Har beställt en ny speldator, är den något bra?

Medlem
Har beställt en ny speldator, är den något bra?

Hejsan! Jag har en skitdator just nu så jag tänkte köpa en ny speldator. Min kompis bygger datorer så han ska bygga denna åt mig :

Burken: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=125928

XFX 680i moderkort
Intel E8400 processor, dualcore 3.0ghz
ati 3870 512mb bra spelgrafikkort
1GB minne
160gb disk
bra nätagg
nec dvdbrännare

Jag får då denna för ett jätte bra pris.

Jag är inte så jätte mycket inne på vad som är bra eller dåligt nu fötiden. Men det grafikkortet är väll bra för nuläget?

Ram minnet kan jag bara lägga till, inte så dyrt.

ATi3870 är inte så bra. Byt till GTS250 eller HD4850/4870.
160GB hårddisk är ganska litet, skulle nog välja större.
XFX nForce 680i är gammalt. Samt ifall du bara kommer att använda 1 grafikkort och då från ATI (AMD) så tycker jag att du ska byta det.
Vilket märke är nätagget ifrån?
RAM minne kan man köpa billigt nu för tiden så.

Hur mycket skulle du få köpa denna dator för? För datorerna på Komplett som man bygger själv är nog billigare OCH bättre.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Får den för 4000, men det ända jag bryr mig om är att t.e.x CoD4 kommer funka med bra grafik. För dom flesta säger det, men vill vara 100% säker. Och han som bygger den sa att den är en bra speldator och att han inte ger ut dåliga prylar. Det har hans kunder också sagt

Den kommer att klara CoD4 utan några större problem och 4000kr för dom komponenterna? Det är ett jäkla bra pris. Kanske byta grafikkort till ett 4850 eller liknande och då blir den riktigt bra.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tack det är precis vad jag vill höra. Att den klarar dom senaste spelen utmärkt, det är allt jag vill höra! Ja det är ett jäkla bra pris. Jag får se med grafikkortet lite senare, för jag kämpar för att bara få itag i dom pengarna. Lånar så länge. Men tack för svaret, det gjorde mig glad att Cod4 kommer funka utan problem, men crysis då? tror du det :D?

Crysis blir svårt. 3870 är inte så bra nu för tiden så det kommer nog inte att klara Crysis på medium med särskilt hög FPS. Men den ska klara det. ^^ Fast ifall du nu köper denna datorn så är ditt första tillägg mer RAM minne. 1GB är inte mycket. :/


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jadå, men tills jag får pengar så köper jag nytt ram. så jag har ungefär 4 GB ram. Sen ska jag satsa på grafikkort. Men för tillfället så tror jag att jag klarar av det mesta, BF2 med maxad grafik. Väntar på diablo3 osv. Fear 2 borde jag också klara, kanske inte på högsta grafiken men ändå Vad tycker du?

FEAR2 är ju ett av dessa nya spel, men jag vet inte riktigt. Det ska nog fungera bra. BF2 kommer inte att bli några problem.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Skönt o höra, spelar BF2 nu på lägsta grafiken ändå laggar de som in i helvete. Riktigt surt, men ändå har jag lyckats unlocka nästan alla vapen och medaljer hehe!

1
Skriv svar