Priset för en Bad Company 2-server

Robot
Priset för en Bad Company 2-server

Haha, blir bara värre och värre. Skicka spelet i sjön istället.

R.I.P Battlefield-serien
Battlefield du kära
Det är dags att för oss sära
Jag hade hittat dig, och fann min roll
Men nu har du gått till konsoll

Medlem

Helt okej pris. Vad tidigare BF-spel kostat.

Men gällande självkostnadspris... måste väl förfanken vara studion, inte serverhostsen, de menar?

Medlem

Fan va dåligt, tycker det är en självklarhet att du ska kunna köra en egen server. Då vet man ju att detta inte kommer bli stort inom klanspelande iaf.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av pelson:

Haha, blir bara värre och värre. Skicka spelet i sjön istället.

R.I.P Battlefield-serien
Battlefield du kära
Det är dags att för oss sära
Jag hade hittat dig, och fann min roll
Men nu har du gått till konsoll

Lugna dig p12, ingen tvingar dig att köpa.

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:

Fan va dåligt, tycker det är en självklarhet att du ska kunna köra en egen server. Då vet man ju att detta inte kommer bli stort inom klanspelande iaf.

De flesta (se: alla) större klaner har inte egna servrar utan hyr. Detta då de aldrig kan erbjuda samma service eller prestanda som företagen.

Medlem

Priset kan nog bli helt okej till en klanserver med 16 slots och no ranked etc. Hoppas jag på iaf

AW8
Medlem
Skrivet av pelson:

Haha, blir bara värre och värre. Skicka spelet i sjön istället.

R.I.P Battlefield-serien
Battlefield du kära
Det är dags att för oss sära
Jag hade hittat dig, och fann min roll
Men nu har du gått till konsoll

Jag instämmer. Det är för sorgligt


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Sorligt för tusan, känns ju inte som på den gamla goda tiden när allt var frid och fröjd. Vad händer med spelvärden egentligen? Både MW2 och BC2 hade ju vart ultimata spel vid e-sport sammanhang om dom bara hade kunnat släppa riktiga deddi servrar!

Medlem

Kan fungera, men kommer krävas mer för att få igång en klan...

Medlem

Drama-queens i see... Fags you are :3

Medlem

Runt €60 för 3 månader är ju ingenting, sluta gnäll hela tiden! Förhoppningsvis kommer man även kunna hyra servrar i sverige senare också. Vem som helst borde fatta att det första de fixar inte är servrar så var glad att vi ens får dedikerade servrar att börja med!

Medlem

Bra. Mindre risk för fuskare.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av pelson:

Haha, blir bara värre och värre. Skicka spelet i sjön istället.

R.I.P Battlefield-serien
Battlefield du kära
Det är dags att för oss sära
Jag hade hittat dig, och fann min roll
Men nu har du gått till konsoll

Du är bara för sorglig.

Låter som ett humant pris tycker jag, inte för att jag någon gång skulle få för mig att hyra en, dock.

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Bra. Mindre risk för fuskare.

Ah just det, precis som i MW2 menar du? Inga fuskare alls!

... och förstår du inte ironin är det mest synd om dig.

Medlem

"We are pleased to offer this game server for 21,90 Euros per month. The payment term is 3 month(s) and the total invoice amount is, including VAT, setup costs and any administrative handling costs 72,20 euros."

Det är 3 månader 16 slot public branded (står i3d.net på servern).

beror ju på vad man är beredd att betala, om ens man hinner få igång några seriösa ligor.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av fAkkfAcE:

Fan va dåligt, tycker det är en självklarhet att du ska kunna köra en egen server. Då vet man ju att detta inte kommer bli stort inom klanspelande iaf.

De flesta (se: alla) större klaner har inte egna servrar utan hyr. Detta då de aldrig kan erbjuda samma service eller prestanda som företagen.

Vem som helst med 10-100Mbit icke ADSL kan ordna upp en server, då kommer den även ligga i Sverige och ha ganska mycket bättre ping.

Jag har spelat många fps genom åren i klaner och har aldrig behövt hyra en server.

Skrivet av freffa:

Runt ?60 för 3 månader är ju ingenting, sluta gnäll hela tiden! Förhoppningsvis kommer man även kunna hyra servrar i sverige senare också. Vem som helst borde fatta att det första de fixar inte är servrar så var glad att vi ens får dedikerade servrar att börja med!

Det första de inte fixar är servrar, för ett spel som är till stor del online?

Medlem
Medlem

54 euro för en 32 manna server känns ganska onödigt mycket då man själv har datorer som kan sponsra med servrar gratis =/

FAN köper man ett spel ska allt vara medräknat, jag betalade inte 499 kr för ett spel där jag INTE har tillgång till att skapa en server !!

Vad hände med den gamla goda tiden då man hade full kontroll över det man gjorde? Man hade kul och gjorde moddar med kompisar. Allt blir mer och mer som en konsoll där man inte kan göra något annat än att just bara spela på skitservrar.

Nåja man får väl hoppas att det i alla fall finns en serverlista och några servrar att spela på som alltid finns där så man kan göra favoritservrar där man kan möta vänner också vidare.. det saknade jag i MW2. Fan vad tråkigt det är att bara hamna på någon jävla random server man inte valt själv

Skrivet av v1lle3:
Skrivet av pelson:

Haha, blir bara värre och värre. Skicka spelet i sjön istället.

R.I.P Battlefield-serien
Battlefield du kära
Det är dags att för oss sära
Jag hade hittat dig, och fann min roll
Men nu har du gått till konsoll

Du är bara för sorglig.

Låter som ett humant pris tycker jag, inte för att jag någon gång skulle få för mig att hyra en, dock.

Jag skiter fullständigt i priset. Vafan har det vart för fel med deddikerade servrar genom historien inom PC-gaming? Det är ju fan precis DET och modmöjligheterna som vart PC-spelens styrka. Kolla bara hur många fruktansvärt många bra mods vi fått genom åren till diverse spel tack vara modverktyg. EGNA dedikerade servrar (Självklart gratis, vad annars) man kunna bygga en community runtom. DET är vad PC-gaming är och står för. Detta är ju bara ett stort jävla bakåtsträvande och lathet från Dice. Visst, dom har insett att pengarna ligger hos konsollerna och gör BC2 till konsoll och portar sedan över det till PC. Men jag uttrycker bara mina åsikter om konsollporter.

Jag är övertygad om att betan (ikväll?) kommer stinka konsoll överallt. Menyer, grafik, kontroller och inställningsmöjligheter.

Det är inte priset jag bryr mig om, utan att gå från något som var PC-spelens stomme genom alla åren till att nedgradera sig till TV-spelens nivå är ju vansinne.

Nu vet jag inte om det ska finnas modverktyg till BC2, men det tvivlar jag på, om det nu skulle komma något "modverktyg" skulle det på sin höjjd vara "Gör din egen bana!".

*Edit* Battlefield som alltid stått för episka slag på stora fria kartor med 64-spelarem, vad var det för fel med det? Nej, just det, konsollerna klarar inte av det. Då måste vi också dras ner till den ribban.

Vi PC-spelare är begränsade till TV-spelens kapacitet när vi köper konsollportar.

Medlem

Förstår inte varför vissa ev er klagar.Detta har ju varit melodin tidigare.
Att hyra server från I3d är kan jag säga väldigt bra.Vår klan har haft server därifrån under flera år och det är en väldigt bra lina.
Vill man stänga av servern vilket man kan göra för att tex spela match så går det.Dock så är serven då ej rankad under tiden den är avstängd.
Det kan du som admins lätt åtgärda i serverns kontrollsystem som du får tillträde till via serveruthyrarens hemsida..
Förstår inte vad ni gnäller om.
Har förstått att dem som gnäller inte vet ett jota om hur det fungerar.
En dediserver i BF spelen har aldrig varit gratis,inte dem rankade.Likaså gäller andra spel.
Dem som varit gratis har aldrig haft epitetet rankat.

Att det ej släpps serverfiler är inget en public spelare förlorar på utan klanspelare som vill köra matcher utan att hyra en server.
Så ta och lär om ni som gnäller för många av er vet fan inte ens vad det är ni gnäller om.

Och att klanspelet inte kommer fungera är också en myt då som jag skrev man kan stänga av servern för matcher o.d evengemang.
Fungerar på samma sätt som om du har en orankad server i din ägo.

En edit: Till dem som skrev att dras klan aldrig hyrt en server. Vissa har inte tidigare gjort det men många klaner har gjort det för att slippa att själva ställa in serverfilerna vilket inte alla gånger är så lätt.

Priset ligger som det alltid gjort, inga konstigheter där.

Ni som lirar public verkar tro att det ni lirar på i dessa spel är en server som är gratis vilket det aldrig har varit då det är rankade dedikerade servrar vi talar om.
Man kan ju alltid hyra en orankad för match spel vilket ligger betydligt lägre i pris än en rankad.

Lär om ,lär rätt. Och sluta gnäll då ni inte vet hur det fungerar.

Medlem

Jag är 30 och vad är detta ?
GTFO Dice, GTFO.

Medlem

Vad i helvete är på gång?!

Här har man skaffat bra hårdvara, bra uppkoppling, och planerer först att satsa hårt på att hosta MW2 servrar (Innan de annonserade att det inte skulle finnas dedikerade servrar), vilket gick helt åt helvete, men DICE verkade ju vara att lite på, särskilt med tanke på sina uttalanden mot IW på den tiden...

Inaktiv

Bättre än inga dedicated servers alls.

Hade ändå tänkt att hyra dedicated server till Bad Company 2.

Ifall en man vill ha en klan server för 4on4 rush game modet, kan man ju bara dela upp betalningen på dom 4 i klanen som kommer använda den. Då blir det ju bara typ 100kr per person.

Medlem

är man med i en klan och delar är det ju en struntsumma ?

Medlem

hur är det med oss som har serverrack och terabit linor som redan kör cod4 och bf2 på låsta servrar för klanmatcher, nu kan vi inte använda dom servrarna och linorna till annat än ventrilo och hemsidor.. jo tackar.

Medlem
Skrivet av XaaR:

Vad i helvete är på gång?!

Här har man skaffat bra hårdvara, bra uppkoppling, och planerer först att satsa hårt på att hosta MW2 servrar (Innan de annonserade att det inte skulle finnas dedikerade servrar), vilket gick helt åt helvete, men DICE verkade ju vara att lite på, särskilt med tanke på sina uttalanden mot IW på den tiden...

Det har varit känt ganska länge att man inte skulle kunna öppna egna servers... utan att man kan hyra dedi servers.

MFZ
Medlem

om man kan administrera dom helt fritt med password, settings osv så är det väl inget problem med denna lösning, priset var inte så farligt heller.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Men det kommer ju fortfarande finnas servrar om man vill spela med svenskar (public)? Eller?

Det där är bara om man vill ha en alldeles egen server?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skriv svar