Hänger sig i Windows laddning

Inaktiv
Hänger sig i Windows laddning

Visste inte riktigt om tråden skulle i hårdvara eller mjukvara, flytta tråden om det blir fel. Igår så skulle jag starta datorn, men så fort den går till "loading windows" så fastnar den där,musen och tangentbordet lyser, och windows loggon rör sig på skärmen. Men ingenting händer, jag har väntat i en timme, men ingenting alls. Samma sak i felsäkert läge, den laddar upp drivrutiner, sen fastnar den där. System repair funkar inte heller, står att den inte kan fixa problemet. Tydligen så är det för datorn inte hittar OS eller hårddisken. BIOS kommer jag in på, allt funkar utom när den ska ladda windows. Vad kan problemet vara, och hur fixar jag det?

Medlem

Har du pillat i datorn någonting innan det hände (någon komponent kan sitta löst)? Har du någon extern hårddisk som är kopplad (testa att koppla bort den vid start)?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Har du fler partitioner där du sparat dina filer brukar det snabbaste och i många fall enda alternativet vara ominstallation av OS.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag lyckades komma in på datorn och spara allt, däremot har jag samma problem efter jag starta om datorn. Men jag och min bror är säkra på det är hårddisken. Så jag ringde komplett och nu ska datorn skickas in för laggning.

Skrivet av Combalex:

Jag lyckades komma in på datorn och spara allt, däremot har jag samma problem efter jag starta om datorn. Men jag och min bror är säkra på det är hårddisken. Så jag ringde komplett och nu ska datorn skickas in för laggning.

Gick det hackigt höhö....
Nä men allvarligt. Har samma problem själv och löser detta mysterium genom o slå av strömbrytaren bak innan jag sätter på datorn i minst 10 sek ..violá .. gjorde en tråd för ett tag sen som synes

Funkade för mig iaf men fattar fortfarande inte vad som är problemet...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar