Bad Company 2-demo släppt

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

kan jag få veta var du har fått den uppgiften att pc spel säljer mer än ps3 och xbox360 tillsammans? ge mig gärna länken oxå jag måste verkligen få se det som backar upp ditt påstående

Kolla t.ex dessa två pdf-filer

Försäljning av dataspel första halvåret 2009
Försäljning av dataspel 2008

http://www.dataspelsbranschen.se/statistik.aspx

Exempel från H1-2009
PC: 36% - 983 399 st
360: 13,7% - 372 742 st
PS3: 13,4% - 365 361 st

Exempel från 2008
PC: 34,7% - 2 667 692 st
360: 14,0% - 1 077 033 st
PS3: 12,8% - 981 112 st

Tänk också på att alla dessa siffror är utan den digitala försäljningen från t.ex Steam och direct2drive, som idag antagligen står för en väldigt stor del.

Inaktiv

Sicken nice överraskning man fick när man kom hem :).

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Frazz:
Skrivet av WarpGuN:

pc kids...finns inget värre släkte med bortskämda snorungar, så trögfattade att dom inte förstår att pcn förlänge sedan förlorade sin 1:plats som gamer plattform

Man bör inte snacka om sånt man inte har en aning om! Men tycka vad du vill det får du

och det har du?

PC:n är i nuläget fortfarande den överlägset största plattformen för "gameing"! Tippar på att att pc spel har runt 26-33% av totala marknaden?! Asien bort räknat... (Hittar inga färska siffror tyvärr)

Men ditt första inlägg är ju totalt fel och dessutom skriven på ett omoget sätt!

EDIT: Äger en PSP samt f.d ägare en XB360 och har absolut inget emot konsoler men ser dom mer som "party spel"

Inaktiv

spelar det nu, givet köp

Medlem

Kommer inte in på länken som följde med nyckeln för att ladda ner betan. Möts bara av "Not Found". Kommer den sidan upp kl 18?

Medlem
Skrivet av Frazz:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Frazz:
Skrivet av WarpGuN:

pc kids...finns inget värre släkte med bortskämda snorungar, så trögfattade att dom inte förstår att pcn förlänge sedan förlorade sin 1:plats som gamer plattform

Man bör inte snacka om sånt man inte har en aning om! Men tycka vad du vill det får du

och det har du?

PC:n är i nuläget fortfarande den överlägset största plattformen för "gameing"! Tippar på att att pc spel har runt 26-33% av totala marknaden?! Asien bort räknat... (Hittar inga färska siffror tyvärr)

Men ditt första inlägg är ju totalt fel och dessutom skriven på ett omoget sätt!

EDIT: Äger en PSP samt f.d ägare en XB360 och har absolut inget emot konsoler men ser dom mer som "party spel"

totalt fel?
nej då lille pojk, vi snackar vi global försäljning.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Ladda precis ner demot, men lyckas tydligen inte få nån connection till EA

Inaktiv

Vad finns att testa i demot då? Är det också låst till en karta och ett spelläge eller? Vore ju tråkigt om 360 demot innehöll mer grejer än pc betan man suttit och väntat på hur länge som helst...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Frazz:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Frazz:
Skrivet av WarpGuN:

pc kids...finns inget värre släkte med bortskämda snorungar, så trögfattade att dom inte förstår att pcn förlänge sedan förlorade sin 1:plats som gamer plattform

Man bör inte snacka om sånt man inte har en aning om! Men tycka vad du vill det får du

och det har du?

PC:n är i nuläget fortfarande den överlägset största plattformen för "gameing"! Tippar på att att pc spel har runt 26-33% av totala marknaden?! Asien bort räknat... (Hittar inga färska siffror tyvärr)

Men ditt första inlägg är ju totalt fel och dessutom skriven på ett omoget sätt!

EDIT: Äger en PSP samt f.d ägare en XB360 och har absolut inget emot konsoler men ser dom mer som "party spel"

totalt fel?
nej då lille pojk, vi snackar vi global försäljning.

Ok kan skippa siffor och sånt skoj, men lille pojk? Ser att jag är 1 år äldre än dig om det stämmer att du är 78:a. Sluta bete dig som en jävla tomte!

Skägg.
10 Chambers

Som en påminnelse: nyheten handlade om att ett trevligt demo släpps #Battlefield: Bad Company 2, vem som har störst ePenis kan vi diskutera någon annanstans.


signatur
Medlem

Kan man tanka demot på en 48 h guld trial tro?

Medlem
Skrivet av Frezzo00:

Ladda precis ner demot, men lyckas tydligen inte få nån connection till EA

Vart laddade du ner klienten?

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Frezzo00:

Ladda precis ner demot, men lyckas tydligen inte få nån connection till EA

Vart laddade du ner klienten?

Ursäkta kanske borde vart tydlig med att jag laddade ner det till min 360

Medlem
Skrivet av Frezzo00:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Frezzo00:

Ladda precis ner demot, men lyckas tydligen inte få nån connection till EA

Vart laddade du ner klienten?

Ursäkta kanske borde vart tydlig med att jag laddade ner det till min 360

Jaha på så vis

Medlem
Skrivet av delusion:

Kanske lite off-topic men frågar på ändå, ni som har förhandsbokad ifrån SIBA, har ni fått eran beta nyckel än?

Du borde ha förhandsbokat Limited Edition på de deltagande butikerna (Game, Webhallen, CDON och EA Store). Siba är inte med i denna kampanj. Tyvärr, där gjorde du en miss.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av frunk:

trögfattade pcspelare???

och det ska komma ifrån en platform där man måste påminnas om vad man nyss startade. (press enter)

Där det är för krånligt att ha möjlighet att ställa in knappar själv.

Där spelen med 30 sekunders mellanrum påminner en om att dendär symbolen betyder autosave.

..Och visste ni att man inte skall stänga av consolen när spelet sparas!!!!!?

haha så jävla rätt

Det är ungefär lika efterblivet som när media påstår sig veta något om gamers själva och anklagar oss för ökat mord, våld m.m..

Blir så less på allt konsol folk som måste agera aftonbladet standard i kompetens om Pc:n och dess communities.

varje gång fz.se posta en konsolnyhet blir det jävla wajn ifrån alla pckids

klart som fan blir less på allt pc folk (p12 som fått en dyr pc av pappa) som måste klanka ner på konsol.

Jotack är 20 bast har egen inkomst + studerar, men tala för dig själv... alltid ska konsol spelare gråta för att vi pc folk ställer krav eller verkar "för" seriösta för att vi faktisk > give a fuck..

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av zauii89:

Måste säga att det är lite lågt mot pc spelarna, man väntar med att släppa en beta, twittrar och teasar men från ingenstans helt plöstligt 6 timmar innan PC spelarna kommer en 360 MP demo..

Bryr mig inte så mycket själv, kommer njuta av betan men det är ju ändå lite kasst och visar totalt att man inte vill ha PCn i main focus.

Anledningen till att de inte har PC som "main focus" är för att:

De flesta människor som köper spel är arbetande människor och således inte har tid, lust eller ork att lägga ner mycket tid på spel. Detta gör att de:

1. inte har tid att engagera sig till förberedelserna för att spela (bygga datorer, tewaka cfgs osv)

2. inte har tid att bli spela proffesionellt (och därmed inte har behov av pixelperfekt kontroll som möss erbjuder)

3. har lust att utnytja sin 52" LCD 1080p i vardagsrummet

I övrigt så gör de en "cost/benefit-analysis" och kommer fram till att kostnaderna (i tid och pengar) för att spela PC-spel inte överväger det plus man får i förhöjd spelupplevelse (högre texturer, bättre flyt osv osv)

Så, det är spelkonsoler som gäller, PCn är en nischad marknad för folk som har massa tid och pengar (dvs, barn till rika och oansvariga föräldrar)

jag är av den bestämda uppfattningen att fps på konsol är en nischad produkt för folk utan hjärna.

fin flame bait fö jag högg direkt

Medlem

Tycker det är lågt av dice, först så släppte de en beta till bc1 till 360.
Vi fick inget jävla tidigt demo då.

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av BPR Cisco:

kan jag få veta var du har fått den uppgiften att pc spel säljer mer än ps3 och xbox360 tillsammans? ge mig gärna länken oxå jag måste verkligen få se det som backar upp ditt påstående

Kolla t.ex dessa två pdf-filer

Försäljning av dataspel första halvåret 2009
Försäljning av dataspel 2008

http://www.dataspelsbranschen.se/statistik.aspx

Exempel från H1-2009
PC: 36% - 983 399 st
360: 13,7% - 372 742 st
PS3: 13,4% - 365 361 st

Exempel från 2008
PC: 34,7% - 2 667 692 st
360: 14,0% - 1 077 033 st
PS3: 12,8% - 981 112 st

Tänk också på att alla dessa siffror är utan den digitala försäljningen från t.ex Steam och direct2drive, som idag antagligen står för en väldigt stor del.

xbox har ju oxå en typ av digital försäljning så antar att deras siffror oxå är större om man räknar med det,. men ändå det var inte dåligt att pc`n säljer så mycket spel det trodde jag verkligen inte att den skulle göra jag trodde consolmarknaden låg ljusår före i försäljningen jämfört med pc

Medlem
Citat:

Du borde ha förhandsbokat Limited Edition på de deltagande butikerna (Game, Webhallen, CDON och EA Store). Siba är inte med i denna kampanj. Tyvärr, där gjorde du en miss.

"Det ingår en betaversion som skickas ut inom 24h. Gäller fram till 25/2" Enligt siba.se

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

xbox har ju oxå en typ av digital försäljning så antar att deras siffror oxå är större om man räknar med det,. men ändå det var inte dåligt att pc`n säljer så mycket spel det trodde jag verkligen inte att den skulle göra jag trodde consolmarknaden låg ljusår före i försäljningen jämfört med pc

Digital försäljning på konsol är antagligen långt ifrån den på PC. T.ex Steam och direct2drive säljer ju till störst del fulla spel, alltså samma spel du köper i vanliga handeln. Hur många sådana spel går det att köpa på konsol? Man kan väl knappast köpa spel som t.ex Bad Company 2 osv, digitalt via konsolen?

Medlem

Nu kan jag ta död på hela snacket kring pc kontra konsol lite snabbt.

Jag använde en pc för första gången 1990, det var en atari och jag satt o flyttade filer i Norton commander, MSDoS och spelade spel som Tetris, Agent, Commander Keane osv vart efter frammåt i tiden.
Jag var 4 år.

Sen fick jag ett megadrive och tvspel var ca 1 miljongånger roligare eftersom man hade en kompis med sig allt som oftast under turtles våldet och NHL matcherna.

Sen blev jag lite större, Manager, Red Alert m.m gjorde PC:n nummer ett och quake senare med, lan och elvapner ftw, Iceclimbers var senare bäst ivärlden och föddes någonstans på skolgården i Smedby, Norrköping.

Sen kom counter-strike, jag åkte land o rike runt o spelade, jag spelade på internet, gjorde mig ett namn, erkänner att jag fifflat lite på sidan av o sen spelade jag mera. Drivkraften efter att alltid vara bäst var det som höll mig igång, jag var aldrig bäst men ibland ganska nära, och idag rankas flera av de jag spelat med som bäst i världen, men jag höll inte ut , istället kom WoW och där var jag, bäst, men allt har sin tid och efter ett par år i de bästa guildsen i världen slutade jag, i brist på motivation och tid. Intresset dör pc spel va helt dött, och varför?

Jo, att sitta med vänner i ett stort rum med kretsens fetaste tv, ha riktigt roligt ihop osv. Är så ofantligt mycket bättre än att sitta i ett hörn o via ventrilo gorma på varandra. När man dessutom har barn och familj så känns det extremt osocialt att sitta vid en pc, att ha lilltösen hos mamma eller i em babybjörn på magen medans man lirar lite fotboll samtidigt som man kan föra konversationer med andra, både via voicecome och i samma rum, är en klar fördel.

Att dessutom slippa ha en speldstor som står hemma är skönt.

Så min poäng är att PCn i mina och mångas ögon känns dyr, även om tv + konsol överstiger priset samt att man antagligen har minst en laptop hemma, tråkig, omständig m.m har konsolerna alla fördelar vad det gäller att kombinera sin hobby med det sociala samspelet, och därav är konsolen enormt mycke bättre.

Medlem

FZ kommer hosta demo klienten hoppas jag? Typ NUUUUUU!?!?!?!?!

Medlem

FZ kommer hosta demo klienten hoppas jag? Typ NUUUUUU!?!?!?!?!

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Citat:

Du borde ha förhandsbokat Limited Edition på de deltagande butikerna (Game, Webhallen, CDON och EA Store). Siba är inte med i denna kampanj. Tyvärr, där gjorde du en miss.

"Det ingår en betaversion som skickas ut inom 24h. Gäller fram till 25/2" Enligt siba.se

Verkar inte vara något officielt då? Annars hade det väl synts på BFBC2 sidan.

Medlem

Vaffan lägger de upp betan på fileplanet för? Skitsidan nummer 1! Och inte en torrent hittar jag zzzzzzzzzzzzzzzzz


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

YYYL håller med! Hade gärna sett en torrent här från FZ. Hur kan dom vara så tröga borta på EA att inte lägga upp den som torrent!?!?!? (PC betan alltså)

Medlem

Demot är grymt men känns lite som xbox360 fick en egen beta innan pc betan ens öppnar

Medlem

ja till 360 fick man ju ialla fall hem betan, till PC så är det stop som vanlig, alla folk vill vara först.. ^^ hittar ingen normal sida där det är bara hämta hem skiten och slänga in sin beta key .

Medlem

Hosta BF:BC2 Clienten please!

Skriv svar