Nya bilder på Rage

Robot
Medlem
Nya bilder på Rage

Ser ruskigt snyggt ut åtminstone. Hoppas spelmekaniken håller lika bra!

Medlem

Jabba-wannabe!

Ser riktigt bra ut. Får hoppas innehållet blir okej också, så att det inte bara känns som ett till grafikdemo.

Medlem

Jabba the Hutt ska det väl vara? Tssk, bakläxa i episod VI.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Motorn är säkert väldigt imponerande, men spelet ser ut att hamna i 59 kronors-lådan inte långt efter release. Det ser rent av värdelöst ut, tyvärr.

Medlem

Är det bara jag eller känns grafiken gammal innan den kommit ut? Vad har hänt me Id egentligen?

Medlem

Är det fler som tänker på Gabe Newell när ni ser den där tjocka killen?

Inaktiv

Ja det är sorgligt men Id har verkligen hamnat på efterkälken.

Medlem

Gammal grafik? Tycker det ser sjukt bra ut

Medlem

Tycker också att det ser bra ut. Förstår inte vad ni klagar på.

Medlem

ser helt ok ut, dock inte det viktiga som man tydligen måste påminna folk om.

Medlem

Men det är ID så det kommer bli hur bra som helst. Grafiken ser fantastisk ut. Ja, jag är absolut fanboy av ID!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av TruB:

ser helt ok ut, dock inte det viktiga som man tydligen måste påminna folk om.

Citatet "grafik inte är det viktiga" är ett falsarium värt att notera. Inte nog med att genom att säga så, idisslar man bara gamla tankar om spel, men man förstår sig inte på spelproduktion.

Grafik är det viktiga, det är lika viktigt som allting annat för att en audio-visuell upplevelse, som spel är, ska ha en emotionell resonans.

SLUTA säg att grafik inte är det viktiga, för det är det. Det är lika viktigt som spelmekaniken, ljudet, kontrollen, AI.

Ja, id är en relik från förr. Detta visar fortfarande en superior konstnärlig vision men teknisk underlägsenhet med de flesta ledande spelhus i världen. Megatexturing spelar ingen roll om ljuset halkar bakom, de fokuserar på helt fel saker i min åsikt.

Medlem

Lustigt att dom inte har någon specc på karaktärerna alls... alla ser ut som rena lerfigurer. ska dock bli spännande att se hur det spelar, hoppas dom kommer med lite mer info snart.. kanske någon ny film?

Medlem

Ahh. release datum, snälla!!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Jag tycker grafiken ser underbar ut och karaktärerna levande ut den som väntar får se jag tror det blir ids bästa spel någonsin

Medlem

Grym grafik ju. Är det OpenGL?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Grym grafik ju. Är det OpenGL?

Jag har för mig de..

Ser riktigt bra ut

Medlem

Misstänker nästan att det är screens från konsollporten... Hursomhelst så ser jag fram emot det starkt, verkar skitkul.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av TruB:

ser helt ok ut, dock inte det viktiga som man tydligen måste påminna folk om.

Citatet "grafik inte är det viktiga" är ett falsarium värt att notera. Inte nog med att genom att säga så, idisslar man bara gamla tankar om spel, men man förstår sig inte på spelproduktion.

Grafik är det viktiga, det är lika viktigt som allting annat för att en audio-visuell upplevelse, som spel är, ska ha en emotionell resonans.

SLUTA säg att grafik inte är det viktiga, för det är det. Det är lika viktigt som spelmekaniken, ljudet, kontrollen, AI.

Ja, id är en relik från förr. Detta visar fortfarande en superior konstnärlig vision men teknisk underlägsenhet med de flesta ledande spelhus i världen. Megatexturing spelar ingen roll om ljuset halkar bakom, de fokuserar på helt fel saker i min åsikt.

så jag förstår inte spel produktion?
jag har läst spelutveckling och jobbat som grafiker till ett fåtal moddar dock inget som tagit luft. men jag har satt mig in i det. jobbar som 3d visualiserar och har mitt eget företag där jag bygger karaktärer och miljöer för företag, man tycker att jag borde veta nåt.

lika viktigt som ljudet, så ett spel som inte har 5.1 ljud kan inte vara lika bra som ett utan?

måste säga att du motsäger dig lite, för att säga att grafiken inte är det viktiga är att påstå att det finns saker som är minst lika viktiga. så jag skulle då kunna säga att ai ljud och spelmekanik är lika viktigt utan att säga imot mig själv, samtidigt som du säger att jag har fel. förstår du vad jag menar här?

grafiken är inte det viktiga, det tillför upplevelse ja, men se på crysis, det är något av det tråkigaste spelat jag kört. spela för att ha spelat det. man tittar på dom kolla effekterna och grafiken en stund och sen när man är mättad börjar man spela och det finns moment som är roliga, men långt ifrån ett top spel. det är ett grafik demo.

Som bf2, jag har kört på klan nivå mot dom bästa lagen i europa, vunnit sm och gått igenom obsegrade 3 säsonger i up-north (nordisk liga), kommit 2a 2 gånger i cb invite cup. man körde demot på max grafik, sen när man börja lira så kör man på lägsta/medium vilket alla på den nivån gjorde. klan spel i mp, skapar mycket mer djup i ett spel än vad grafiken gör, och den känns oviktig.
kördei klan från start förövrigt och DC innan det.

kör QuakLive nu och tweakat bort grafiken där, en causal spelar skulle inte titta på gånger på det spelet ifall det såg ut så som när jag spelar det. men allt handlar om performance och lirar man mot dom killarna jag möter så är jag inget annat än tvungen, och jag bryr mig inte ett jota om grafiken. jag har funderat på om jag kan få bort 3d modellerna till vapen till 2 sprites som jag sett nånstans just för att dom är lättare att uppfatta.

Grafiken är första intrycket, men jag skulle aldrig köpa ett spel för att det är snyggt. ett mp spel kommer jag inte köpa tex om jag inte kan lira klan spel i det. QL lirar jag mest för att det är så himla skön känsla och kontroll i det som inte nåt annat spel har. dock så har jag klan vänner som kör det och det har talats om att dra igång lite CTF, men folk är mer intresserade av dueller.

kort och gott jag skulle säga att jag är väldigt insatt. grafien får gärna vara förra eller förförra årets standard så länge det andra håller kvalitet.

Medlem

ser ut lite som gabe newell then där fete

Medlem

ser ut att vara en underbar grafik motor, väldigt detaljerat, blir förhandsbokning när det går, men skulle dock vilja veta hur PS 3 versionen blir innan man skaffar det, annars blir det till den gamla goda PC:n hem för ID spel


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

pc=id=bäst


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ansiktena är ju löjligt onaturliga.


signatur
Medlem

Ser fruktansvärt bra ut, den här spelmotorn kommer gå väldigt långt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

ID´s senare motorer (doom 3 och framåt) har alltid sett plastigt ut. Detta tycker jag nog ser mindre plastigt ut än tidigarenämnda (doom 3, quakewars, quake 4 etc).

Grafiken i sig är det hög standard på tycker jag (och har alltid varit). Men jag vill minnas att ID aldrig utgivit sig för att skapa fotorealistisk grafik, utan har snarare satsat på en egen grafisk stil. Antingen gillar man den... eller gillar man den inte... me like!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Dom behöver tessellering om du frågar mig (nått som Carmack var emot).

(Edit: översättning)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Dom behöver tessellering om du frågar mig.

Varför behöver de det?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

1
Skriv svar