Grafikkort eller större ram till Lenovo 3000 N200?

Inaktiv
Grafikkort eller större ram till Lenovo 3000 N200?

Tjena! Behöver hjälp med vart man kan skaffa grafikkort eller ev. ram till min laptop! Vilket som är bäst om man ska spela dom nyare spelen! :S

nj
Medlem

Tror inte det är ett MXM-grafikkort i Lenovo 3000 N200 (som standard är det Intels integrerade X3100-krets) så att byta grafikkort går med största sannolikhet inte.
Mer ram gör ingen större nytta för spelprestandan om du inte har för lite, dock så är det nog DDR2 SO-DIMM PC5300, dock så är grafikkretsen problemet.

Inaktiv

Okej, men det stod att det var för litet minne av något! typ video memory!!

Du kan inte byta grafikkortets minne så att det blir större, men vilka nya spel tänker du på?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Counter Strike: Source men mest på Empire: Total War

Inaktiv

Har laddat hem Empire:Total War från Steam och när jag ska sätta på spelet så blir det bara en vit ruta och det står att "Empire: Total War har slutat att fungera". ??

ps. Jag har Vista, om det spelar någon roll!

Inaktiv

men man kan väl byta ram till en 2gb för den ram som är på nu tar bara 500mb!!

Det ska nog fungera, men ta reda på vad det är för ram minne som sitter i just nu.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kan man byta grafikkort på laptops?

nj
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Kan man byta grafikkort på laptops?

En del bärbara använder sig av MXM som tillåter utbyte av grafikkort, dock så är det inte så vanligt med det.

Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Kan man byta grafikkort på laptops?

I vissa specialfall ja, men oftast nej.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

Vad är det som gör att det inte ska fungera att byta grafikkort? har köpt två st 2 gig ram till datorn... det hjälpte till lite , men man måste byta grafikkortet till datorn för att det ska kunna fungera!!

Inaktiv

har fått reda på att det är Grafikkort Intel GMA X3100 i datorn..

1
Skriv svar