Kommer inte in i vista på datorn

Medlem
Kommer inte in i vista på datorn

Hej! Min datorn har ett problem, den startas om innan jag kommit in på vista - skrivbordet efter att jag satt på den.
Alltså, efter att jag satt på datorn så loadar vissa saker, sen kommer rutan upp med : Windows Error Recorvery, med valmöjligheterna att välja mellan Start Windows normally, Safe mode etc.

När jag trycker på att den ska starta Windows Normally så kommer Microsoft Corporation Texten upp med ladnings baren över. Under detta steg märker jag att On knappen blinkar rött ett tag, musen kommer upp och jag kan röra den på en helt tom svart skärm i ca 3-4 sekunder sen startas datorn om och processen börjar om.

Allt detta kom efter att jag flyttat datorn kopplat ut den och flyttat den från A till B. Dock så märkte jag att innan jag stängde av den var det någon Windows Update innan jag koplade ut den.

Sen när jag kopplat in den igen och starta den innan den kommit till windows vista så var det något med att windows ränsa hårdisken eller nått , tog bort corrupta filer :S , sen kom problemet.

Kan dock komma in på BIOS Utility Menyn (trycker på DEL för att komma in ) och kollat lite men inte lyckats fixa något...

Tacksam för alla svar som sagt jag behöver verkligen hjälp.

Medlem

En ny ruta har kommit upp när jag försöker boota, kommer upp efter att det har laddat ( försöker komma in på välj profil). Samma ruta kommer upp oavsett om jag väljer safe mode eller normalt start läge

Det står så här : A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage on your computer.
A process or thread crucial to system operation has been unexpectedly exited or been terminated.
bla bla bla
technical problem: STOP: 0x000000F4

längst nere : Collecting data for crahs bump
Beggining dump of physical memory osv..
efter detta startas datorn om...
Just nu är det helt omöjligt att komma till skrivbordet på datorn, datorn startas alltid om innan och den nya rutan kommer upp...

Medlem

Nu är det ju svårt att veta om det är ett problem med hårdvaran eller om Vista har pajat. Oftast är det ett problem med hårdvaran.

Vad är det för dator?
Har du överklockat den?

Om jag vara du skulle jag köra ett test på minnen och hårddisk. Ladda ner UBCD och bränn ut den. Kör memtest86+ på att testa minnena och beroende på vilken tillverkare på hårddisken det är, ett av deras program.

1
Skriv svar