Köpa nytt grafikkort till Lenovo 3000 N200!?

Inaktiv
Köpa nytt grafikkort till Lenovo 3000 N200!?

Hej! Har kommit på lösningen att jag måste byta grafikkort, för att det som jag har nu(Intel GMA X3100) inte funkar då bra på dom nya spelen... någon som har förslag om grafikkort och lösningar?

nj
Medlem

Du kan inte byta grafikkort i din bärbara dator.

Inaktiv

har du någon förklaring?

Medlem

Kan du löda?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

nj
Medlem
Skrivet av hamarby123:

har du någon förklaring?

Som jag skrev i din förra tråd så har din Lenovo 3000 N200 knappast MXM vilket är den typ av plattform som behövs för att kunna byta grafikkort i en bärbar dator (har bläddrat lite snabbt i manualen för den Lenovo 3000 N200 som står här och hittar inget om det).

Intels X3100-grafikkrets sitter integrerad i moderkortets chipset och lånar av datorns vanliga RAM för grafikminne och det andra vanliga alternativet är att det finns ett separat "grafikkort" som är kraftfullare, oftast har eget minne (men i vissa fall även lånar av RAM), denna variant kommer i vissa fall på MXM-plattformen, men det är som sagt inte vanligt, dessutom så har jag för mig att det är rätt begränsat även med MXM-varianter för hur man kan byta kort och ha sig eftersom moderkortet måste kunna mata den ström som behövs och så.

När det gäller bärbara datorer så är det som går att uppdatera enkelt RAM och hårddisk, processor går i viss mån med men då gäller det att datortillverkaren stödjer andra processorer i sina biosversioner för att det ska fungera.

Inaktiv

okej, tack för info! Men har en stationär dator också men jag behöver större "video memory" till den!! Kan nån lägga ut länk på sådana så att jag kan kolla?

Inaktiv

dell staionär*

Inaktiv

kan det var också att jag behöver en bättre processor?

Inaktiv

Kan det vara också att jag behöver en bättre processor, för att spela, Empire: Total War och Medieval: Toltal War?

Medlem

Det också kanske, men grafikkortet är fortfarande helt värdelöst.

EDIT: Använd dig av redigera-knappen istället för att dubbel-posta.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Okej, men du menar att grafikkortet som är i är värdelöst!? är video memory grafikkortet?

1
Skriv svar