Medlem
Letar chassi...

Tjenare!

Jag letar efter ett chassi till min dator som ska stå i min inspelningsstudio. Jag letar efter ett stilrent och ganska stort chassi - fyrkantigt och enfärgat - som man kan få under tusenlappen. Chassit måste ha en grym luftcirkulation blandat med tystnad eftersom det ska stå i en varm studio.

Tipsa på!

Medlem

Antec P182, ligger lite över budgeten men det finns få chassin som ens kommer i närheten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Personligen kan jag inget annat än varmt rekommendera Cooler Master HAF 922. Nu är det förvisso full tower-modellen, 932, jag har, men kan bara anta att midi är lika bra. Med de stora fläktarna får man ned ljudnivån och lådan håller väldigt högt luftflöde (High Air Flow, "lol").

Den är billigare och kommer närmare tusenlappen som önskat, dock dryga tusenlappen. Komma under ska du nog antingen komma över ett kap, begagnad eller sannolikt tumma på "prestanda". Men så beror det väl helt på vad den ska användas till. Mindre värmeutveckling motiverar en billigare låda än så, menar jag bara.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

HAF 922 kommer omöjligt bli tillräckligt tyst utan stora modifikationer medans P182 är en bra kandidat med bara ett par fläktbyten och ska det stå i en studio antar jag att ljudnivån prioriteras högt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Lian Li PC-7FW kanske? Den går lite över budgeten dock...

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/lian-li-pc-7...


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Skrivet av Zelaxe:

Antec P182, ligger lite över budgeten men det finns få chassin som ens kommer i närheten.

Eller kanske en p183 funderar på en sån själv...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

HAF 922 kommer omöjligt bli tillräckligt tyst utan stora modifikationer medans P182 är en bra kandidat med bara ett par fläktbyten och ska det stå i en studio antar jag att ljudnivån prioriteras högt.

Kan återigen enbart tala för 932 egentligen, som jag inte modifierat alls, till skillnad från stora sådana, och den står som tystast låda jag påträffat (vilket ju självklart är en relativ fråga..). Större fläktar gör mer per varv och behöver därmed inte hålla samma hastighet, och får man det bra kylt kan man dra ned fläktarna ytterligare för ljudnivåns skull, om värmen är ett mindre problem.

Om jag tolkar din bestämdhet rätt antar jag att du syftar till att lådan inte är helt tät. Klart en mer tilltäppt låda också blir än tystare, och det är ju helt klart upp till vad man vill tumma på. Allra helst skulle man dra i vätskekylning i så fall, och då behöver man inte ens lägga ned så mycket på plåtskalet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

jag skulle inte säga att haf 922 är stil rent kör på p183/2

1
Skriv svar