Apple tillkännager iPad

Inaktiv

Apples första megafail!?!.

Medlem

Vill ha! Hade varit kul att se vad den kommer att kunna göra med OS 4.0. 3.2 är ju knappast optimerat för den! Tror att denna kommer att göra samma sak som iPod och iPhone gjorde.

Medlem

VGA-porten och iwork-sviten kommer att göra den populär för konferenser däremot, du kan lätt göra en keynotepresentation på rörlig fot om behovet uppstår och visa upp på storskärm när du kommer fram, bland presnetationsverktygen finns en laserpekarmarkör och andra highlightverktyg vilket gör att den känns möjligt i ett businessperspektiv, den ska ju ha ett filsystem så det bör vara möjligt att redigera .docx-bilagor.
Jag kan definitvt tänka ig att ha en eftersom jag inte äger ngn macbook och har ofta önskat att min iphone hade en större skärm och var snabbare (har en 3G).

Att sitta i en okänd stad och planera besöket med maps samt kolla film och sånt på flyget lockar även det med.

Böcker och sånt intresserar mig inte eftersom jag föredrar ljudböcker, men det är ju bra att apple stöder ePub-standarden som gör det lättare för förlag att producera material till försäljning.

däremot så tillåter numera SDK:t att köra voIP över 3G så skype och sådant lär ju vara möjligt det med.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Finns en STOR nackdel med ipad, fortfarande inte stöd för flash. Går FET bort direkt.

Tills dess att Adobe lärt sig optimera Flash för Mac OS är jag nästan glad att det är exkluderat. Flash drar idag ca 60-75% av processorkraften i en mac, vilket visar på uppenbara optimeringsproblem. Detta tillskillnad från Windows där det (för mig) drar ca 10-15%. Om man då tryckt in det i iPhone OS vågar jag inte tänka på slutresultatet.

Medlem

Bristen på multitask är fortf fail...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

MFC
Medlem

iGnore


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag kan ha fel, men den här vänder sig väl inte till en stor marknad på samma sätt som en iPhone eller iMac?

Ser definitivt användningsområden och jag skulle gärna äga en själv, skulle dock inte betala några större summor för den.

MFC
Medlem
Skrivet av MFC:

iGnore

Ännu bättre...

iPhail


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Yes!
Den har hela 1 GHz processor och kör pixel doubling för att kunna spela iPhone-spel.

Jösses - vilket spelunder! :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Varför är det ingen som tagit upp det att den är tänk som konkurrent till Barnes & Noble Book och Amazon Kindle DX och att den bara är 10 dollar dyrare än Kindle DX.

Medlem

Jag köper en direkt. Suger att den inte har Flash och gillar inte att den inte pallar backgrundsapps men båda är jag säker på fixas snabbt.

Ah, sitta i soffan hemma o surfa, kolla på film o köra VNC mot de övriga burkarna. mmmmm.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Yes!
Den har hela 1 GHz processor och kör pixel doubling för att kunna spela iPhone-spel.

Jösses - vilket spelunder! :S

Hur vet du vad prestandan är på A4? För det gör ingen annan än Apple än så länge. Vänta och kolla recensionerna först. Det är ingen Intel-kärna om du trodde det och OS:t är custom för kärnan vilket leder till dramatiska förbättringar (för det mesta).

Medlem

Som student hade det varit riktigt skönt att kunna läsa artiklar i hemmet och skolan utan att vara låst till sin MacBook och skrivbordet (visst kan jag ta med min MacBook överallt, men lite drygare).
Skönt också på redovisningar att kunna enkelt bära med sig för sina presentationer.

MFZ
Medlem

den ser jävligt ömtålig ut, och inte nog med det hörde jag att den inte ens har stöd för flash.

ipod touch XXL.. nejtack.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

D.K
Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av RobbazSweC:

Jag kan förklara denna produkt med ett par ord.

Onödig, Dyr, Opraktisk, Usel Prestanda och Vill ha faktor.

Låter precis som att apple har lyckats igen!

opraktiskt och usel prestanda kan jag inte hålla med dig om..kanske Ipad inte gör någon nytta för dig men tänk dig alla sjukhus som kan använda den istället för massa jävla papper när dem går till patient efter patient..lr alla som älskar läsa böcker etc etc..rättare sagt alla buisness folk också..det finns massa möjligheter för den.

Jag tänker att man vill ha en lite öppnare plattform på sjukhus och i "business". Du vet där man kan lägga in vad man vill, utan Apples medgivande.

Inaktiv

Standard versionen med WiFi kostar den:

16Gb = 499USD
32Gb = 599USD
64Gb = 699USD

Den med WiFi och 3G kommer att kosta:

16Gb = 629USD
32Gb = 729USD
64Gb = 829USD

Sedan får man lägga till moms på det priset i Sverige och även pålägg för mellanhänder så billigaste kommer väll att landa mellan 5000 och 6000 SEK skulle jag tro.

Tycker det är på tok för dyrt för att vara ett låst system från Apple där dom dikterar vad man får göra med den.

Jag väntar istället tills det kommer en version med Android/Chrome OS istället som är mycket mer öppen för utvecklare och användare istället för Apples slutna mjukvara...

Dock måste man säga att Apple vet hur man säljer sämre hårdvara som är mindre öppet till ett dyrare pris, bara pga av lite plast runt skärmen...

Medlem

Ser helt fantastisk ut! Kommer beställa så fort det går men jag vill att det ska fungera med tethering med min iPhone. Kommer köpa böcker till den direkt från iBook-store. Apple gör bra saker helt enkelt. Glad att jag bytte från sega PC-världen. Har inga bra minnen därifrån. Med Apple så fungerar sakerna och jag har inget emot att de "låser" produkterna som några säger.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av showerguy:

Iphone XL ? xD

Du kan inte ringa från den så Nej det är inte Iphone XL

Men däremot en IPod Touch XL!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Quicken:

Varför är det ingen som tagit upp det att den är tänk som konkurrent till Barnes & Noble Book och Amazon Kindle DX och att den bara är 10 dollar dyrare än Kindle DX.

Ehh, e-paper äger ju upp allt motstånd där. Varför skulle man vilja läsa på LCD-skärm istället för på en e-paper-skärm? Dessutom så är det ju värdelös batteritid på iPad i jämförelse med en e-book.

Medlem

Jag skulle förutspå en flopp, för det är verkligen en värdelös pryl...
En sån dator borde ju kosta max 2000, det är en liten dator utan tangentbord. Varför vill man ha en sån?
Men sen så vet jag att det finns en kult som köper allt som det står "Apple" på.
Ändå, det finns det inget den är bäst på.
Skriva = måste ha tangentbord.
Surfa = Snabbare dator är bättre.
Lagra data = Behövs större hårddisk.
Ekonomi = Finns billigare datorer med bättre prestanda.
Etc...


signatur

yolo

Medlem

"Vill-ha-faktor" hit och dit.. jävla snack. Lägg era pengar på nåt vettigt istället. Tänk på barnen i afrika.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Haha, den trailern fick mig att må illa. Den här är bättre http://www.collegehumor.com/video:1928558:up:

123
Skriv svar