Varför lagg i WoW?

Inaktiv
Varför lagg i WoW?

Min son spelar WoW på sin bärbara dator. Det är en Compaq, se länken: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=353604
När han spelar händer det att den laggar, han kör via router med kabel. Vi har 24 MB bredband via telia och 3 datorer + digitaltv. Är det datorn som inte klarar av spelet? Datorn är bara 6 mån gammal.

Medlem

Datorn klarar av det, dock vet jag inte varför det laggar...

nj
Medlem

Ställ ner grafiken, den integrerade kretsen är inte så kraftfull för 3D-spel.

Inaktiv

Han har grafiken på lägsta.
Hade inne datorn hos en snubbe i veckan som tog bort onödiga program osv från datorn.

Medlem

Hade samma problem när systern hade köpt en ny bärbar och hon skulle testa WoW. Det löste sig genom att ladda ner senaste directx drivrutinen från Microsofts hemsida. Kan tillägga att hon har sämre integrerad krets än ni och WoW rullar på fint.

För den late hittar man senaste drivrutinen här.

Medlem

Inte så inne på laptop grafikkretsarna. Men kan man inte ställa om minnes mängden på dom? Dom använder väl en del av RAM minnet? Kanske värt att kolla i fall att det skull vara inställt på lågt.

Medlem

det handlar om threads, jag vet inte hur många kärnor latptopen har. 3 kanske?

Det ska finnas en config fil i wow mappen där man kan ställa in hur många threads wow får använda. Jag har själv aldrig gjort detta men jag kan säga direkt att wow's grafik motor är ganska gammal.

Notera att windows vista och wow windowed mode är väldigt cpu krävande. Om du har vista, kör full screen mode.

1
Skriv svar