Om multiplayer i Bioshock 2

Robot
Medlem
Om multiplayer i Bioshock 2

Ser inte detta spel som ett MP spel så för mig har det ingen betydelse!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Citat:

Dedikerade servrar och nätverksstöd står inte på menyn, det fanns helt enkelt inte tid att implementera sådana lösningar då tekniken inte fanns där från början

Haha! Vilken otrolig hög med skitsnack. Det här är bara deras sätt att stävja piratkopiering, genom att medvetet försämra sin produkt. Way to go.

Medlem

Så kan det gå när man kör med GFWL.

Medlem

Håller med Elmoth. Dock så tycker jag det är lite gammal 3D engine de använder.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av asker:
Citat:

Dedikerade servrar och nätverksstöd står inte på menyn, det fanns helt enkelt inte tid att implementera sådana lösningar då tekniken inte fanns där från början

Haha! Vilken otrolig hög med skitsnack. Det här är bara deras sätt att stävja piratkopiering, genom att medvetet försämra sin produkt. Way to go.

Jag gillar inte piratkopiering, men håller med om att många utvecklare är jävligt dåliga på att försöka motarbeta det.
Jag ser inte heller detta som ett MP-spel, men mer utvecklingstid kunde iaf gett dedikerade servrar.

Medlem

Elmoth : Håller med 100 % ! Det finns alltid en tidfaktor vid spelutveckling så gör det ni gör bra bättre än att göra många saker halvdant. Kritiken mot MW2 däremot kvarstår. Uppenbarligen ett spel som kräver bra multiplayer del då storyn är kort och gameplayet är helt annorlunda mot BS

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Håller med Elmoth. Dock så tycker jag det är lite gammal 3D engine de använder.

Så vitt jag vet så är UE3 fortfarande den kraftfullaste 3d-motorn där ute som ändå driver t.ex. Mass Effect (1 och 2), Gears of War (1 och 2) m.fl. Är väl möjligtvis CryEngine 2 (CryEngine 3 finns ju ute som jag förstått det men inget spel har släppts med den ännu) som kan konkurrera. Sen hur man nyttjar motorn och vilken grafisk stil man är ute efter är ju upp till utvecklarna.

/ LordDaimos

Medlem

Multiplayer i Bioshock är ändå inget jag tänker nöta, lika lite som MP i army of Two. Att de ens slänger in ett MP-läge är väl kul men att de inte satsar alltför mycket på det kan jag förstå då de flesta kommer att köpa spelet för SP-only. Finns så många andra spel som erbjuder grymma matcher online, Bioshock kan aldrig mäta sig med dem, när det gäller MP.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Eisenhart73:

Håller med Elmoth. Dock så tycker jag det är lite gammal 3D engine de använder.

Så vitt jag vet så är UE3 fortfarande den kraftfullaste 3d-motorn där ute som ändå driver t.ex. Mass Effect (1 och 2), Gears of War (1 och 2) m.fl. Är väl möjligtvis CryEngine 2 (CryEngine 3 finns ju ute som jag förstått det men inget spel har släppts med den ännu) som kan konkurrera. Sen hur man nyttjar motorn och vilken grafisk stil man är ute efter är ju upp till utvecklarna.

/ LordDaimos

Vad är en kraftfull 3d-motor? UE3 ser mer och mer daterad ut hela tiden. Uncharted 2 exempelvis ser ju bra mycket bättre ut än Gears of War gjorde på dator till och med. Killzone 2 med för den delen och sedan har du ju CryEngine 2/3, World in Conflict motorn, Frostbite motorn, den i Dirt 2, den i Gran Turismo 5, etc. som ser mycket bättre ut. Bara det faktum att UE3 saknar riktig kantutjämning får ju det att se ut som ett spel som inte hör hemma i 2010-talet. Dock så tycker jag att den passar väldigt bra ihop med Bioshock världen. Det enda spel förutom kanske Mass Effect 2 och alla Epics spel som den faktiskt funkar riktigt bra.

1
Skriv svar