Medlem
Ny processor

Så var det dags igen! Datorn ska uppdatera ännu en gång. För ett par månader sen köpte jag ett grafikkort som ni här på FZ tipsade om. Men denna gång tänkte jag att processorn ska bytas!

Kör idag med en sån här. Men vill ha ännu mer kraft i burken! Så jag vänder mig till er igen, eftersom jag vet att ni kan det här!

Hade tänkt mig på något runt 1500-2000:-. Kan såklart gå lägre, men kan även tänka mig att lägga på lite extra om det är något extremt prisvärt ni kan tipsa om.

Tack på förhand!

Medlem

En sådan här om moderkortet stödjer Phenom 2-prollar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tackar! Är det alternativet det mest prisvärda / optimala inom priset jag hade tänkt mig?

Edit: Har ett sånt här moderkort tror jag. Kan jag köra med den CPUn då?

Medlem

Otur, den stödjs inte, men om du har lite extra pengar att lägga finns det hyffsat billiga AM2+-moderkort tillgängliga, vad har du du i datorn nu?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ajdå, synd å höra! Men jag kan nog lägga pengar på ett nytt moderkort också! Vill gärna ha ett moderkort med två PCI-E platser så jag kan köra crossfire.

Medlem

Ska du ha dubbla PCI-E-x16-portar blir moderkorten dyrare, men här är två alternativ:

Asus M4A78-E och Gigabyte GA-MA790GP-UD4H.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tusen tack! Blir nog ett av dom då!

Kan väl passa på och slänga in en fråga angående crossfire också. Sitter nu på ett HD4870 grafikkort. Och jag undrar om man kan köra crossfire med tillexempel ett 4850 eller 4890 tillsammans med 4870?

Medlem

Vill bara tillägga att sistnämnda har problem med minnen som kräver 1.6V.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Otur, den stödjs inte, men om du har lite extra pengar att lägga finns det hyffsat billiga AM2+-moderkort tillgängliga, vad har du du i datorn nu?

Går man in på CPU support list så finns ju PII 940 med där så då måste det ju funka?

Medlem
Skrivet av Robins:
Skrivet av Zelaxe:

Otur, den stödjs inte, men om du har lite extra pengar att lägga finns det hyffsat billiga AM2+-moderkort tillgängliga, vad har du du i datorn nu?

Går man in på CPU support list så finns ju PII 940 med där så då måste det ju funka?

Det står N/A där, vilket betyder att den inte stödjs.

Boomer: Det är ett annat moderkort som kör med DDR2-minnen, där standard-spänningen är 1.8V.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar