Kan man leva på den här datorn ett tag?

Medlem
Kan man leva på den här datorn ett tag?

http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180

Hur långt kommer man med den datorn? Har funderat på att köpa den.
Är det en ihopp plockad dator eller kommer det delar?

Jag är inte så värst insatt i burkens innehåll och allt det där, så jag är tacksam för all hjälp


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Processorn är i klenaste laget och grafikkortet presterar alldeles för dåligt med tanke på prislappen, den kommer ihopbyggd. Du kan få bättre prestanda för en lägre prislapp kort och gott.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jo, ja tänkte också på processorn.
Några tips på en bra dator som är ihoppbygd?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Detta kanske? Bara lägga allt i kundvagnen hos inet och lägga till ihopmontering och en passande skärm.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Är operativsystemet inräknat i det med?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Nej. Du behöver köpa till art. 9122233 eller 9122235 (på inet alltså).

Medlem

Är det inte bättre med 64-bit?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jo, har du 4GB RAM eller mer är det att föredra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag tror det blir den datorn som du postade Zelaxe. Blev billigt och bra, la även till headset och mus.
Är det någon som har ett bra skärm tips? runt 20-21 tum. Inte allt för dyr heller

Tacksam återigen för svar


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

nj
Medlem

22" är de mest prisvärda just nu iaf, finns rätt gott om dem att få för under 2000kr.

Personligen så vill jag att skärmen ska ha DVI (finns de som bara säljs med VGA, men då måste signalen omvandlas från digital till analog tillbaka till digital igen vilket kan orsaka allt möjligt).

LG och Samsung vet jag brukar ha bra skärmar (även om LG till och från har lite problem med kontrollmjukvaran till deras skärmar så de inte presterar fullt så bra som de borde), BenQ kan vara ett ok alternativ med, dock så har jag lite mindre bra erfarenheter av deras support så min högst personliga inställning mot dem är inte så positiv.

Exakt vilken som är det bästa valet kan jag inte svara på, på sina sätt är de i den prisklassen rätt jämnlika iom alla är TN-paneler. Det som kan skilja är betraktningsvinklar, vilka anslutningstyper de erbjuder och det har på senare tid även blivit mer vanligt med 22" som erbjuder 1920x1080:s upplösning (standard tidigare för 22" var 1680x1050) så det kan vara värt att tänka på (högre upplösning blir ju givetvis mer krävande på grafikkortet i spel). I övrigt så är det väl även prestanda när det kommer till ghosting, input lag och liknande som skiljer med.

Digital Versus har en hel del olika skärmar så du kan jämföra deras resultat i spel, färgåtergivning, input lag, etc.
Annars så är forum rätt bra källor, I SweClockers forum så brukar det titt som tätt finnas användarrecensioner och annat.
Den här tråden i Anandtechs forum har rätt gott om matnyttig info med.

Några skärmar jag själv hade kikat närmre på hos Inet är LG L227WTP-PF, LG W2252TQ-PF, Samsung 2233BW samt möjligen BenQ G2220HD.

1
Skriv svar