Formatera min hårdisk

Medlem
Formatera min hårdisk

Jag har en westen digital hårdisk som jag ville formatera till FAT32 så jag kan kompla in den till mit ps3 hur gör man??

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Administrationsverktyg\Datorhantering välj sen diskhantering. Välj den disk du ska formatera och högerklicka och tryck på formatera välj sedan fat32. OBS DU TAR BORT ALLT SOM FINNS PÅ HÅRDDISKEN FÖR ALLTID!

Medlem

det finns bara exfat och NTFS Vad gör jag då??

obs jag är inte så kunnig om hårdiskar

Hur stor är hårddisken?

Medlem

den har 640GB

Inaktiv

Det finns kommandon man kan köra men jag undrar om det inte går att göra om formatet i Partition Magic utan att man efteråt behöver formatera. Jag är nästan säker på att det går.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

okej finns det nån guide eller nåt??

Medlem

Klart att det finns information om detta, problemet är pga Microsoft som satte en begränsning på hur stora FAT32-partitioner man får skapa då de vill att man skall använda NTFS istället.

Denna policy är vettig om man inte tänker dela med sig av filer till andra OS utan bara håller sig till Microsoft Windows.

Det finns hjälp på nätet för att lösa problemet, t.ex. fat32 eller fat32format

Vad gäller kommandoprompten så måste syntaxen vara rätt (notera mellanslagen):

Citat:

format F: /FS:FAT32

Smidigast kanske guiformat är, en grafisk version av fat32format.

Medlem

det står (Åtkomst nekad eftersom duinte har tillräkligt behörighet.Du måste abropa det här verktyget med förhöjd behörighet) detta ståg det när jag skrve in detta vad ska jag göra? =/

Medlem
Skrivet av zaturas:

det står (Åtkomst nekad eftersom duinte har tillräkligt behörighet.Du måste abropa det här verktyget med förhöjd behörighet) detta ståg det när jag skrve in detta vad ska jag göra? =/

Du kanske måste köra det som administratör på datorn (under Windows) ?

nj
Medlem

640GB hårddisk, är det en 3.5"? PS3:an tar väl bara 2.5" som störst (i ren fysisk storlek dvs).

Medlem

hur gör man detta då kan du inte göra nån guide eller nåt??

Medlem
Skrivet av nj:

640GB hårddisk, är det en 3.5"? PS3:an tar väl bara 2.5" som störst (i ren fysisk storlek dvs).

JAg ska bara använda den som buckup hårdisk=)

Skrivet av zaturas:
Skrivet av nj:

640GB hårddisk, är det en 3.5"? PS3:an tar väl bara 2.5" som störst (i ren fysisk storlek dvs).

JAg ska bara använda den som buckup hårdisk=)

Hur ska du kunna koppla in den till PS3an? Ifall du inte har någon SATA-USB addapter. Finns det såna förresten?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av zaturas:

usb?

Ja, för det finns väl ingen ESATA kontakt till PS3an, eller planerar du att öppna upp PS3an?

Edit: Eller har jag missat något? Ska du använda den som backup till datorn eller PS3?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Det är ju en extern han formater om till FAT32. Det är ju därför bara exFAT och NTFS kommer upp Det vad jag uppfattar iallafall.

Edit: Convert i CMD kan funka eller kan de bara formtera till NTFS?

Skrivet av Confused_One:

Det är ju en extern han formater om till FAT32. Det är ju därför bara exFAT och NTFS kommer upp Det vad jag uppfattar iallafall.

Jaha, det var en extern ni pratade om. ^^ Jag tänkte på en helt vanlig hårddisk. Heh, jag är lite snurrig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Aha, XP har en begränsing att en hårddisk/partition får vara högst 32GB stor med fat32(vista har också den här begränsingen). Det är därför bara NTFS och exFat kommer upp men prova med här.
[http://www.compuapps.com/Download/swissknife/swissknife.htm]

Edit: gick bara med 500GB stor hårddisk/partition men du kan dela upp hårddisken i två bitar.

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av zaturas:

usb?

Ja, för det finns väl ingen ESATA kontakt till PS3an, eller planerar du att öppna upp PS3an?

Edit: Eller har jag missat något? Ska du använda den som backup till datorn eller PS3?

PS3

Medlem
Skrivet av Confused_One:

Aha, XP har en begränsing att en hårddisk/partition får vara högst 32GB stor med fat32(vista har också den här begränsingen). Det är därför bara NTFS och exFat kommer upp men prova med här.
[http://www.compuapps.com/Download/swissknife/swissknife.htm]

Edit: gick bara med 500GB stor hårddisk/partition men du kan dela upp hårddisken i två bitar.

Det programet funkar inte vista =(

1
Skriv svar