Assassin's Creed II-DLC släpps idag

Robot
Assassin's Creed II-DLC släpps idag
Medlem
Assassin's Creed II-DLC släpps idag

Ska så testas!

Medlem

Det är så jäkla lågt av Ubisoft att ta ut stora bitar av spelet, för att sedan sälja dom som DLC! Usch och tvi...

"Båda DLC-paketen kommer följa med direkt i boxen av Windows-versionen, som släpps i mars." :D:D:D:D:D:D:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är så jäkla lågt av Ubisoft att ta ut stora bitar av spelet, för att sedan sälja dom som DLC! Usch och tvi...

För all del, men sen när är ca 50 lappen så mycket pengar för ett par timmars extra speltid? Vi kunde lika gärna råkat ut för en kass expansion för fullpris?

Sen är det ju rätt smart av dem med, för då "dör" inte spelet så snabbt innan trean kommer. Håller lite hype uppe typ.

Men visst är det fult samtidigt. Men så är det ju sedan Gamers och Utvecklare började snacka om episodisk spelform och DLC, alla vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt.

On topic.

Skaffat points för att inhandla, blir en bra spelnatt. BF Bad Company 2 - Beta och Assassins 2 Forli.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är så jäkla lågt av Ubisoft att ta ut stora bitar av spelet, för att sedan sälja dom som DLC! Usch och tvi...

Uttala dig inte om saker du inte förstår. Med största sannolikhet kapades dessa två delar då de inte var kritiska för storyn och tidspressen gjorde att de inte kunde uppehålla kvaliteten för spelet.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Jozo:

Det är så jäkla lågt av Ubisoft att ta ut stora bitar av spelet, för att sedan sälja dom som DLC! Usch och tvi...

Uttala dig inte om saker du inte förstår. Med största sannolikhet kapades dessa två delar då de inte var kritiska för storyn och tidspressen gjorde att de inte kunde uppehålla kvaliteten för spelet.

Det Jozo säger är ju dock sant då utvecklarna själva sa att delarna fanns från början i spelet. Oavsett kvalitén på tilläggen suger det ju att utvecklaren valt att ta bort vissa delar för att sedan kunna sälja dem separat. Håller du inte med?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Jozo:

Det är så jäkla lågt av Ubisoft att ta ut stora bitar av spelet, för att sedan sälja dom som DLC! Usch och tvi...

Uttala dig inte om saker du inte förstår. Med största sannolikhet kapades dessa två delar då de inte var kritiska för storyn och tidspressen gjorde att de inte kunde uppehålla kvaliteten för spelet.

Det Jozo säger är ju dock sant då utvecklarna själva sa att delarna fanns från början i spelet. Oavsett kvalitén på tilläggen suger det ju att utvecklaren valt att ta bort vissa delar för att sedan kunna sälja dem separat. Håller du inte med?

Hur vet du att delarna var klara när spelet släpptes då? Nya ideer får de säkert hela tiden, skulle de då väntat med release varje gång hade spelet aldrig släppts.
Hade DLCn hade ingen saknat det och du hade inte haft något att böla över. Bättre att spelet växer. Vill du inte ha det, strunta i att betala och gnälla.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Hur vet du att delarna var klara när spelet släpptes då? Nya ideer får de säkert hela tiden, skulle de då väntat med release varje gång hade spelet aldrig släppts.
Hade DLCn hade ingen saknat det och du hade inte haft något att böla över. Bättre att spelet växer. Vill du inte ha det, strunta i att betala och gnälla.

Antagligen för att han läst det här på fz? Om du av någon anledning missat det hela kan du läsa här: [http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=36018]

Medlem

förvisso en låg kostnad, jag betalade, laddade, spelade.. det var över i ett nafs, lämnade en känsla av att "ja vi har många såna här små packet kvar att släppa i framtiden, vänta du bara"

Har lite blandade känslor runt detta, visst kul med nytt innehåll till ett spel man verkligen tycker om, men tomhet när man kört genom det på 1 timme, för att försäkra sig om kvalitet borde man inte seriöst sammla ihop mer innehåll och släppa någonting "riktigt" istället? Ja jag vet inte, dlc kan döda branchen i längden!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

förvisso en låg kostnad, jag betalade, laddade, spelade.. det var över i ett nafs, lämnade en känsla av att "ja vi har många såna här små packet kvar att släppa i framtiden, vänta du bara"

Har lite blandade känslor runt detta, visst kul med nytt innehåll till ett spel man verkligen tycker om, men tomhet när man kört genom det på 1 timme, för att försäkra sig om kvalitet borde man inte seriöst sammla ihop mer innehåll och släppa någonting "riktigt" istället? Ja jag vet inte, dlc kan döda branchen i längden!

Kunde inte sagt det bättre själv. Tummen upp.

Inaktiv

När jag spelade detta igår insåg jag hur spelens framtid såg ut (!), spel kommer bli som tv-serier. Ett spel motsvarar en säsong, varje vecka blir en ny del av spelet tillgängligt att spela igenom, för att så småningom mynna ut i säsongsfinalen då du äntligen får möjlighet att spöa slutbossen.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Jozo:

Det är så jäkla lågt av Ubisoft att ta ut stora bitar av spelet, för att sedan sälja dom som DLC! Usch och tvi...

Uttala dig inte om saker du inte förstår. Med största sannolikhet kapades dessa två delar då de inte var kritiska för storyn och tidspressen gjorde att de inte kunde uppehålla kvaliteten för spelet.

Det Jozo säger är ju dock sant då utvecklarna själva sa att delarna fanns från början i spelet. Oavsett kvalitén på tilläggen suger det ju att utvecklaren valt att ta bort vissa delar för att sedan kunna sälja dem separat. Håller du inte med?

Nej och nej. Det är mycket vanligt att innehåll stryks eller tas bort ur spel. Du får också tänka på att när spelet var "färdigt" och innehållen togs bort var det flera månader till release.
Och det suger inte alls. Skillnaden med AC2 är ju att de faktiskt jobbat vidare på innehållet och släpper det som ett tillägg!

Du anar nog inte hur många spel du spelat där innehåll har tagits bort och bara slängts.

Medlem

Whata!! vad är det här för dlc egentligen?? hade förvänta mig lite spelande, YES vad roligt tänkte jag! han knappt koka kaffe så var det hela över! rätt kul! kommer aldrig köpa dlc nr 2 om det är så här kort. slöseri med cash helt enkelt. fy!

Medlem

meh inga achievements

Inaktiv

Fan, får det inte att fungera! Laddar hem det, installerar, then what? Har försökt hitta alla möjliga vis för att starta det men det måste ju vara något fel. Är på PS3, någon som kan hjälpa mig?

Medlem

är ju bara att starta igång din save, så startas den automatiskt

Medlem

kanske måste ha klarat spelet? vet ej annars!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Har klarat spelet, när jag laddar min save händer inget, det ska ju starta på automatik.

Är tydligen en bugg av något slag; verkar inte vara ensam om det i vilket fall; http://forums.ubi.com/eve/forums?a=tpc&s=400102&f=5251069024&...

Får vänta och se vad deras support säger.

Medlem

Vart väldigt missnöjd med DLCn som kom.
spelade igenom de ca en timma.
betyder att jag snart spelat klart spelet under 30 timmar.
vilket är fööööör lite speltid.
hoppas MP blir roligt bara.


signatur

Haj haj

Medlem

Blev också väldigt besviken på DLC, trodde det var något fel när det tog slut, men det verkar som man får vänta på nästa DLC. Tveksamt om man kommer köpa den då första delen var otroligt kort. Visst den kostade bara 35:- men jag hade väntat mig mer än 45-60min speltid...:evil:

1
Skriv svar