Ska köpa bärbar till studier.

Medlem
Ska köpa bärbar till studier.

Tjenare!

Jag ska börja blugga till systemvetare/systemutvecklare efter sommaren och behöver nu en bärbar dator.

Är det någon som har tips om vad man behöver och vad man bör undvika?

Har tänkt mig en dator runt 7000kr.

Just nu är jag intresserad av en Dell Studio 15.6" med 4gb ram och med T4200-prollen.
Den kostar 6890kr och bör räcka gott och väl till mina studier, men kan jag få bättre grejer för samma slant?

Medlem

Har du någon användning av 3d animationer eller annat som kräver ett bättre grafik kort?

Medlem

Nä, sånt kommer jag inte hålla på med. Det mest krävande programmet som jag vet att vi kommer använda skulle nog vara Flash

Medlem

något specielt du vill ha t ex lång batteri tid, låter lite xp eller vista osv?

Medlem

Det skulle ju vara bra ifall batteritiden är lång och att den är tyst, men det är inte sådär jätteviktigt.
Jag är så van vid Vista nu, så jag fortsätter nog att köra med det.

Medlem

Var ska du läsa nånstans Eschricht?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Medlem

Jag bara tänkte eftersom jag kom in på IT-Teknik på Borås Högskola. Dom har en sån utbildning där också:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Medlem

Visst är det:). Det ska bli skönt med omväxling efter tolv år i arbetslivet. Lycka till med utbildningen och laptopköpet.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Hehe, det kan jag tänka mig att det kommer bli.
Tackar, lycka till du också!

Inaktiv

Jag är inte direkt uppdaterad på laptop men funderar på något åt detta hållet. Blir inte så mycket att släpa omkring på då heller.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=480725


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Tror inte en laptop a la netbook är att rekommendera för några längre stunders jobbande på. Har varit lite sugen på en sån för soffsurfande och dylikt och var inne på Media Markt förra veckan för att få känna-klämma lite. Det jag slogs mest av var hur lite 10 tum verkligen är. Tror inte ens jag skulle vilja surfa någon längre stund med en sån.

Medlem

Jag är också inne på att köpa en dator inför högskolestarten. Skall inte direkt ha den till spel, utan mer skolarbete och lite surfande plus lite filmtittande på bussen osv. Har funderat på denna. Med tanke på att jag nyss har lagt ut 12 000 kr på en ny stationär så badar jag inte i pengar. Det är den här jag har kollat in.

1
Skriv svar