem

Nästa fråga, denna verkar kanske dum. Men, stödjer moderkortet som jag har tänkt mig PCI-Express?

Inaktiv
Skrivet av Count_Sandpaper:

Nästa fråga, denna verkar kanske dum. Men, stödjer moderkortet som jag har tänkt mig PCI-Express?

Ja det gör det.

Specifikationer för Gigabyte GA-EX58-UD3R:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec...


signatur

© Copyright by T@wo

Nu skulle jag behöva råd för ett chassi som passar fint till alla delarna. Helst inte för dyrt, gärna runt 1500kr.

Antec 902/1200.
Cooler Master HAF 932.
Cooler Master Storm Scout.

Edit: Såg fel, trodde att du menade under 1500kr.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

P183 alt. Antec 1200.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Jag lutar mest mot en P183...

Men, nu till nästa fråga. Kommer jag behöva någon slags mer kylning?
Som processor kylare, för det dära uppgraderingspaketet från komplett. Skulle det behövas nån annan kylning utöver det?

Medlem

Du får med en, men ska du överklocka bör du köpa en ny.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Har en liten fråga om HDD'ar, gör det något om båda inte är av samma märke. Fungerar dom inte bra tillsammans då?

Sen, har man 2 HDD'ar, MÅSTE man installera XP på båda 2? Eller fungerar den ena bara som en lagringsenhet?

Man kan koppla in 2 HDD's utav olika märken i datorn, det fungerar.

Du väljer vilken HDD som du vill att XP ska vara installerad på, sen fungerar den andra som lagringsenhet. Bara 1 installation är nödvändig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Jag tackar för alla svar, väldigt snabba svar. Snart ska jag beställa allting, förutom chassi, snart

EDIT: btw, kommer jag behöva att installera om XP på HDD'n när jag installerat hårdvaran.
Kommer någon slags installation behövas göras, förutom själva monteringen av hårdvaran?

Hur knepigt kommer det vara att installera allt det här.
Tänker på USB, DVD osv. Är det bara att plugga in det, eller måste man grejja i windows/bios?
Processorn och minnet är väll bara att koppla in?
Samma med grafikkortet?

Medlem

Du kommer bara behöva koppla in allting, installera om Windows och installera drivrutiner i Windows (ljudkort, grafikkort, chipset) och sen är det bara att köra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Och drivrutiner följer med på cd-skivor till sakerna du köper, grafikkortet och moderkortet etc.

Medlem

Drivrutiner laddar du ner de senaste från tillverkarens hemsida, cd-skivorna är bara att skita i.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar